1 reakcí na tento příspěvek Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?
pořídil jsem Xko letos koncem sezóny. Těžko asi čekat, že budu pomlouvat moto, který mám, ale pár slov bych si k tématu dovolil. Doposud mám najeto pouze cca 3tkm a nebudu teda hodnotit spolehlivost. Na druhou stranu na motorkách jezdím už řádku let a to jak na cestovních, tak i ostrých endurech, teda lecos si už troufnu posoudit.
Xko mi rozhodně jako žádná kaše nepřipadá. Montováno to mělo opravdu být v Aprilii (IT). Když jsem hledal důstojnýho nástupce Yam-Tenere (1VJ), měl jsem hodně vysoký nároky a to bez pardonu. Do výběru padlo pouze pár moto, LC4, 690, XR650 a Xko...? Tou dobou bylo v nabídce velmi zachovalý Xko, šel jsem teda do něj.
Stihl jsem vzít Xko na delší čundr, potýrat ho na mx trati, v lese, na louce. Doposud nemám žádnou závažnější výtku. Podvozek je pevný, tuhý a dává zpětnou vazbu co se děje pod koly. Jednoduše bych řekl, že Xko funguje tak, jak jsem si vždy přál, aby fungovalo mé bývalé XT. Pouze je na mě snad až zbytečně vysoký v sedle, ale dá se na to zvyknout.
Xko je lehký (155kg), obratný (ergonomie soudobá, téměř jako ostrý enduro), slušně to jede (53 PS), motor se lehce vytáčí, pěkně to brzdí (velký kotouče+bremba).
Jezdím zákl. převod 15/47, cest rychl. 100-110km/h, ale krátkodobě lehce třeba i 140km/h. V terénu je tenhle převod trochu rychlý, musí se řadit i 1.kvalt, ale dá se na to zvyknout. Kdykoliv mám chuť, skočím na louku nebo polňačku a vyblbnu se. Xko to dává se ctí, je to zábava, né stres:)
Zadní vzduch. tlumič není žádný průšvih. Mě se to líbí jako zajímavá tech. vychytávka. Slyšel jsem výtky od některých "paliču", že jim nevyhovuje. Za mě, když shrnu +/-, tak ok. Má to 2 polohy útlumu soft/hard. Zdá se, že ideální není ani jedna poloha, ale na "pomalejší" enduro se mi víc osvědčuje soft. Na rychlejší akce (trať, silnice) hard. Předně je ale potřeba měch správně nahustit, podle hmotn. jezdce a nepřehušťovat. Na čundrování je to prima, můžu si přitvrdit zadek podle akt. zátěže. V terénu mě jednou zadek nepříjemně vykopnul na šutru (ale najížděl jsem na to trochu nepozorně). Na trati, rozbitý rolětě, mě ale mile překvapilo, jak krásně to měch pobíral.
Další zkušenosti teda přijdou časem, ale dohromady shrnuto, mi Xko rozhodně špatný nepřipadá. Až mi nejde do hlavy, proč to vlastně přestali dělat? Např. mladší Sertao si k Xku nemůže ani čuchnout (stavbou, komponenty, hmotností, ...).
PS. Mimoch., Xko má oddělený víko spojky (jako závoďáky). U stand. GS, se musí kvůli lamelám sundávat celé velké víko, vč. vodní pumpy. Hezký detail, já mám prostě tyhle věci rád:)
Naposledy editováno 25.11.2016 08:52:40
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 | kokoška. | 3 | 20.3.2024 v 17:16 Jardáček |
KTM LC4 640 Adventure [1 ... 295, 296] KTM LC4 Adventure | smazany13800 | 8854 | 14.3.2024 v 14:28 VanHalen |
Sháním někoho šikovného kdo by mi v... BMW G 650 Xchallenge, BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 ... | berry78 | 22 | 17.10.2022 v 10:42 V_i_c_i |
BMW G650 Xmoto servisne intervaly BMW G 650 Xchallenge, BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 ... | Fopy | 2 | 8.6.2022 v 22:08 Komorerth |
BMW G650 Xmoto servisne intervaly BMW G 650 Xchallenge, BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 ... | Fopy | 0 | 7.6.2022 v 22:49 Fopy |