Téma: Dobíjení Jawa 350 - 638, 639, 640
1.7.2017 v 20:31
Jawa 350 při jízdě a rozsvícených světlech najednou začne vynechávat a pak úplně ztratí napětí, takže chcípne. Stane se to vždy po několika minutách zapnutých světel. Pokud se jede bez světel tak je to OK. Dokonce i když to ztratí napětí se světly a světla se vypnou, tak se to hned chytne a jede. Přitom je baterka nabítá, takže před totální ztrátou napětí to ještě normálně dobíjelo. Prosím o informaci, kde by mohl být problém? Díky za každou radu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení Jawa 350 - 638, 639, 640
Ivancic>
Já jsem ta schemata tedy moc nestudoval, ale musíš si dát pozor na jednu věc... Jawka s původním altíkem, tedy Magneton musí mít regulátor pro alternátory s cizím buzením... ovšem to se dnes již málo používá. Regulace pak spočívá v tom, že reguluješ velikost magnetického pole v rotoru (tedy "jak moc magnetuje rotor"), což se pak projeví ve výstupním proudu alternátoru.
Všeobecně se však už hodně let používají alternátory s permanentními magnety, kde uvedené magnetické pole je "furt stejné", generované permanentními magnety. Alternátor pak generuje nějaký proud, který je regulován tak, že přebytečná energie se prostě "vytopí" na zatěžovacím odporu (proto tak pečlivě žebrovaný regulátor).
Vysvětlení je hodně laické, nicméně není možné zaměnit regulátor pro alternátory s cizím buzením a s buzením permantními magnety už z principu.
Navíc regulátor i s usměrňovačem přímo pro Jawy s tímto altíkem nabízí jako produkt "vše v jednom" VAPE a to za nějakých 650 kaček... to nemá smysl bastlit.
Howgh!
Já jsem ta schemata tedy moc nestudoval, ale musíš si dát pozor na jednu věc... Jawka s původním altíkem, tedy Magneton musí mít regulátor pro alternátory s cizím buzením... ovšem to se dnes již málo používá. Regulace pak spočívá v tom, že reguluješ velikost magnetického pole v rotoru (tedy "jak moc magnetuje rotor"), což se pak projeví ve výstupním proudu alternátoru.
Všeobecně se však už hodně let používají alternátory s permanentními magnety, kde uvedené magnetické pole je "furt stejné", generované permanentními magnety. Alternátor pak generuje nějaký proud, který je regulován tak, že přebytečná energie se prostě "vytopí" na zatěžovacím odporu (proto tak pečlivě žebrovaný regulátor).
Vysvětlení je hodně laické, nicméně není možné zaměnit regulátor pro alternátory s cizím buzením a s buzením permantními magnety už z principu.
Navíc regulátor i s usměrňovačem přímo pro Jawy s tímto altíkem nabízí jako produkt "vše v jednom" VAPE a to za nějakých 650 kaček... to nemá smysl bastlit.
Howgh!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 11, 12] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 342 | Včera v 20:39 pech. |
Zapojení přerušovače blinkrů [1, 2] Jawa 350/639 | HaaS | 33 | 23.9.2024 v 11:55 Nukin |
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |