Téma: Regulátor dobíjení
6.8.2017 v 14:56
Zdravím,
prosím o radu nebo zkušenost.
Dnes za jízdy mi zhasly budíky a nakonec chcípl i motor. Baterka po změření měla 11V. Sundali jsme regulátor dobíjení, odpojili konektor a v konektory byly dva kontakty zpečené. Proběhlo očištění, prostříknutí a moto začala dobíjet, při vypnutých světlech měřeno na nastartované motorce 13,5V, při zapnutých světlech 12,6V. Motorka dál normálně jela. Prosím o radu, zda stačí vyměnit regulátor dobíjení, včetně zástrčky (kontakty) nebo hledat problém ještě jinde. Jen tak z ničeho nic přeci nemůže dojít k takovému "zpečení" kontaktů.
Budu rád za každý názor, zkušenost nebo radu.
Díky
prosím o radu nebo zkušenost.
Dnes za jízdy mi zhasly budíky a nakonec chcípl i motor. Baterka po změření měla 11V. Sundali jsme regulátor dobíjení, odpojili konektor a v konektory byly dva kontakty zpečené. Proběhlo očištění, prostříknutí a moto začala dobíjet, při vypnutých světlech měřeno na nastartované motorce 13,5V, při zapnutých světlech 12,6V. Motorka dál normálně jela. Prosím o radu, zda stačí vyměnit regulátor dobíjení, včetně zástrčky (kontakty) nebo hledat problém ještě jinde. Jen tak z ničeho nic přeci nemůže dojít k takovému "zpečení" kontaktů.
Budu rád za každý názor, zkušenost nebo radu.
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení
Zdravím všechny,
tak stator i regulátor vyměněn. při volnoběhu dobíjí něco málo přes 14V hned po prvním nastartování bez světel, po zapnutí světel dobíjela 13,6V.. Při vyšších otáčkách cca 5000 - 8000 a zapnutých světlech dobíjela 14,2V po ubrání plynu na volnoběh už dobíjela při světlech 14,1V. a níže nekleslo. Je možné, že se tam potřeboval dostat olej?
Jinak jen drobnost pro případ, že by se někomu hodilo. Prokápl mi olej pod víkem alternátoru. Dával jsem silikonové těsnění z tuby na motory. Uvidím zítra jestli ten silikon potřeboval trochu zavadnout nebo jestli kape. Je možné, že jsem ho nanesl na víko špatně nebo málo.
Přeji fajn den
tak stator i regulátor vyměněn. při volnoběhu dobíjí něco málo přes 14V hned po prvním nastartování bez světel, po zapnutí světel dobíjela 13,6V.. Při vyšších otáčkách cca 5000 - 8000 a zapnutých světlech dobíjela 14,2V po ubrání plynu na volnoběh už dobíjela při světlech 14,1V. a níže nekleslo. Je možné, že se tam potřeboval dostat olej?
Jinak jen drobnost pro případ, že by se někomu hodilo. Prokápl mi olej pod víkem alternátoru. Dával jsem silikonové těsnění z tuby na motory. Uvidím zítra jestli ten silikon potřeboval trochu zavadnout nebo jestli kape. Je možné, že jsem ho nanesl na víko špatně nebo málo.
Přeji fajn den
Lamby212> A zkoušel si proměřit ten regulátor vyndanej? Řeším teď prakticky to samé ale na r.v. 03.
Nejdřív jsem si myslel, že motka málo dobíjí, jelikož se mi z ničeho nic při jízdě vyply budíky a motka chcípla. Úplně mi jí to vytřískalo do mrtě...
Tak jsem objednal novou, Yuasu, dobil jsem jí doplna a druhý den vyjel. Najel jsem 80km a baterka do mrtě znovu. Takže baterkou to nebylo.
Tak jsem jí nabil znovu a proměřoval na místě zahřátou-dobíjela dle manuálu, jak na volnoběh tak při 5tis, oboje se světlama. Po bližší kontrole jsem zjistil, že štekr co vede do regulátoru má jeden kontakt spečený. Podobně jako na tvé fotce jen s rozdílem, že jen jedna fáze. Ne moc ale ne málo. Jinak druhý poznatek, když přemýšlím zpětně je, že regulátor mi u stehna topil jak sviň. Takže jsem ho taky proměřil (pozor, nejsem elektrikář :D ) a odpor je na každém pinu kolem 5,5. Akorát chyba, že jsem to měřil za studena. Jinak pokud baterka dobíjí a altík naměřím ok, display taky neukazuje chybový kod (2003 už mají auto-diagnostiku), tak
bych hledal problém buď na kabelech nebo ten regulátor. Škoda, že si vyměnil rovnou oboje, teď nevím kam směřovat moje bádání dál :D
Každopádně dej prosím vědět co si měl špatně. díky!
Nejdřív jsem si myslel, že motka málo dobíjí, jelikož se mi z ničeho nic při jízdě vyply budíky a motka chcípla. Úplně mi jí to vytřískalo do mrtě...
Tak jsem objednal novou, Yuasu, dobil jsem jí doplna a druhý den vyjel. Najel jsem 80km a baterka do mrtě znovu. Takže baterkou to nebylo.
Tak jsem jí nabil znovu a proměřoval na místě zahřátou-dobíjela dle manuálu, jak na volnoběh tak při 5tis, oboje se světlama. Po bližší kontrole jsem zjistil, že štekr co vede do regulátoru má jeden kontakt spečený. Podobně jako na tvé fotce jen s rozdílem, že jen jedna fáze. Ne moc ale ne málo. Jinak druhý poznatek, když přemýšlím zpětně je, že regulátor mi u stehna topil jak sviň. Takže jsem ho taky proměřil (pozor, nejsem elektrikář :D ) a odpor je na každém pinu kolem 5,5. Akorát chyba, že jsem to měřil za studena. Jinak pokud baterka dobíjí a altík naměřím ok, display taky neukazuje chybový kod (2003 už mají auto-diagnostiku), tak
bych hledal problém buď na kabelech nebo ten regulátor. Škoda, že si vyměnil rovnou oboje, teď nevím kam směřovat moje bádání dál :D
Každopádně dej prosím vědět co si měl špatně. díky!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Padove čidlo (narazovka) Yamaha YZF-R6 | Limiter | 27 | 10.3.2025 v 21:10 Pavel7997 |
Vynechává válec Yamaha YZF-R6 | Honza259 | 5 | 5.3.2025 v 11:30 SOUSEDRH9 |
Vynechává válec Yamaha YZF-R6 | Honza259 | 7 | 4.3.2025 v 20:31 StiefTomas |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |
raceczech Most 5-6června2024 - nevr... Yamaha YZF-R6 | Animals21 | 7 | 20.9.2024 v 08:59 Petrus01 |