Téma: tester chladiciho okruhu - doporuceni
11.10.2017 v 21:52
Ahoj, mam otazku ohledne doporuceni testovaciho pripravku (sady) pro kontrolu tesnosti chladiciho okruhu.
Jde mi o to s jakou sadou kdo mate zkusenosti. Na trhu je spousta ruznych sad v ruznych cenovych relacich.
Jake mate zkusenosti se sadou, ktera je univerzalni a tesni hrdlo za pomoci nafukovaciho balonku? je to spolehlive? jaka je zhruba zivotnost, je to lepsi nez sada s ruznymi adaptery?
Je vhodne koupit sadu, pres kterou lze vypustit i napustit chladici okruh?
Nektere sady obsahuji i adaptery pro testovani tlakoveho vicka. Je, ale otazkou jestli tyto sady s adaptery jsou pouzitelne i pro motocykly. Nikde se totiz neuvadi, ze by to bylo kompatibilni a nevim jakej je rozdil mezi vickama u automobilu a u motorek. Jestli jsou jen tri velikosti,ktere jsem zatim potkal a nebo jich je milion a je v tom stejnej bordel jako u aut, ktera si jiz vyrabi zcela svoje vlastni vicka vcetne nadob a nic jiz neni univerzalni. Pak by asi daval smysl onen balonek.
Je toho tolik variant, ze nevim co vybrat a budu moc rad, kdyz mi poradi nekdo kdo ma nejlepe s nejakou sadou osobni zkusenosti. idealne postne i odkaz o jakou konkretni sadu se jedna.
Proc by mi ji doporucil a co by na ni treba vylepsil nebo v cem je nedokonala a nebo naopak vynika oproti jine konkurenci.
Predem dekuji za nazory a rady.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tester chladiciho okruhu - doporuceni

12.10.2017 v 12:48 | Nahoru | #1
Jarrinn> omyl - expanzní nádoba na motorce je "řízena" víčkem na chladiči. Málo kdo to ví a chápe,ale tohle víčko je dvoucestné. tzn. že při přetlaku ti pustí z chladící soustavy nadbytek vody a při schlazení vody si zase "ucucává" právě ze zmíněné expanzky. No a když ti praskne těsnění pod hlavou,tak už to prostě expanzka nepojme....
podobnou konstrukci chlazení jako motorky má i spoustu aut /suzuki,hyundai aj./

(reakce na) tester chladiciho okruhu - doporuceni

12.10.2017 v 13:46 | Nahoru | #2
Benda1> vzdyt sem rikal, ze je ten okruh prasopes .
ale nerikal bych te nadobe expanzka. Je to nadoba, kam se vyplivne prebytek uzavre se pristup a pri zmene tlaku se zas pristup otevre a nacucne si to vodu zpatky. Za me delaj "expanzku" ty gumove hadice.
jinak ten obrazek mam blbe, voda je i nad tim sedlem a foukanim by se na vodu v okruhu tlacilo.

Naposledy editováno 12.10.2017 13:50:23

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tester chladiciho okruhu - doporuceni

12.10.2017 v 14:29 | Nahoru | #3

Benda1 píše: Jarrinn> omyl - expanzní nádoba na motorce je "řízena" víčkem na chladiči. Málo kdo to ví a chápe,ale tohle víčko je dvoucestné. tzn. že při přetlaku ti pustí z chladící soustavy nadbytek vody a při schlazení vody si zase "ucucává" právě ze zmíněné expanzky. No a když ti praskne těsnění pod hlavou,tak už to prostě expanzka nepojme....
podobnou konstrukci chlazení jako motorky má i spoustu aut /suzuki,hyundai aj./


to zanamena ze by melo stacit fouknout do te prepadove hadice a mel by se tedy zvysit i tlak v celem okruhu. Nemuze dojit k poskozeni vicka?
Sice jsme se odchylili od moji prvni otazky,ale nevadi. Pokud je na motorkach moznost resit toto mereni i jinak tak s tim nemam problem. Mam velkej kompresor s redukcakem, cili udelat pro mne tlak pozadovane hodnoty neni problem. budiku mam taky nekolik.
Jedine co, tak nevim jestli pri foukani do prepadove hadicky pak nebude problem pri dosazeni obvykleho tlaku 0,9-1,1, protoze v tzen okamzik prozmenu vicko otevira. Tak nevim co to udela. Nerad bych poskodil vnitrek tlakoveho vicka. jsou v nem dve pruzinky. Jedna na ten predepsany tlak a druha slabsi ktera se uvoli pri podtlaku. Tak bych je nerad nejak natahnul nebo podobne.
Protoze hledat nekde hadicku a rozpojovat v tom miste vodu mi prijde hodne nepohodlne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist