Co hledám: jednonápravový, nebržděný, do 750kg, dělka plochy alespoň 230cm aby se tam vešla moto, kola asi mimo ložnou plochu, cena klasicky co nejmenší. Nebráním se použitému.
Co budu vozit: úplně všechno, motorky, věci kolem domu, takže jak sypké materiály tak kusy
Vozík bude stát venku., Rychlost chci 130km/h
A teď co? V-oj? odpružený? sklopny? bočnice - jak vysoké, material? výrobce?
dík za rady
3 reakcí na tento příspěvek Přívěsný vozík za auto
Ve většině států civilizované Evropy (a u nás to bude hodně brzo taky, neb přejímáme evropské právo i když jsme země méně úřednicky civilizovaná) platí, že se nepočítá s aktuání hmotností, ale s maximální hmotností přívěsu dle TP.
Tím chci trochu neobratně říci, že není legislativně možné připojit za Fábii s koulí 450 kg i prázdný OBI vozík o celkové hmotnosti 750 kg, který má aktuální hmotnost třeba 150 kg a vypadá jako všechny ostatní. U nás se to zatím tak nějak tiše toleruje (policajti o tom neví nic), ale jakmile vyjedeš do Německa a zastaví tě policajt, problém jako hrom (u jednoho takového jsem byl). Navíc jak jsem uvedl výše, u nás to bude platit taky.
A teď rada:
Poud si koupíš nový vozík, má výrobce možnost jednorázově tuto hmotnost "papírově" snížit (vytiskne jiný TP a dá jiný štítek, vozík pokud není na zakázku bude konstrukce naprosto stejná) a pak si jednou můžeš s jeho povolením nechat tu hmotnost navýšit zpět na 750, ale jemon jednou a dál nic. Není přípustné (ani s povolením výrobce), nechat si celkovou hmotnost SNÍŽIT u vozíku použitého, protože úředníci v tom vidí obrovský problém (třeba v hmotnostech na nápravu a spojovací zařízení , kterou jinak udává výrobce). Toto jsem zkoušel u jednoho kamaráda, co má vozík na 600 kg a tahá ho za Fábií 450 kg, povolení od výrobce měl a bylo mu to prd platný, úředníka nikdo z nás nepřesvědčil.
Takže já jsem na jaře kupoval z tohoto důvodu úplně nový vozík v zastoupení výrobce (protože v OBI toto asi těžko zařídí) a rovnou jsem si ho nechal udělat na 450 kg, abych už nikdy neměl problémy... protože sposuta dnešních 750 kg vozíků se může legislativní změnou náhle stát nepoužitlnými za menší auta, než SUV nebo s pohonem všech kol. (A po pravdě, která konstrukce moderních levných vozíků dnes vydrží více než jednorázové zatížení na tuto hmotnost, než se úplně rozpadnou).
Takže na toto upozorňuji a raději ani neradím, koupit starý vozík vyrobený za socíka (schvalované na 400 kg), protože ten nebude nikdy na více než 80 km/h (případně 70).
Toto výše uvedené se týká nebrzděných vozíků a pokud jde o brzděné, tak u většiny i malých aut tento problém odpadá (většinou hmotnost přívěsu 1000 kg v TP auta), necméně já bych to nechtěl. Za prvně brzděná náprava s příslušenstvím je + 80 kg hmotnosti vozíku, kterou s sebou furt taháš, za druhé je to poruhová věc, která ten vozík v jednoduchosti provozu vlastně degraduje, za třetí cena je nejméně dvojnásobná a navíc se s tím musí jezdit co dva roky na technickou, narozdíl od nebrzděného.
Takovéto závěry jsem si na jaře udělal, když jsem si kupoval svůj a teď je můžu předst dále

Takže přeji dobrý výběr!
P. S.: Ještě bych mohl poskytnout analýzu o tom, jestli je lepší mít kola vedle korby nebo pod, nápravu odpruženou gumama nebo listama atd.,ale na to jsem již vysílen a musím s kolegy na oběd

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
Sofía píše: Pozor na jednu věc... ono totiž záleží i na tom, za jakým autem to budeš tahat.
Ve většině států civilizované Evropy (a u nás to bude hodně brzo taky, neb přejímáme evropské právo i když jsme země méně úřednicky civilizovaná) platí, že se nepočítá s aktuání hmotností, ale s maximální hmotností přívěsu dle TP.
Tím chci trochu neobratně říci, že není legislativně možné připojit za Fábii s koulí 450 kg i prázdný OBI vozík o celkové hmotnosti 750 kg, který má aktuální hmotnost třeba 150 kg a vypadá jako všechny ostatní. U nás se to zatím tak nějak tiše toleruje (policajti o tom neví nic), ale jakmile vyjedeš do Německa a zastaví tě policajt, problém jako hrom (u jednoho takového jsem byl). Navíc jak jsem uvedl výše, u nás to bude platit taky.
A teď rada:
Poud si koupíš nový vozík, má výrobce možnost jednorázově tuto hmotnost "papírově" snížit (vytiskne jiný TP a dá jiný štítek, vozík pokud není na zakázku bude konstrukce naprosto stejná) a pak si jednou můžeš s jeho povolením nechat tu hmotnost navýšit zpět na 750, ale jemon jednou a dál nic. Není přípustné (ani s povolením výrobce), nechat si celkovou hmotnost SNÍŽIT u vozíku použitého, protože úředníci v tom vidí obrovský problém (třeba v hmotnostech na nápravu a spojovací zařízení , kterou jinak udává výrobce). Toto jsem zkoušel u jednoho kamaráda, co má vozík na 600 kg a tahá ho za Fábií 450 kg, povolení od výrobce měl a bylo mu to prd platný, úředníka nikdo z nás nepřesvědčil.
Takže já jsem na jaře kupoval z tohoto důvodu úplně nový vozík v zastoupení výrobce (protože v OBI toto asi těžko zařídí) a rovnou jsem si ho nechal udělat na 450 kg, abych už nikdy neměl problémy... protože sposuta dnešních 750 kg vozíků se může legislativní změnou náhle stát nepoužitlnými za menší auta, než SUV nebo s pohonem všech kol. (A po pravdě, která konstrukce moderních levných vozíků dnes vydrží více než jednorázové zatížení na tuto hmotnost, než se úplně rozpadnou).
Takže na toto upozorňuji a raději ani neradím, koupit starý vozík vyrobený za socíka (schvalované na 400 kg), protože ten nebude nikdy na více než 80 km/h (případně 70).
Toto výše uvedené se týká nebrzděných vozíků a pokud jde o brzděné, tak u většiny i malých aut tento problém odpadá (většinou hmotnost přívěsu 1000 kg v TP auta), necméně já bych to nechtěl. Za prvně brzděná náprava s příslušenstvím je + 80 kg hmotnosti vozíku, kterou s sebou furt taháš, za druhé je to poruhová věc, která ten vozík v jednoduchosti provozu vlastně degraduje, za třetí cena je nejméně dvojnásobná a navíc se s tím musí jezdit co dva roky na technickou, narozdíl od nebrzděného.
Takovéto závěry jsem si na jaře udělal, když jsem si kupoval svůj a teď je můžu předst dále .
Takže přeji dobrý výběr!
P. S.: Ještě bych mohl poskytnout analýzu o tom, jestli je lepší mít kola vedle korby nebo pod, nápravu odpruženou gumama nebo listama atd.,ale na to jsem již vysílen a musím s kolegy na oběd .
za ááá už se počítá s aktuální hmotností
za béé pozor je třeba v německu dávat na to, že musíš mít pro 100 km/h nálepku "tempo100" a ta se vydává ke konkrétní konfiguraci auto/vozejk...navíc musíš mít pneu vozejku do 6 let od výroby
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
Díky tomuto fóru mám jasno v těchto otázkách:
- šířka vozíku 125 nebo více (né méně)
- délka min. 235 až 250 (260 cm je už moc)
- přední čelo sklopné (nejlépe všechny strany)
- plachta vyšší (aby se vlezly kola)
- výrobce mám taky vybrané (Sacher, Marz, Thule, Autovia, Brenderup, né Agados, Vezeko??)
Díky moc všem za případné podněty, srovnání.