globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách, rachot, ...
7.11.2017 v 19:21
Moto má najeto 30tis, na volnoběh rachtala spojka, po zmáčknutí spojkové páčky zvuky ustaly, rozdělal jsem to a vyndal spojkový koš, je dvouhmotový podobně jako u aut, pružiny jsou uloženy na volno s vůlí a díky tomu to rachtá, viz video. Podle informací z US fór je s vůlí vyroben i nový spojkový koš. Borec chtěl problém řešit nákupem nového koše a po rozbalení z krabice kulil oči že nový to dělá taky. Řeším co s tím, poslouchat rachtající motorku na volnoběh a v nízkých otáčkách se mi nechce. Jeden maník u USA to natvrdo zavařil, ale takhle se mi to prasit nechce. Přemýšlím nad podložením pružin podložkami a tím vymezit vůli, bylo by to nejčistší řešení, pružiny by zůstaly zachovány a tlumily by torzní kmity tak jak mají, akorát by to nerachotilo. Nechci z toho dělat "jednohmotu". Řešil někdo něco podobného? díky

mám sice 2009 Bigbang, ale systém konstrukce koše i problém je stejný

EDIT: jediné správné řešení v tomhle případě je roznýtovat koš a pružiny vyměnit za jiné, neunavené - yamaha samostatně nedodává, takže sehnat nebo nechat navinout jiné. Koš znova snýtovat ocelovými nýty a potom by od toho měl být zase na víc jak 10tkm pokoj

vymontovaný spojkový koš


nový díl


svářeč


Naposledy editováno 14.11.2017 18:29:39

1 reakcí na tento příspěvek R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

8.11.2017 v 20:06 | Nahoru | #1
co to tak čtu, svářečovi později prasknul vnitřní koš, nově vytvořená jednohmota netlumila torzní kmity od motoru a prostě to v nejslabším místě prasklo...

podle zkušeností s SV1000 a Varaderem z internetu podložení pružin pomůže jen krátkodobě, unaví se dále a zase vznikne vůle

nejčistší řešený by bylo pružiny vyměnit za nové, ovšem je nutno rozlisovat ocelové nýty na koši a hlavně sehnat pružiny které yamaha samostatně nedodává, nabízí pouze celý koš

kupovat jiný jetý koš a doufat že nějakou dobu vydrží v lepším stavu je nesmysl

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

14.11.2017 v 12:28 | Nahoru | #2

Whistler píše: co to tak čtu, svářečovi později prasknul vnitřní koš, nově vytvořená jednohmota netlumila torzní kmity od motoru a prostě to v nejslabším místě prasklo...



Jestli svářečem nazýváš to prase, co to lepilo z tvého odkazu, tak se není čemu divit...
Opravdu to svařit, vzít to někomu s TIGem, tak to musí vydržet na věky. Že by prasknul vnitřní koš nebo se to podepsalo na životnosti motoru pochybuju. Sám jsem přestvěl několik aut z dvouhmoty na jednohmotu a bajky a zvěsti o následném praskání klikovek mě vždycky velmi baví. jestě nikdy se tak nestalo Hlavně taky záleží na tom, jak se k danému stroji člověk chová.
Máš na výběr dve varianty.
1. dlabat na to, nechat chrastící koš a jezdit
2. nechat to zavařit někoho, kdo to umí
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1196, 1197] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35908 Včera v 19:09 oxygen
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 627 10.6.2024 v 14:51 Kubik19
Yamaha R1 teče voda z chladiče Yamaha YZF-R1 Blacky94 1 8.6.2024 v 19:47 Blacky94
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf


TOPlist