Téma: Hmotnosti (c)endur
28.11.2017 v 13:23
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...
Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)
Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...
Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)
Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54
1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur
Bohužel katalogový výpis údajů není všechno. Ono stačí z XRV nebo XTZ 750 sundat origo masku, plexi, světla, nahradit to Sigmou a maskou se světlem z ostrého endura. Přestože tahle úprava sundá sotva pár kg, tak díky uspoře kil hodně nahoře, optickému zmenšení motorky a intenzitvnějšîmu vnímání rychposti náporem větru to je radikálně jiná motorka.
Vynechám-li SUV typu V-STROM, Varan, GS a zůstanou u přerostlych endur s kapotáží a 21", tak první ročníky LC8 950 jsou třída sama pro sebe. To je jediná stokoňovka pod 200 suché postavená na mlácení s ní v terénu.
Vynechám-li SUV typu V-STROM, Varan, GS a zůstanou u přerostlych endur s kapotáží a 21", tak první ročníky LC8 950 jsou třída sama pro sebe. To je jediná stokoňovka pod 200 suché postavená na mlácení s ní v terénu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
vilemx> I ta 950ka má 206kg suchou. Je to už šul nul, ale přece je nad 2 metrákama. Já na ní zatím nejel, ale rozmístění baterky, nádrže na olej a nádrží na benzín a i na místě dává tušit, že těžiště bude sakra dole.
Doplnil jsem ještě polohu těžiště, co jsem našel na netu. Docela by mě zajímalo, jak jsou na tom jiné motorky.
Doplnil jsem ještě polohu těžiště, co jsem našel na netu. Docela by mě zajímalo, jak jsou na tom jiné motorky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
shanim misto pro motorku P12 737566588 BMW F 800 GS | Tomas737 | 0 | Včera v 01:24 Tomas737 |
Padáky Triumph Tiger 800 XCa 2015 Triumph Tiger 800 XC | martosd | 2 | 20.11.2024 v 23:20 ja1 |
Sraz a zakládající sešlost Adventur... KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro | ybrcek | 6 | 18.11.2024 v 12:51 ybrcek |
zvednuti Africa Twin RD07 Honda XRV 750 Africa Twin | dakarcz | 25 | 15.11.2024 v 09:09 Bafoon |
DCT - zadní brzda na řidítka místo ... Honda CRF1000L Africa Twin | godself | 24 | 2.11.2024 v 21:05 godself |