Téma: Hmotnosti (c)endur
28.11.2017 v 13:23
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový
a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...
Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)
Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový

Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...
Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)
Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
mariano> To ja nemam sanci zvednout sam ani gs. Jak zaberu, protestuji zada. Uz jsem byl v situaci, kdy jsem skrz zada nemohl ani na hajzlik, takze si s tim nehodlam zahravat.
Kov píše: mariano> To ja nemam sanci zvednout sam ani gs. Jak zaberu, protestuji zada. Uz jsem byl v situaci, kdy jsem skrz zada nemohl ani na hajzlik, takze si s tim nehodlam zahravat.
to nebylo o zvedání - taky mám problém zvednout 990adv a nemusím mít ani kola nahoru, ale když není nabalená, nějak to dám. ale na vozejk to trochu rychleji rozjedeš a vytlačíš i bez motoru

taky se zádama laboruju, skoro každý rok jsem pár dní jak stoletý qasimodo...ale paradoxně když se hýbu, ne - než se v nějaké poloze "zakřečuju", tak už jsem jinak a jde to
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolísavé otáčky na volnobehu Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin | PaloSpetko | 2 | 16.4.2025 v 21:17 kuzmič |
Kolísavé otáčky na volnobehu Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin | PaloSpetko | 0 | 16.4.2025 v 14:47 PaloSpetko |
Kolísavé otáčky na volnobehu Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin | PaloSpetko | 0 | 16.4.2025 v 14:46 PaloSpetko |
překódování zámků kufrů Honda CRF1000L Africa Twin | Hopppy | 7 | 15.4.2025 v 20:34 MMARTINK |
Nevíte kdo by dokázal nahrát do BMW... BMW F 800 GS | dapa1 | 16 | 14.4.2025 v 14:17 1705ol |