raceczech_listopad




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)

Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

6.12.2017 v 11:48 | Nahoru | #1
mariano> To ja nemam sanci zvednout sam ani gs. Jak zaberu, protestuji zada. Uz jsem byl v situaci, kdy jsem skrz zada nemohl ani na hajzlik, takze si s tim nehodlam zahravat.

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

6.12.2017 v 17:20 | Nahoru | #2

Kov píše: mariano> To ja nemam sanci zvednout sam ani gs. Jak zaberu, protestuji zada. Uz jsem byl v situaci, kdy jsem skrz zada nemohl ani na hajzlik, takze si s tim nehodlam zahravat.



to nebylo o zvedání - taky mám problém zvednout 990adv a nemusím mít ani kola nahoru, ale když není nabalená, nějak to dám. ale na vozejk to trochu rychleji rozjedeš a vytlačíš i bez motoru

taky se zádama laboruju, skoro každý rok jsem pár dní jak stoletý qasimodo...ale paradoxně když se hýbu, ne - než se v nějaké poloze "zakřečuju", tak už jsem jinak a jde to
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
shanim misto pro motorku P12 737566588 BMW F 800 GS Tomas737 0 Včera v 01:24 Tomas737
Padáky Triumph Tiger 800 XCa 2015 Triumph Tiger 800 XC martosd 2 20.11.2024 v 23:20 ja1
Sraz a zakládající sešlost Adventur... KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro ybrcek 6 18.11.2024 v 12:51 ybrcek
zvednuti Africa Twin RD07 Honda XRV 750 Africa Twin dakarcz 25 15.11.2024 v 09:09 Bafoon
DCT - zadní brzda na řidítka místo ... Honda CRF1000L Africa Twin godself 24 2.11.2024 v 21:05 godself

TOPlist