paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)

Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

6.12.2017 v 11:48 | Nahoru | #1
mariano> To ja nemam sanci zvednout sam ani gs. Jak zaberu, protestuji zada. Uz jsem byl v situaci, kdy jsem skrz zada nemohl ani na hajzlik, takze si s tim nehodlam zahravat.

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

6.12.2017 v 17:20 | Nahoru | #2

Kov píše: mariano> To ja nemam sanci zvednout sam ani gs. Jak zaberu, protestuji zada. Uz jsem byl v situaci, kdy jsem skrz zada nemohl ani na hajzlik, takze si s tim nehodlam zahravat.



to nebylo o zvedání - taky mám problém zvednout 990adv a nemusím mít ani kola nahoru, ale když není nabalená, nějak to dám. ale na vozejk to trochu rychleji rozjedeš a vytlačíš i bez motoru

taky se zádama laboruju, skoro každý rok jsem pár dní jak stoletý qasimodo...ale paradoxně když se hýbu, ne - než se v nějaké poloze "zakřečuju", tak už jsem jinak a jde to
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísavé otáčky na volnobehu Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin PaloSpetko 2 16.4.2025 v 21:17 kuzmič
Kolísavé otáčky na volnobehu Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin PaloSpetko 0 16.4.2025 v 14:47 PaloSpetko
Kolísavé otáčky na volnobehu Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin PaloSpetko 0 16.4.2025 v 14:46 PaloSpetko
překódování zámků kufrů Honda CRF1000L Africa Twin Hopppy 7 15.4.2025 v 20:34 MMARTINK
Nevíte kdo by dokázal nahrát do BMW... BMW F 800 GS dapa1 16 14.4.2025 v 14:17 1705ol

TOPlist