paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Proč nedavat pionyra do servisu
2.12.2017 v 17:24
Chtěl bych se s vámi podělit o příhodu mého kamaráda. Začal o to tak že mi napsal sms jestli nevím jak spravit řazení,po krátkém vysvětlování mi odpověděl že to dá do servisu . Jelikož bydlí daleko. Po zhruba půlroce přijeli na chatu a ptám se jak dopadl pincek . No nadával že ho to vyšlo na 8000 a pionyr stejně nejede .

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 13:41 | Nahoru | #1
Mrkev: nemají se tamjak dostat, jediná možnost je popraskaná nebo oloupaná ochranná bužírka bowdenu, tj. máš to rozbité a je zapotřebí to opravit, resp bowdeny vyměnit., nebo tam vázne něco jiného, bajonet, samoštel... každopádně je to závada, kteoru je zapotřebí odstranit.

K napínáku, rozdíl je jasný, napánák pouze dopíná řetez proti vůli, tzn. jen malou silou vymezí vůli řetězu aby tam nebyl volný jak tatovy kšandy na mininu.... řešení jsou tři základní:

1) péro + rohatka - samočinný napínák volný řetez dopne péro aby to neškubalo proti péru zpátky, a bylo to napnuté i za vypnutého motoru to sichruje rohatka...

2) píst + rohatka - řetěz dopíná tlak oleje za běhu motoru, rohatka dělá to co je napsáno výše.

3) píst + omezovač - řetez dopíná píst a omezovač je v podstatě jen minimální pozici otěrových lišt, pro nový řetěz to stačí, pro vytažený nemusí - je to nejhorší řešení..

k namáhání rohatky dochází proto, že v zájmu co největšího opásání kol řetezem nejde řetez nejkratší cestou, ale naopak jsou dráhy promknuté a jdou po lištách.... když opřeš auto o kvalt, tak přes kliku tahá za vačku, která ale při nulových otáčkáchz klade značný pdopr a retež se tím pádem snaží napnout přes lištu do roviny a oprá se nadměrnou silou o napínák, který má pouze dopínat vůli minimální silou. je jedno, jestrlit o jde jedním, nebo druhým směrem, protože ta klika se o ten kousem kůle pootočí, ky je o ní opřená váha auta a ten napínák to stejně schytá, protože té liště je jedno jestli je to z leva nebo z prava, je to uzavřený kruh řetězu, nikoli řetěz na kladce, jak si myslíš ty, ta síla není stejná pro oba směry, ale je tam.... navíc není podmínkou aby mel řetěz napínák jen na volné straně, právě proto že jde po lištách není výjimkou napínák na straně za běhu motoru tažné....

nejvíc práce má napínák při nejnižších otáčkách, kdy motor beží trhaně, tzn čím menší otáčky, tím větší zatížení napínáku, za otáček zvýšených už vše běží plynule a záatž napínáku je jednak minimálěn a druhak konstantní, žádné rázy způsobené záškuby do řetězu acyklickýcm chodem v nízkých otáčkách. Nejvíc práce za běhu motoru má napínák u jednoválce na volnoběh. Je to oveřené i při opravách různých werglů, kdy i motor se zcela zničenou rohatkou napínáku je schopen ve vyšších otáčkách normálně pracovat bez pazvuků a problémů s chodem, protože v tomto režimu je síla velmi malá a zastane ji samotná pružina / tlak oleje, kdežto na volnoběb, při startu nebo doběhu se řetěz škube jak chycená zmije a napínák ujíždí do výchozí polohy - dozadu a hrozí přeskočení řetězu a havárie motoru.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 14:05 | Nahoru | #2
pech.> Sice mě to nepřesvědčilo, ale i tak díky za vysvětlení.
Který motor má napínák rozvoďáku na tažné straně? O tom jsem ještě nikdy neslyšel. A jak je to v takovém případě s časováním ventilů?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oprava tachometru Jawa 50/20 Pionýr Tomid23 10 14.10.2024 v 08:10 1100Virago
Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr FJRPEPA 4 8.7.2024 v 06:09 FJRPEPA
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 5 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda
Pionýr nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr DachlAdam 15 3.7.2024 v 08:40 Drakl
Jawa 05 a 20 Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05 Dony69 13 13.6.2024 v 11:04 HonzaH08


TOPlist