Téma: Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů
Zdravím,mám pouze takový dotaz ohledně seřízení ventilů u řadového čtyřválce a u dvouválce do V,jinak ne že bych se do toho pouštěl,je mi 17 a ani není potřeba varan jezdí dobře ,ale spíše mě to zajímá.Jednoválec chápu a už jsem měl tu možnost vyzkoušet si seřízení,mě však zajímá jestli třeba u čtyřválcového horneta lze uplatnit tenhle postup (to že samotné štelování je u fáčka pomocí vahadel a u horneta zřejmě výměnou podložek teď nemyslím).Jinak bych se řídil podle mého pomyslného návodu,dejme tomu že mám tedy u takového horneta sundane ventilové víko a budu tedy otáčet rotorem(motorem) dokud se nebude ta ryska na motoru krýt s písmenem T na rotoru,v tomto bodě už trochu zaostávám,pokud to chápu správně ta ryska značí bod kdy je možné začít seřizovat jeden z válců,ovšem nevím který??Bude to ten kde je píst v horní úvrati a u kterého nastává expanze a tudíž jsou oba ventily zavřené(vím že to není tak jednoduché s tou značkou T protože je někdy potřeba provést 360° obrat motorem aby se ventily uvolnily),dobrá budu tedy pokračovat po seřízení tohoto válce stejným postupem zase najdu Téčko a zjistím který válec je připraven na seřízení podle toho co jsem napsal...,právě proto se ptám jestli mohu použít i ten postup jako je v přiloženém odkazu podle střihu ventilů a pořadí zapalování u válců 1 3 4 2 protože mi přijde jednodušší.Jinak to že se otáčí ve směru pohybu motoru vím.A co se dvouválce týče,jako je můj malý varan tak tam předpokládám postup stejný a jednoduše ten válec který má ventily ve střihu tak ten neseřizuji ale seřizuji ten druhý(střihem myslím moment kdy se otevírá sací a zavírá výfukový a jakoby se vystřídají) opět platí kritéria horní úvrať zavřené ventily když tohle bude ok mělo by být i Téčko v okénku.Tak to je vše,co mě zajímá je jestli mohu ten postup s tím střihem použít u motorky s řadovým čtyřválcem a dvouválcem do V a taky jestli to jde seřizovat prostě tak že si najdu T zjistím že je daný válec ve fázi expanze a ventily jsou zavřené.Omlouvám se za tu šílenou slohovku ale prostě mi to nedá spát a předem děkuji někomu kdo mi to dokáže nějak shrnout a říci jestli to chápu správně nebo jsem vedle.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 15:00 | Nahoru | #1
Nastuduj si chytrou knížku na Škodovku, tam pochopíš jak poznat který válec je v kompresním zdvihu.

(reakce na) Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 15:19 | Nahoru | #2
dave-lister> řekl bych že na to není potřeba studovat celou knihu,je to na tom videu + tohle jsem našel na jedné škodovácké stránce:

Střih nastává v okamžiku, kdy se na válci zavírá výfukový ventil (jde nahoru) a okamžitě se otevírá sací ventil (jde dolů). Pro tuto polohu je zaručeno, že na protilehlém válci (1-4 a 2-3) jsou vačky natočené tak, že je mezi ventilovou tyčkou a zdvihátkem ventilu maximální vůle.

Bude to o tom střihu,ale opět podotýkám,že mě zajímá jestli se to dělá stejně i u motorek jako Hornet či malý varan apod., popřípadě jestli je na to jiný způsob tím myslím něco s tím téčkem na motoru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zkušenosti s Moteacom Honda CB 600F Hornet Dzindra23 3 Včera v 13:42 rg250
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet stevenn 1 24.9.2024 v 17:20 nevo7
Vůle na spojkovém koši Honda CB 600F Hornet SisaFree 6 14.9.2024 v 01:18 Shullin
Honda cb600s Hornet problém se star... Honda CB 600S Hornet dukon21 12 5.9.2024 v 10:21 ..Roko..
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 8 15.8.2024 v 11:04 Moutindown


TOPlist