přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.
Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky
Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.
Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.
Chtěl bych za ni dát max 200k
Nějaké doporučení?
Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
mariano píše: za ááá - porovnáváš-li servisní náklady a náročnost údržby proti japoncům, pak si kup japonce, páč evropský motorky vyžadují víc než jednou za 10 tkm přibrzdit u servisu
za bééé ano, silniční cestovně sportovní křižník je něco jiného než enduro s vyššíma zdvihama (tím pádem i vyšším těžištěm), měkčíma tlumičema, kompromisníma gumama a většima kolama s drátama
zrovna ten strom pokud se nepletu ma vymenu oleje po 7 tkm stejne jako stara kacena. Pravda s mnohem leposim pristupem.
gugo píše: zrovna ten strom pokud se nepletu ma vymenu oleje po 7 tkm stejne jako stara kacena. Pravda s mnohem leposim pristupem.
Jo abych nezapomněl - kdysi v diskuzi "automat nebo manuál" jsi po mě chtěl abych se ozval, až budu mít najeto 50 000 a přežiju..
tak píšu - v součtu na 125 skútru a V-Stromu mám těch 50 000 km. Žiju. A je mi jasné, co jsi tenkrát myslel tím, přestat koukat na testy a jezdit.. :) (Y) ale současně musím říct, že právě to čtení a ptaní se mi pomohlo ke Stromkovi, na kterém jsem se mohl naučit jezdit. Absolvovat kurzy s Lisákem, enduro výcvik... Takže to jen pro info - slíbil jsem že se ozvu - tak se ozývám :D
Jinak jsem se strašně bavil, když jsem četl celé ty diskuze znovu. - Je to komické, když si vzpomenu, jak jsem zvažoval automat.. :D...Teď jsem se byl svézt na Africe v automatu- ne že bych to chtěl, ale neměli manuál... :) a opět jsem se přesvědčil, že automat na motorce fakt nechci.. :D asi jsem "vyrostl".. :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom | Sally06 | 0 | 9.10.2024 v 07:18 Sally06 |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 15 | 4.10.2024 v 16:07 Metric |
Servis triumph [1, 2] Triumph Tiger 800 XC | Petr.E | 45 | 3.10.2024 v 19:11 skaza55 |
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 23 | 2.10.2024 v 12:11 autocross |