Dělám menší servis na čínské ludře Kentoya twincup 50 4T. Původní řetěz typu 428 vypadá dost fórově, tak jsem ho sundal, umyl a že změřím jeho protažení, jestli je už vytahaný a zralý na výměnu. Nemám měrku (kalibr) řetězů, takže jsem změřil šuplérou toto:
10 článků = 127,8mm (nový řetěz by měl mít 127,0mm, čili prodloužení o 0,8mm)
12 článků = 153,1mm (nový řetěz by měl mít 152,4mm, čili prodloužení o 0,7mm)
Měřil jsem to v různých místech a je možné, že jsem se naprosto dokonale v jednom měření netrefil na středy čepů, takže když k výsledku přidáme ještě "nejistotu měření" +0,2mm, tak na 10článcích můžu mít prodloužení o 1mm. Další je, že na napínácích je řetěz zatím cca. uprostřed, tj. ještě mám kam dotahovat
Otázka zní: Je to ještě v normálu ?
Všude je k dohledání údaj o rozteči čepů nového řetězu (12,7mm), ale nikde jsem se nedozvěděl, jaké protažení už znamená, že je řetěz na výměnu. Z fotky ČZ kalibru pro řetěz 428 vyplívá, že tento měří na 11 čepech a je na něm naspáno "+1,1", což by teoreticky mohla být údaj pro poslední zoubek a tedy "řetěz vyměnit". Ten můj má najeto 2200km a je pravda, že kdyby byl už zralý na výměnu, tak jej prostě vyměním za nový ČZ, ale - následující sezónu chci odjezdit ještě na 50ccm válci a pak půjde kit na 70ccm a s tím bude spojena i výměna předního ozubeného kolečka a možná i rozety tak abych využil silnějšího motoru (převod do rychlosti) a bylo by hloupé teď zbytečně investovat do řetězu a za rok jej opět měnit, kvůli výměně ozubených kol...
1 reakcí na tento příspěvek Maximální prodloužení řetězu 428
Ber to tak, že to, co jsi naměřil je ten limit. Jestli se rozhodneš vyměnit celou sadu i s kolama, tak můžeš ještě jednou tolik. Počítej ale, že opotřebení teď bude mnohem rychlejší.
U řetězů s o-kroužky není krytování tolik důležité, ale u obyčejných je nejdůležitějjší zabránit padání bordelu na vnitřní stranu řetězu. Pokud spadne něco na vnější stranu, tak se to na kolečku odstředí pryč. Na vnitřní straně řetezu zůstane svinstvo držet a zamáčkne se to rozetou do článků. Pokud je to ve tvých silách, doporučuji ti přidělat na současný kryt tenkou plastovou desku, která půjde až pod řetěz mezi pneumatikou a řetězem. Když je to udělátko z plastu, tak nevadí, když si kolo nebo řetěz občas štrejchne. Na fotce máš vzor, jak to měly soutěžácké Jawy s centrálem.
Naposledy editováno 25.12.2018 20:38:05
Naposledy editováno 25.12.2018 20:53:49
K tomu vyvařování v oleji/vazelíně - docela obsáhle se o tom diskutovalo na jawamánii. Výsledek je, že je to použitelné jen pro otevřené řetězy, a dříve to byla v podstatě jediná možnost jako smysluplně ošetřit řetězy, ale v dnešní době specializovaných sprejů s vysokou vzlínavostí (zateče všude) už je to zbytečné, ale určitě to ničemu neškodí.
Takže teď ještě nechám starý řetěz se vším všudy (ona ta 50tka zas nemá takový brutální výkon, aby se to hned vytahalo) a výměnu pak udělám až s příchodem většího válce.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cerna svicka yuki quick (betka, twi... TMEC Betka, Yuki Quick 50, Kentoya Twin Cup 50 4T | Dzgofmann | 4 | 28.7.2019 v 16:01 Dzgofmann |
Kentoya Twinshot - spojka Kentoya Twinshot 50, Kentoya Twin Cup 50 4T | Jakobo50 | 2 | 18.3.2019 v 16:49 Jakobo50 |
Jaký moped Babetta 210, Yuki Smile 100, Kentoya Twin Cup 50 4T,... | Johny_Servis | 12 | 3.11.2018 v 20:06 Johny_Servis |
Jaký vybrat malý motocykl? [1, 2] Kentoya Twin Cup 50 4T | Vlabonvi | 41 | 19.2.2017 v 09:40 Vlabonvi |
Kentoya Twin Cup 50 4T Kentoya Twin Cup 50 4T | Poty26 | 14 | 9.7.2016 v 21:44 Poty26 |