Téma: Yamaha tenere 660 vaří
24.1.2019 v 20:05
Ahoj, začala mi vařit tenerka, vyměnil jsem cidlo teploty chladici kapaliny u termostatu- problém trvá, když vytahnu konektor od ventilatoru tak ventilator běží. Při chodu na volnoběh u stojícího motocyklu se začne vařit voda v expanzce, ventilator nic. Pojistka ok.
Má někdo nějaký tip, radu...
Pardon zapomnel jsem napsat, ze ventilator u chladice nesepne, proto ta vymena cidla. Domnival jsem se, že je špatné to cidlo. Pokud rozpojim konektor od ventilatoru a ten bezi, uchladi se to. Pokud odpojim kabely u cidla ventilator beží taky. Při jízdě problém není.
Naposledy editováno 24.01.2019 20:50:04
Má někdo nějaký tip, radu...
Pardon zapomnel jsem napsat, ze ventilator u chladice nesepne, proto ta vymena cidla. Domnival jsem se, že je špatné to cidlo. Pokud rozpojim konektor od ventilatoru a ten bezi, uchladi se to. Pokud odpojim kabely u cidla ventilator beží taky. Při jízdě problém není.
Naposledy editováno 24.01.2019 20:50:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha tenere 660 vaří
PavelFru> Asi jsem vymyslel ptákovinu, protože s napevno vestavěným odporem paralelně k čidlu si ECU může myslet, že motor má nejmíň 60 stupňů, i když bude studený. Změř aspoň odpor čidla multimetrem, má to být kolem 300 ohmů při 80°C, ať víš, že je OK. Když bude OK, zkontroluj tu kabeláž.
Pro absolvování levelu "mladý elektronik" zajdi s desetikorunou do nějaké prodejny elektrosoučástek a chtěj tohle (nebo 500 ohm)
Zapoj trimr na dráty místo čidla, prostřední a jednu krajní nožičku, a multimetrem zkontroluj, že máš nastavený největší odpor. Po zapnutí klíčku otáčej trimrem, dokud nenaskočí ventilátor. To bude ta lepší varianta, horší kdyby nesepnul vůbec. Vypni klíček a změř multimetrem odpor na trimru. Naměříš dejme tomu 100 ohm namísto 300. Hodíš to do kalkulačky, vyjde ti hodnota přídavného odporu 150 ohm. Teď malá zákeřnost - snad bude ztrátový výkon trimru stačit, je to 0,25W. Pak stačí na trimru nastavit pomocí multimetru těch 150 ohmů, přidrátovat paralelně k čidlu a vyzkoušet sepnutí větráku.
Pro absolvování levelu "mladý elektronik" zajdi s desetikorunou do nějaké prodejny elektrosoučástek a chtěj tohle (nebo 500 ohm)
Zapoj trimr na dráty místo čidla, prostřední a jednu krajní nožičku, a multimetrem zkontroluj, že máš nastavený největší odpor. Po zapnutí klíčku otáčej trimrem, dokud nenaskočí ventilátor. To bude ta lepší varianta, horší kdyby nesepnul vůbec. Vypni klíček a změř multimetrem odpor na trimru. Naměříš dejme tomu 100 ohm namísto 300. Hodíš to do kalkulačky, vyjde ti hodnota přídavného odporu 150 ohm. Teď malá zákeřnost - snad bude ztrátový výkon trimru stačit, je to 0,25W. Pak stačí na trimru nastavit pomocí multimetru těch 150 ohmů, přidrátovat paralelně k čidlu a vyzkoušet sepnutí větráku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Silniční pneu na XTZ 660 tenere Yamaha XTZ 660 Tenere | Wrong | 8 | 1.7.2024 v 22:33 Jindra71 |
MT-03 chcípá [1, 2, 3] Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... | posoldikml | 83 | 27.7.2021 v 23:29 Parkinsonn |
Plastová nádoba nad startérem u Ten... Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 Z Tenere | Dugajs | 2 | 23.6.2021 v 20:48 Dugajs |
svetlá Yamaha XTZ 660 Tenere | fuchsotik | 29 | 25.3.2021 v 18:02 fuchsotik |
Boční stojánek Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... | posoldikml | 8 | 17.3.2020 v 23:33 Čurdajurda |