paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Tak fakt mám na to jiný názor
Ahoj
Asi dost lidí naštve, když tvrdím, že motorka vážící 249 kg je dost nepraktická. Reagují na vyhlášení motorky roku 2019 = nové GS od BMW.
Jasně po technické stránce ta motorka je našlapaná jako žádná jiná - no právě a v tom je problém. Mají špičkový marketing, který nikde neříká, že kvůli těm všem udělátkám a čidlům je třeba mít perfektní přehled o servisech. Takže po strojařské stránce je to za 1. Ale za 570 tis. Kč je možné pořídit téměř 2 plnokrevná endura - v nižším obsahu samozřejmě.
Ale o tom jsem nechtěl psát. Dlouho jsem jezdil na FJR, výborná motorka = silná, pohodlná a ještě spolehlivá. Prodal jsem ji kvůli váze, manipulace na místě byla kvůli hmotnosti problém. Do zatáček - do vraceček to byla dřina. Prostě do Alp a malých ryclostí už nikdy více těžkou motorku. To platí i pro GSo, byť má velmi dobře posazené těžiště. Motorka nad 200 kg je pro manipulaci na místě pouze frajeřinkou obvykle nadupanou výkonem, který minimum lidí využije.
Dnes vidím úplně ideální obsah 650-800 cm3 s vahou do 200 kg a méně. Ideální se mi jeví něco jako Yamaha Tracer 700. Ale i ostatní značky mají, co nabídnout v těchto objemech.
Upřímně - kdyby nové Tenere 700 od Yamahy mohlo mít cestovní sedlo, tak neváhám a byl bych náramně spokojený.

Určitě jsem se pustil na tenký led, řada majitelů BMW - pseudo endur mě bude chtít roztrhal. No aby ne, kdo by si chtěl připustit, že udělal chybu? Mě překvapil mechanik BMW, když na mou otázku, “ tak jakou motorku bys koupil” mně řekl, že asi nějakého “Japonce” kvůli spolehlivosti. No ano, také jsem o GSu chvíli uvažoval. Ale nakonec jsem šel od vibrátoru BMW 800 přes super motorku Ducatti 950 k Tracerovi 900 GT. Ano měl jsem dojít k Tracerovi 700 GT. Ale i ta Ducati by byla dobrou volbou, jenže široko daleko není mechanik, který ty jejich ventily uměl seřídit.
Takže s volbou motorky roku 2019 nesouhlasím, jsem pro hodnocení praktičnosti motorky a v GSu ji až tak nevidím 🙂

A teď do mě ... 😎

Zdraví vás .... OM 🙂

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor

5.3.2019 v 05:56 | Nahoru | #1
Dolph-cz>
Upřímně bych 80 kg bral. Ale pokud je to pro Tebe téma, tak založ vlákno “kolik by měl vážit motorkáři”, aby mohl říci svůj názor na to, zda 250 kg vážící motorka je praktická.
Jinak to BMW byl jako příklad a je chybou, že se tady někteří navážejí do majitelů těchto motorek.

Tak co myslíš, jaká je ideální váha motorkáře?

Slušně pánové, slušně .... !

... OM

(reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor

5.3.2019 v 06:56 | Nahoru | #2
OldMan> Ono to vždy bude o způsobu použití. Když na lehčí stroj navěsíš bágly, rázem se stane neovladatelnější na místě úplně stejně. Někdy tě navíc bude "náklad" rozhazovat i za jízdy. Oproti tomu těžký GSo se nehne, protože je fortelný od výroby.
Prostě každý stroj je na něco jiného, něco na blbnutí po kopcích, něco polyká kilometry a něco se dobře pokládá při motoghymkaně. Cendura jsou dneska takový komfortní cesťáky, jen vyšší s delšími zdvihy..
Váha jezdce s tím nemá co dělat, vždycky je to o jezdeckém umu a předvídavosti. Někdy musíš asi koukat jak zaparkovat a pokud chceš do terénu, tak riskuješ odložení motorky proti kopci a pak to sám zvedáš těžko.
X aspektů. Ale je to stejný jako u haryků. Těžká kráva, co nejde, řve a sedíš tam jak na záchodě... a milujou ho miliony jezdců. Prostě někdo holky, jiný vdolky.

(reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor

5.3.2019 v 08:06 | Nahoru | #3

OldMan píše: Dolph-cz>
Upřímně bych 80 kg bral. Ale pokud je to pro Tebe téma, tak založ vlákno “kolik by měl vážit motorkáři”, aby mohl říci svůj názor na to, zda 250 kg vážící motorka je praktická.
Jinak to BMW byl jako příklad a je chybou, že se tady někteří navážejí do majitelů těchto motorek.

Tak co myslíš, jaká je ideální váha motorkáře?

Slušně pánové, slušně .... !

... OM





hele,nic ve zlém
pokud chce někdo litra a víc a nebavíme se o supersportu,tak je to vždycky přes 200kg a to celkem výrazně.a jesli je to 225,nebo 250,to už je opravdu celkem jedno.

mně osobně je to až tak netrápí,vždy je to něco za něco,lehká motorka je sice agilnější při pomalých rychlostech,zato ve vyšších o to nervóznější.konstrukce,těžiště....to je podle mně důležitější.jezdil jsem na kde čem,hromadu ve dvou a třema kuframa narvanýma až po vrch,s hmotností motorky problém nemám-na papírové se prostě jezdit nedá,bez železa to prostě nejde.

toť odpověď na tvou otázku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... Jakub-1 55 22.6.2024 v 18:27 Komja
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Vibrování řídítek BMW R 1250 GS Adventure Kajatko 10 8.4.2024 v 13:26 Kajatko
ESA R1250GSA BMW R 1250 GS Adventure Kajatko 3 18.3.2024 v 10:06 padr
Diagnostika na servis r1250gsa BMW R 1250 GS Adventure Kajatko 10 30.1.2024 v 12:24 crestik


TOPlist