S manželkou jsme se cca týden zpátky (19.2.2020) rozhodli, že se za dva roky (až manželka dokončí vysokou) vydáme na cestu kolem světa a to tak, že každý pojedeme na své motorce.
S cestou kolem světa to myslíme vážně, a proto jsem začal hledat vhodný stroj, který bude:
- lehký kvůli dobré ovladatelnosti v terénu
- zvládne náročnější terén (Mongolsko, Bolívie, Argentina...)
- jednoduchý (málo elektřiny, karburátor, nakopávačka…) a tím pádem i co nejvíce spolehlivý, jelikož kde skoro nic není, nemá se co rozbít + čím jednoduší stroj, tím jednodušeji se ho naučím rozebrat do šroubku a opět složit
- malé vibrace od motoru při vyšších rychlostech
- dojezd aspoň 300 – 350 km (pokud se rozhodnu pro Yamaha TT 600 R, budu muset koupit větší 20 L nádrž)
- pořizovací cena za jeden stroj kolem 40-60 tisíc Kč
Toto vše by mělo TT R splňovat.
S terénními motorkami nemám vůbec zkušenosti (jezdil jsem vždy na naháčích).
Proto bych znal rád Váš názor na toto:
1) jak dle Vás Yamaha TT 600 R zvládne cestu kolem světa?
2) jak se tato motorka chová na silnici a v terénu, pokud je vzadu ověšena bočními hliníkovými kufry + mezi nimi naskládané další věci, kde odhaduji celkovou hmotnost kufrů a „nákladu“ na 50 - 70 kg, těžko se to nyní odhaduje, když ještě přesně nevím, co vše sebou budeme brát
3) jakou motorku (mimo Yamaha TT 600 R) byste si na cestu kolem světa vybrali Vy a proč?
Všem moc děkuji za názory
PS: pokud budete chtít sledovat jak naší přípravu, tak cestu samotnou posílám zde odkazy, kde vše budeme sdílet :
Youtube: bit.ly/2uxEPyJ
Facebook: bit.ly/39ZxV4m
Instagram:bit.ly/2PsuJq3
Web: bit.ly/3938M8S
Naposledy editováno 26.02.2020 19:03:58
2 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
vidím to stejně - jezdím s vaky + rolkou, mám i podkovu, ale delší cesty jsem ji nepřišel na chuť blbě se mi do ní leze, super proprcované jsou třeba moskomoto ale jsou drahé - používám vaky od willa viz motovaky - cena dobrá, odolné a funkční
důležité je je mít dobře uchycené, aby se vibracemi v terénu neprodřely - ale gumicuky či popruhy opět koupíš kdekoliv
brát pneumatiky je nesmyl - překáží, zvyšují zatížení stroje, jednodušší je koupit cestou, to má smysl max. na jasně vymezené cestě kde si vezeš terénní gumy a nechceš je sjet na silnici na úvodním přesunu
solární panel + powerbanka - to je spíš pro cestovatele s batohem, tady je lepší mít vyvedené víc zásuvek z motorky, když jedeš sám můžeš si vzít powerbanku s
vývodem na startování pro případ problému s baterkou, u dvou motorek to problém není - tam si pomůžou mezi sebou
z tohoto pohledu bych doporučil montáž voltmetru přímo na motorku- abys viděl jestli se neděje nějaká neplecha v elektrice - mě takhle odešel regulátor a dokud to pobírala baterka tak to jelo, ale pak už to baterka vzdala a odešla i řídící jednotka
když jsme u těch oprav tak dobrá je delší kurta na odtažení motorky - vojtěch na bigu by mohl vyprávět - tahali ho v mongolsku za uatem stovku kilometrů
jinak ideální způsob tažení motorky je přes stupačky - v rámci nácviku si to vyzkoušejte
vodu vezmeš normálně v petkách - nebo pokud jezdíš s batohem (já v podstatě pořád tak camelbag)
benzín bych rovnou preferoval vetší nádrž - ale těch možností je víc
notebook není špatný - hodně informací se dá řešit cestou, samozřejmě stačí telefon nebo tablet, ale pro psaní a lepší přehled je větší displej a klávesnice výhodou - malý, kovový, rovnou si tam stáhneš i servisní manuál k motorce a microfische dílů
Honza-TA950 píše: jak píše erbe - plný souhlas
vidím to stejně - jezdím s vaky + rolkou, mám i podkovu, ale delší cesty jsem ji nepřišel na chuť blbě se mi do ní leze, super proprcované jsou třeba moskomoto ale jsou drahé - používám vaky od willa viz motovaky - cena dobrá, odolné a funkční
důležité je je mít dobře uchycené, aby se vibracemi v terénu neprodřely - ale gumicuky či popruhy opět koupíš kdekoliv
brát pneumatiky je nesmyl - překáží, zvyšují zatížení stroje, jednodušší je koupit cestou, to má smysl max. na jasně vymezené cestě kde si vezeš terénní gumy a nechceš je sjet na silnici na úvodním přesunu
solární panel + powerbanka - to je spíš pro cestovatele s batohem, tady je lepší mít vyvedené víc zásuvek z motorky, když jedeš sám můžeš si vzít powerbanku s
vývodem na startování pro případ problému s baterkou, u dvou motorek to problém není - tam si pomůžou mezi sebou
z tohoto pohledu bych doporučil montáž voltmetru přímo na motorku- abys viděl jestli se neděje nějaká neplecha v elektrice - mě takhle odešel regulátor a dokud to pobírala baterka tak to jelo, ale pak už to baterka vzdala a odešla i řídící jednotka
když jsme u těch oprav tak dobrá je delší kurta na odtažení motorky - vojtěch na bigu by mohl vyprávět - tahali ho v mongolsku za uatem stovku kilometrů
jinak ideální způsob tažení motorky je přes stupačky - v rámci nácviku si to vyzkoušejte
vodu vezmeš normálně v petkách - nebo pokud jezdíš s batohem (já v podstatě pořád tak camelbag)
benzín bych rovnou preferoval vetší nádrž - ale těch možností je víc
notebook není špatný - hodně informací se dá řešit cestou, samozřejmě stačí telefon nebo tablet, ale pro psaní a lepší přehled je větší displej a klávesnice výhodou - malý, kovový, rovnou si tam stáhneš i servisní manuál k motorce a microfische dílů
Super, díky, za super tipy na kurty a voltmetr Nádrž pokud bude třeba chci zvětšit, jen otázkou je kolik to bude stát ale to budu řešit až vybereme konkrétní motorku.
Na některé věci jsem odpověděl v předchozím příspěvku, opět budu rád pokud mi napíšeš svůj názor na můj pohled na věci co jsem tam psal, přece jen mám stále to nadšení z dobrodružství a něco si představuji jak Hurvínek válku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Honza-TA950 píše: … ideální způsob tažení motorky je přes stupačky - v rámci nácviku si to vyzkoušejte …
Jak se to dělá? Nějak si to neumím představit, aby kurtna nepřekážela přednímu kolu?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha TT600R plasty Yamaha TT 600 R, Yamaha TT 600 S, Yamaha TT 600 E, Y... | pavol123 | 1 | 1.8.2024 v 09:46 Gahan37 |
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 | Muluri | 15 | 8.1.2024 v 11:17 Muluri |
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R | pospa5 | 18 | 14.6.2023 v 20:11 tucnak66 |
Nastavení předpětí pružiny Yamaha T... Yamaha TT 600 R | Blueracing | 8 | 30.3.2023 v 20:55 Blueracing |
Výměna oleje u TT600R Yamaha TT 600 R | jent | 15 | 30.3.2022 v 13:28 Wolf_64_2010 |