Je to spíš hnusný než že by chybělo nějak moc materiálu (akorát se materiál proběhl párkrát dokola), vůle je tam 0.05 mm. Přesto bude potřeba před svrtáním něco dovařit, protože jsou tam jen dvě desetiny prostoru na budoucí seřízení ventilů.
(Ano, je to ten špagetožroutskej kepl. Ano, vidím že hrnky a vačky jsou na vyhození. Ano, koupil jsem druhou hlavu, přesto to chci zkusit nechat opravit, pokud to bude za rozum a v rozumný kvalitě.)
Ď!
Naposledy editováno 06.10.2023 10:06:42
http://www.autopejsek.cz/
Naposledy editováno 22.04.2020 16:17:34
2 reakcí na tento příspěvek Oprava uložení vačky
1 reakcí na tento příspěvek Oprava uložení vačky
Naposledy editováno 22.04.2020 18:04:04
Dá se to , nejspíš používají ruční stružení jedním nástrojem všechny najednou. Buď speciálním, nebo se dá i stavitelným, kdo to umí. Hřídel se pak musí nanést a obrousit na správný rozměr a drsnost, aby to drželo olej.
Tvrdochrom je problém, musí se to obrousit a může se pak loupat, a je tam ta vodíková křehkost... v LOM Malešice se naprašovalo tvrdokovem, to bylo lepší, určitě to někdo dělá i jinde. Nějaká nástrojárna bude vědět, používají naprašování taky
Ale jestli se to vyplatí, těžko říct.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava uložení vačky
karavanista píše: A co srazit 0.10 s celého vršku hlavy, 0.10 z toho vršku a teoreticky by tam bylo místo na obrobeni nových děr. Těch 0.10 jen odhad.. Pokud by to tedy dovolila vůle ventilů..ještě mě tak napadlo, zda třeba federal nebo glyko nedělá ložiska, jak má třeba oktavia na vackach..a projet díry. Ale to už asi vymejsim moc.
No, dobrá verze, akorát v té dělící rovině to nezavřeš o tolik, asi by musel ubrat celkem i dost... O vůle bych se nebál, dříky ventilů můžeš líznout o dost v případě potřeby, stejně jako když srovnáš sedla a přebrousíš ventily, to už je stejný problém.
Edit, rozvod bude volnější pak
Naposledy editováno 22.04.2020 18:22:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava uložení vačky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava uložení vačky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava uložení vačky
2 reakcí na tento příspěvek Oprava uložení vačky
Ono jezdi kde co, takze jsem mozna moc vystrasenej, ale ja bych takovej hokus pokus v motorce asi mit nechtel. Ono jako by nestacilo, ze se tam vacka točí primo v hliníku
Zkusím to s ním probrat, uvidíme co mi poví.
Naposledy editováno 22.04.2020 23:00:49
assassin píše: ....Ono jako by nestacilo, ze se tam vacka točí primo v hliníku
Tak, v hliniku se to točí ve většině případů, ani si snad nevybavuju jestli něco má na vačici šály... Kluzné uložení tvrdá měkká je v cajku, se správným povrchem a vůlí. Akorát že to nejde rozumně opravit.
I Suzuki DR a spol na tohle trpěly hodně. Většinou to zaviní blbá dodávka oleje, nebo hustej olej co lidi někdy dávají když to začne brát přes kruhy. Vačky jsou nejdál od čerpadla a odserou to nejvíc.
1 reakcí na tento příspěvek Oprava uložení vačky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava uložení vačky
Párkrát jsem na to ukecal kamaráda na souřadnicové vrtačce, měl pomocnou upínací desku 90 stupňů na stůl a šlo to. Ale on věděl jak si má nechat nabrousit výstružník, protože už to dělal a mašinu měl svou na kterou 20 let nikdo jinej nesáhl...
Živily ho formy, tam jsou taky slepý díry s vysokou přesností a dlouhý.
Jenže dneska už tihle fachmani sou v důchodě a nebo už jen dávají práci svým zaměstnancům a nikomu se moc nechce do takovejch kšeftů za půl darma
assassin píše: Kafoholik> jo, ze se to tak pouziva vim, ale spis jen, ze to je tak nejlevnejsi. ze by bylo ulozeni ocel hlinik neco extra super si nemyslim.
Ale jo, levnější , lehčí, míň trablů s dilatacema . Ten matroš je dneska super, kvalitní lití a přesná výroba... Zásadní význam má olej a struktura povrchů, aby olej fungoval.
To je důvod, proc často oponuju lidem co radí někomu aby změnil olej proti manuálu. Nebo ze výměna počká protože olej není černej... Pak to nefunguje jak to někdo spočítal a takhle to dopadne.
Kafoholik píše: Kohlstein> ve fabrice to struží taky letmo uloženým nástrojem, to se nehne.
Vím, jak se to dělá v seriové výrobě, dokonce jsem měl kdysi tu čest takový speciální výstružník spoluvyvíjet. Jenže tomu finále předchází několik přípravných výrobních kroků a odlaďování technologie, kterému padne za oběť spousta kusů.
Taky jsem si našel obrázek rozvodu a už chápu, jak to máš s tou mezerou 0,3mm. Podložky tlusté 1,6mm minimálně, píšou
Obrázek je pro F4, ty to máš jednodušší, že na F3 jsou ventily paralelně.
Navrhuju navařit opatrně TIGem a někde v nástrojárně na hloubičce elektrodou zahloubit, brusnou pastou dolapovat povrch. Levné to nebude, 4 ložiska znamenají 8x hloubení (hlava a vršek zvlášť), plus elektrody. Když budeš dělat psí oči a nebudeš chtít papír, tak by to mohlo za desítku být hotové. Ale jestli už máš novou hlavu, asi bych s tím počkal.
Naposledy editováno 15.06.2020 16:31:10
e.: a co je důležitější, tak je ta činná plocha v tom překladu (protože proti ní působí síly od vaček), kterej sám o sobě snížit jde. tak kdyby se nechala ta vymletá plocha v hlavě bejt, snížil by se překlad a vyvrtalo by se to podle zdravýho uložení...? Akorát teď najít někoho, kdo na to neni línej.
Naposledy editováno 15.06.2020 16:42:20
CBR 600F 2001 - 0,030-0,072mm, limit 0,010mm
VTR1000 - 0,020-0,062mm, limit 0,088mm
FZ09, ať je tříválec - 0,028-0,062mm při průměru hřídele 24,46-24,47mm a průměru díry 24,50-24,52mm
Akorát chybí ty tři maličkosti - sehnat mašinu, výstružník a fachmana, co zaručí rozměr a souosost.
1 reakcí na tento příspěvek Oprava uložení vačky
Akorát chybí ty tři maličkosti - sehnat mašinu, výstružník a fachmana, co zaručí rozměr a souosost.
A proto jsem tady
Naposledy editováno 16.06.2020 09:16:13
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Budoucnost MV Agusty [1, 2, 3] MV Agusta F3 675, MV Agusta Brutale 800, MV Agusta F... | Kohlstein | 71 | Dnes v 17:37 Kohlstein |
Oprava LED zadního světla [1, 2] MV Agusta Brutale 800 | FiZzeR | 58 | 22.9.2024 v 18:25 FiZzeR |
Svařování plastů samodomo MV Agusta Brutale 800 | FiZzeR | 14 | 18.8.2023 v 06:43 assassin |
Texa diagnostika [1, 2, 3, 4] MV Agusta Brutale 800 | FiZzeR | 103 | 21.12.2022 v 20:06 Kocoure |
vonkajsia teplota vs zmena podvozku MV Agusta Brutale 800 | tonyboy | 10 | 3.8.2022 v 05:06 tonyboy |