Téma: 10W-30 vs 10W-40
Na motorku Honda CRF 1000 AT je předepsaný motorový olej 10W-30, mohlo by mít negativní vliv na motor, pokud bych použil 10W-40? (samozřejmě odpovídající specifikace JASOT/API) Dle značení olejů označuje druhé číslo 30, resp. 40, viskozitu oleje za vyšších teplot. Tedy vyšší číslo znamená lepší mazací schopnost (viskozitu) oleje při větším tepelném namáhání motoru. Přijde mi, že 10W-40 by měla být tedy lepší a zároveň bývá i levnější. Ptám se proto, že mi přijde zbytečné dávat do motoru v podstatě "horší" olej, který je ještě i dražší. Jediné, co mě napadá, je že 10W-30 může být celkově trochu řidší a vhodnější pro použité v motoru s minimálními vůlemi mezi pohyblivými a mazanými částmi. V Hondě k tomu samozřejmě moc neví a doporučují pouze to, co výrobce. Věděl by k tomu někdo víc?

1 reakcí na tento příspěvek 10W-30 vs 10W-40

27.5.2020 v 13:25 | Nahoru | #1
Stále mi ale uchádza pointa prečo by niekto chcel zámerne pchať do toho motora niečo čo tam proste ísť nemá? verím v to že tomu motoru 10w40 vôbec neublíži (dokiaľ spĺňa normu) ale aby som experimentoval a skúšal hokus pokus - neviem. Radšej by som mu doprial kvalitný olej a viskozitu ktorú má mať a na ktorú sú šálky, kompozity, ložiská stavané a s tým že skrátim interval výmeny na každý rok a na 8 000 kilometrov ho udržujem v čistote bez karbónu. Pokiaľ ten olej bude čistý a nebude mať v sebe karbónové zvyšky usadeniny nevidím problém vo viskozite.

Opakujem sa ale treba si uvedomiť že čím bude olej hustejší pri prevádzkovej teplote síce má lepší mazací film, ale oveľa horšie odvádza teplo. Tým pádom rýchlo degraduje. Avšak 10w30 vs 10w40 je taký malý rozdiel že to bude mať zanedbateľné vlastnosti. Skorej keď sa v tom už chceme riešiť by som videl problém s namáhaním olejových čerpadiel pri 10w40 (málinko hustejší) a horšie vlastnosti "dopravy" oleja v DCT verziách.



Naposledy editováno 27.05.2020 14:42:57

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

27.5.2020 v 15:36 | Nahoru | #2

Foggino píše: Stále mi ale uchádza pointa prečo by niekto chcel zámerne pchať do toho motora niečo čo tam proste ísť nemá ?


Celá tahle debata se dá shrnout do zvýrazněného. Opravdu tam nemá být, protože motoru škodí víc, než 10W-30? Nebo tam nepatří jen a pouze proto, že sice třeba maže stejně nebo lépe, ale jeho použití přinese o chlup vyšší vnitřní odpory a tím nevyjde emisní cyklus? Jsem přesvědčen o druhé variantě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin robozaho 71 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO
Spojka CRF 1000 rv2019 Honda CRF1000L Africa Twin Zbyněkl 4 11.8.2024 v 20:15 Fratr
Crf1000L servis na 20tis Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 22 24.7.2024 v 19:21 Juraj22
pneu na Africu Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... AfricaXena 30 8.7.2024 v 10:38 fanda5
CRF1000L - seřízení vůle ventilů [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin MirSe 68 25.6.2024 v 08:57 DZARDINO


TOPlist