Předesílám, že jsem použil tlačítko hledat a něco i přečetl... ale moc to nepomohlo.
Nebaví mě jezdit na cenduru, a nechci supersport - pořídím těžký motard. Jednou, dvakrát za rok bych ji vzal na Balkán, sem tam Slovensko, víc delších výletů nestíhám. Ale stíhám jezdit do práce a odpoledne se prohánět dvě tři hoďky po Orlických horách a o víkendech takový ty 300 km výlety. Stan a proviant nevozím, ale potřebuju někam dát nepromoky, lepení, zámek a pár věcí. Preferuju textilní zavazadlo malé na sedlo nebo dozadu, jak se vejde. Né megakufr.
KTM 950/990 SM jsem vyřadil, protože jsem italofil. Argumentace znám, ale ne, nechci KTM.
- zatím pořídím jetou starší, uvidíme jak to sedne, takže potřebuji porovnat Dorso 750 a Hypermotardy 1100 a 796 . . Pokud možno od lidí co to jezdili, nebo aspoň dukatky a shivery s těmi motory....
- otestoval jsem Dorso jak staré 750 tak hlavně novou devítku. Ne jen tak kolem bloku, ale pár desítek km, což bych řekl že ok.
Dorso mi skvěle vyhovuje, nádherně se to vodí a devítka jede akorát. Tři režimy jsou fajn, na kochačku i na zábavu . Prdel mě nebolela, vítr nevadí. Ale, vadí mi tam ty výfuky co nejdou dát dolů, kdyby tam chtěl člověk nějaký malý zavazadlo, zadek Dorsa je blbě vyřešenej, a topí. Jinak motorka super. Stará 750 nic moc reakce na plyn, zbytečně rychlá jednička zlobí ve městě.
- Ducati jsem zatím neprojel, jen si sednul. Papírově bude lehčí. 796 nemá nastavení vidlice. Výfuky u starých jdou stáhnout do jednoho dolů, nasadit jiný kryt podsedlovky a cajk. 1100 se mi celkově líbí, podvozek je nastavitelný, hlučná spojka je řešitelná. Nevím jak dlouho obvykle vydrží unašeč letmýho uložení?
otázka - dvouventily jsou nezničitelné, ale 1100 je trochu rozežraná, je to tak? 796 točivější, úspornější, stejně spolehlivá? Jinak, olej a řemeny, 24 tisíc km na desmo, správně? Pocukávání dvouválce v nízkých mě asi nepřekvapí, ale asi bude hrubší u méně točivé 1100, kde se projeví v používaných režimech motoru. U 796 to bude lepší, protože se víc točí a pak už necuká tolik... je to tak?
Takže se osobně kloním k Ducati. I kvůli podle mě dostupnějším dílům, často shodným s Monsterem...
Chci na klasiku HM dát štítek jako má Hyperstrada a skryté držáky malých kufrů Shad, abych kufry zahodil někde v penzionu a pojezdil.
Otázka: Ví někdo reálné spotřeby, třeba i z Monsteru při dlouhodobém ježdění? Ne že by nebylo na benzín, ale nesnáším rozežrané motorky s malou nádrží...
Další, nechci uřvanou motorku, hledal bych jednu spodní, tichou decentní koncovku ve stylu HM 821 s homologací.
Co mi k tomu řeknete ?
Naposledy editováno 16.06.2020 21:49:31
1 reakcí na tento příspěvek Hypermotard vs Dorsoduro , pro a proti
jezdil jsem na 1100 evo sp - takze asi to nej co se ve vzduchaci da. Co me prislo prehnany hned byly brzdy, ty monobloky jsou zbytecne moc, ale asi by se na to clovek dokazal zvyknout… no a zbytek uz jsem psal, realita neodpovidala ocekavani…
jeste bych do vyberu pridal Nuda R - ta motorka ma taky svoje mouchy, ale to uz vlastne musis tusit tim ze vybiras Mezi italy ten design je tak divnej, az se mi libi a svezeni je to dobry...
Naposledy editováno 16.06.2020 15:00:05
1 reakcí na tento příspěvek Hypermotard vs Dorsoduro , pro a proti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hypermotard vs Dorsoduro , pro a proti
Kohlstein píše: https://www.spritmonitor.de/
noo... díky . To by mě nenapadlo.
A jsou dost drahý furt . Ojetiny za dvě kila jsou na bazoši 2. Italofil jsem, ale tady bych asi zůstal vyčkávat co to bude... bojim.
To Evo, resp. SP píšou tvrdej podvozek pro normální jízdu, menší kompromis ? Asi bych se držel základu, můj provoz by nebyl okruhový, možná příležitostně zablbnout do Mejta, ale primárně ne. Spíš zatáčky po hrbatým asfaltu, co ho tu máme všude po horách. Tam asi budu radši za měkčí verzi, na tvrdým se na tom i bojím, přijde mi že na roletě to zamrzne jakoby se přetlumí a odskočí...
V tomhle bude asi nejlip fungovat SMR/SMT - ale tu jsi vyloučil hned na zacatku
Ono teda ostrý supermoto je taky neskutečne tvrdy, na tom přejet spáru na silnici tak ti projede páteří az do hlavy. Terénní sekce je docela utrpení, jen teda diky zdvihu to zvládne ty skoky...
Ta nuda je z velke časti bmw f800 nebo jak se to jmenovalo ... takze italskej je spis jen ten divnej design
Naposledy editováno 16.06.2020 15:55:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hypermotard vs Dorsoduro , pro a proti
Kafoholik píše: noo... díky . To by mě nenapadlo.
Sarkasmus?
Kde jinde najít odpověď na jedinou otázku, která je na konci tvé eseje, že hledáš HM s decentním zvukem?
Otázka: Ví někdo reálné spotřeby, třeba i z Monsteru při dlouhodobém ježdění?
1 reakcí na tento příspěvek Hypermotard vs Dorsoduro , pro a proti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hypermotard vs Dorsoduro , pro a proti
assassin píše: tyhle velky V2 budou pri sviznejsi jizde vsechny jezdit za 7-10litru..
No, taky myslím. To Dorso 900 mi vzalo necelých 6, ale to nebyla střelba, po návyku by to bylo víc. Ujel jsem asi kolem 120 km...
Jinak, ostrý motard nepotrebuju, to nevyuziju. Spíš nějakou zábavnou variantu na ty nudné cendura, ale použitelnou i normálně.
Tedy, ze ta KTM SM LC8 je dobrá, to asi věřím. I na cestování to doporučují. Ale je šeredná ...
A znamej měl advika a furt něco spravoval, to snad ani ten ital neumí...
Když se to má srat, tak ať to aspoň vypadá, ne?
1 reakcí na tento příspěvek Hypermotard vs Dorsoduro , pro a proti
Cestovat se na ni dá, včetně zavazadel (mám teda měkčí KTM sedlo). Ale nemám pocit, že by se to té motorce líbilo. Na stejnou rychlost a otáčky vibruje, je to takové ucukane. Když ale jedu brzda plyn, tak to zacne fungovat a dávat smysl
Takže podle mě uvažovat nad KTM SM kvůli cestování, není to zrovna ta přidána hodnota.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hypermotard vs Dorsoduro , pro a proti
Kafoholik píše: No, taky myslím. To Dorso 900 mi vzalo necelých 6, ale to nebyla střelba, po návyku by to bylo víc. Ujel jsem asi kolem 120 km...
Jinak, ostrý motard nepotrebuju, to nevyuziju. Spíš nějakou zábavnou variantu na ty nudné cendura, ale použitelnou i normálně.
Tedy, ze ta KTM SM LC8 je dobrá, to asi věřím. I na cestování to doporučují. Ale je šeredná ...
A znamej měl advika a furt něco spravoval, to snad ani ten ital neumí...
Když se to má srat, tak ať to aspoň vypadá, ne?
novej 890r duke
Cestování by se konalo jen zřídka, proto hledám právě něco v tomto duchu. Na druhou stranu, na Balkán jsem dojel i na jednovalci XT600 a na nic delšího nevyšetřím čas, jsem rád za max 10 dní.
Ale právě poslední dobou na tom Balkáně přibývá asfaltů, to je lákavý
Každopádně budu brát ojetinu abych to osahal, a co nejlehčí . Počítám že rýmičky můžou nastat, ale zas většinu věcí zvládnu.
Proto se tu ptám na ty Ducati dvě, s tím že kdyby to vypadalo jako průser, tak slevim na Dorso, kde už něco kolem vím.
Bohužel ty starý ducati HM nemám asi kde otestovat no.... Svezeni kolem garáže je málo
1 reakcí na tento příspěvek Hypermotard vs Dorsoduro , pro a proti
Má měkčí podvozek,
U mě dokonce s alu kufry
Naposledy editováno 17.06.2020 09:32:40
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
odešlo olejové čerpadlo Dorsoduro Aprilia Dorsoduro 750 | sleha | 13 | Dnes v 11:38 Popcom |
enduro na cesty [1 ... 4, 5] Aprilia Dorsoduro 750 | BJ23 | 140 | 25.9.2024 v 21:20 ZdendaZB |
Excetrita vidlice [1, 2] Aprilia Dorsoduro 750 | Maerek | 41 | 27.5.2024 v 20:13 jarouch |
Ducati monster 1100 kolísání volnob... Ducati Hypermotard 1100/1100S, Ducati Monster 1100, ... | ENEMY | 9 | 22.3.2024 v 09:04 Johnny796 |
Podvozek aprilia dorsoduro 750 Aprilia Dorsoduro 750 | MTTM22 | 5 | 26.2.2024 v 18:08 papin01 |