před Covidem sem koupil Kawu Z750 2007, konečně tenhle týden sem ji dal na seřízení a výměnu všech kapalin. Dneska sem pro ni byl a bylo hnusně ale nedalo mi to a jel sem se kousek projet (cca tak 20km). Dojel sem zpět ke garáži, motku sem nechal stát před garáží nastartovanou cca 1-2min (mám tam rantl a blbě se tam tlačí tak tam radši najíždím). No ale čeho si nevšimu, jak sem zajel do garáže teplota na 96° po chvilce tam bylo i 100-101 pak zase kolísala na 98. Googlil sem to, a prý je to normální u motorky když zahřátá stojí, ale radši se chci zeptat tady, je to moje první motorka a nejsem v tom nějak extra znalý, tak prosím žádnej facepalm

Díky všem za odpověd a ať to jezdí

1 reakcí na tento příspěvek "Vaří" Kawa nebo je to normální
Kdyby šla teplota nahoru jenom na motoru a chladič byl o poznání chladnější, tak se rozbil termostat.
Kohlstein píše: V pohodě, toto je normální, když přijedeš s rozhicovaným motorem.
Kdyby šla teplota nahoru jenom na motoru a chladič byl o poznání chladnější, tak se rozbil termostat.
Přesně tak. Voda nekoluje do chladiče, ale železo/hliník dobíhá do vody v motoru. Na tohle je stroj dimenzovaný.
1 reakcí na tento příspěvek "Vaří" Kawa nebo je to normální
To znamena, ze vicko prepousti tlak az mad 1.1bar.
Tim ze se v okruhu drzi vyssi tlak tak se posouva bod varu. Tudiz voda v okruhu ikdyz ma pres 100stupnu, tak nevari.
Co by se ale mel, tak by se mel spustit ventilator. Pokud bezi ventilator, je vhodne v tomto okamziku motor nevypinat. Ventilator pres chladic vodu ochladi na nizssi teplotu a vodni pumpa ji posle do motoru. Az je system ochlazenej, tak pak teprve vypnout motor. Je to mensi tepelnej sok a nedochazi k takovemu pnuti a tepelnemu dobehu na materialech, jako kdyz to vypnes ve chvili kdy se spusti vrtule na chladici.
Tak to jen tak jeste na okraj.
Naposledy editováno 20.06.2020 23:42:12
cuir píše: Okruh ke pod tlakem. Na chladici je tlakove vicko. Oznaceni u motorek je na nem z pravidla 1.1
To znamena, ze vicko prepousti tlak az mad 1.1bar.
Tim ze se v okruhu drzi vyssi tlak tak se posouva bod varu. Tudiz voda v okruhu ikdyz ma pres 100stupnu, tak nevari.
Co by se ale mel, tak by se mel spustit ventilator. Pokud bezi ventilator, je vhodne v tomto okamziku motor nevypinat. Ventilator pres chladic vodu ochladi na nizssi teplotu a vodni pumpa ji posle do motoru. Az je system ochlazenej, tak pak teprve vypnout motor. Je to mensi tepelnej sok a nedochazi k takovemu pnuti a tepelnemu dobehu na materialech, jako kdyz to vypnes ve chvili kdy se spusti vrtule na chladici.
Tak to jen tak jeste na okraj.
Hm, tak to budeš s leckterou motorkou čekat na prosinec, nachystej si dost kanystrů s benzínem na dolejvání

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hlavní pojistka kawasaki Z750 2008 Kawasaki Z 750 | Mikxxxl | 3 | 13.4.2025 v 15:13 Seifi666 |
Sháním Kawasaki Z750/Z800 (35 kW) –... Kawasaki Z 750, Kawasaki Z800 | kprinke | 9 | 1.3.2025 v 19:04 Fueltank |
Sháním Kawasaki Z750/Z800 (35 kW) –... Kawasaki Z 750, Kawasaki Z800 | kprinke | 1 | 23.2.2025 v 18:01 Gahan37 |
Kryt zapalování Kawasaki Z 750, Kawasaki Z 750R | Jusef | 16 | 23.7.2024 v 22:08 JMan |
Start Kawasaki Z 750 | Jusef | 3 | 26.6.2024 v 08:54 ..Roko.. |