Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
kerut píše: assassin> ma vic, kolem 16 tusim.. ale z hlavy taky nevim..
Jednak to dokáže google během 5ti vteřin najít a druhak je to jedno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
ano je to lambda jedna, jak pro plyn tak lambda jedna pro benzin … ale v jednom pripade lambda jedna (bezrozmerne) u plynu znaci 16dilu vzduchu, u bezinu 14.7 dilu vzduchu… a metanolu 7 dilu vzduchu (strilim cislo od boku) … tzn ten pomer neni urcite stejnej.
no ale to je teorie - ikdyz dam na dil benzinu 14,7 dilu vzduchu, porad je ve vyfuku kyslik, kdyby ne, tak uz za lambda jedna nic nenamerim… ale WB lambda zmeri klidne 1:13, 1:12, 1:10....
skokova lambda je levne meridlo.. dohromady skoro k hovnu… kdyz je smes chuda ukazuje "0" a kdyz bohata tak to ukazuje "1" … jednotka stale ubira a pridava a kdyz skokovka stejne osciluje 0 - 1 - 0 - 1 .. tak je to nejspis nekde mezi, takze zhruba stechiometricka…
WB lambda ti ukaze hodnotu lambda, nebo je zvykem ukazovat primo pomer - AFR - 10, 11, 12, 14, 15... podle toho uz se da ladit….
Borntobewild píše: Jednak to dokáže google během 5ti vteřin najít a druhak je to jedno.
tak proc si ton kurva nevygooglis a jeste pises ze je to stejny jako u benzinu to je vdek za bleskurychle oziveni pameti do casu stredni, fakt..
..ale koukam koukam, ze se tu rozbiha prakticka termodynamika ..takze byt je mi ze zkratky "LPG" a z mrzaceni nebohych motoru na bliti (rozumej, kdybys resil prestavbu na metyl, to by byla cesta spravnym smerem) tak zitra tema dukladne proctu
Naposledy editováno 05.01.2021 00:47:19
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 108 | 21.5.2024 v 19:26 Rooks |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |