našel by se tu současný nebo bývalý majitel některého z níže vypsaných strojů co by byl ochotný se podělit o zkušenosti?
Snažím se vybrat pohodlný nadlitrový Cruiser pro pohodové cestování ve dvou a snažím se pro volbu kompromisu (power cruisery jako VTX1800, VN2000 ap. mi ani nenabízejte, ne že by se mi nelíbily, ale je to už zbytečně moc a taky mimo rozpočet, navíc to nebude moje jediná motorka a opravdu mi stačí nějaký slušný kompromis v podobě spolehlivého a trošku silnějšího cuiseru s pověstí držáka). Konkrétně vybírám mezi:
1. Honda VTX 1300
2. Yamaha XVS 1300 Midnight Star
3. Yamaha XV 1600 WildStar
4. Kawasaki VN900 Classic (z podlitrů se mi zamlouvá nejvíce jak rozměry, tak pohon řemenem + vstřikování). Pokud má někdo zkušenosti s jízdou ve dvou ať napíše jak se s tím jezdilo...
Co je pravdy na tom , že VTX1300 má problematický karburátor (údajně se dlouho zahřívá a trvá déle než se ustálí pravidelný chod motoru)?
- Je ten jeden kotouč na předku opravdu takovej průser?
- Pak snad podvozek se má dostávat relativně brzo na dorazy (hlavně na předku). Naopak kardan má být naprosto bezproblémový a bezúdržbový, dostatečně dimenzovaný a spolehlivý...
Taky trošku tápu ve všech těch typových označeních a rozdílech mezi nimi , je tu VTX1300C, 1300R, 1300S a nikde jsem se o všech odlišnostech mezi jednotolivými modely nic nedočetl, ani žádný test či recenzi sem nenašel...
U Yamahy 1300 A Midnight Star se mi zamlouvá řemen a že to má jako jediný stroj bezúdržbovou stříkačku což vidím jako velké +, ovšem ze všech vypsaných se mi líbí nejméně, zdá se mi to trošku už jako takový kočkopes...
Wildstar by se mi líbil hlavně díky řemenu a vzduchem chlazenýmu motoru, ale údajně jsou tam nějaké problémy z výroby ohledně převodovky (měla na to být kdysi svolávačka a údajně to má mít snad už většina strojů pořešeno, poznat by se to mělo údajně díky doklepnuté hvězdičce na konci VIN-ka???) a problémy s přehřívajícím se zadním válcem, navíc se mi to zdá už zbytečně těžká váha a v cenové relaci co chci investovat 130-150tis jsou to už dost starší kousky s celkem velkým nájezdem... Jednoho jsem měl možnost projet, ale byl to dost zanedbanej kousek co skoro nebrzdil...
Uvažoval jsem i nad Dragstarem 1100 ale to už se mi zdá slabý a navíc problematická volnoběžka a problematický ne moc povedený kardan... Taky koncepčně se jedná už o starší stroj.
Hodně by se mi líbila např. Yamaha 1700 Warrior , ale to už je dost do sportovna, bez pohodlí pro spolujezdce a nám se chce spíše bublat krajinou, s tím, že to člověk samozřejmě občas protáhne, aby to nezlenivělo a taky je občas třeba razantně předjet, že...
Neni zas až tak moc z čeho vybírat, uvítal bych osobní zkušenosti a postřehy, nebo pokud by měl někdo zkušenosti s vícero z těchto strojů a mohl porovnat, bylo by to super Nebo i doporučil něco jiného.
Vzhledem k nastalé situaci díky koronaviru a nemožnosti cestovat mezi okresy, jsem zatím nucen si zjistit tu teoretickou část a zaměřit se na nějaký stroj a ten si pak dojet osahat, až to bude možné. Profily konkrétních strojů tady na motorkářích mám nastudovaný i dost podobných témat jsem tu pročetl.
Díky
edit: dodatečně jsem vložil anketu i pro VN900 Classic, sic je to podlitr, líbí se mi že má řemen a vtsřikování. Rozměrově mi nepřijde nějak menší, oproti nadlitrům a pohodlí pro spolujezdce bude asi srovnatelné.
Naposledy editováno 28.02.2021 15:10:52
1 reakcí na tento příspěvek Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
riderr3> Já bych byl osobně pro Wildstara a na tu Yamahu XVS1300 Midnight Star ti 150 asi stačit nebude.
Naposledy editováno 27.02.2021 12:20:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
535xv píše: mari> no a to mě právě udivuje,tohle tema je tady stokrát probraný,stejně jako jakej si koupit nepromok a zazimování motorky
s tím bych zas až tak nesouhlasil, ono jde o to, že založených témat je tu mraky , ale málo kde se dočteš opravdu nějaké přínosné informace, protože do toho vstupujou joudové, co k tématu nemají co říct a akorát to zasíraj...
edit: nic ve zlém, každej má právo na názor
Naposledy editováno 27.02.2021 13:09:38
Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
Wild Star už je dnes problém sehnat slušný kus, to je má zkušenost.
Ještě jsem měl v hledáčku Kawasaki VN 1600.
Pak se mi ale naskytl Midnight Star a neváhal jsem.
Je to motorka co se ti prostě líbí nebo ne. Má klasické prvky a i trochu moderny. Na živo vypadá lépe než na fotkách. Musíš si zvyknout, že motorce vyhovují trochu vyšší otáčky a musíš častěji řadit, ale to je jen otázka zvyku. Na delší cesty je to pohodlný stroj a lze s ním opravdu jet i svižněji.
Naposledy editováno 27.02.2021 14:17:06
Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
Pohodlí, ekonomičnost provozu, nenáročnost na údržbu, dostatečný výkon, spolehlivost, nízké těžiště a tudíž snadná ovladatelnost na místě i při velmi nízké rychlosti.
Vstřikování. řemen, vodník, litá kola, hodně dobré brzdy, pokud možno plotny místo stupaček....to vše jsem já preferoval, to vše jsem našel u této motorky. Osmým rokem to spolu táhneme bez jakéhokoliv nejmenšího problému.
Takže ......vybírej a k tomu přeji hodně štěstí.
Ps: pokud máš zájem, více na mém profilu u této motorky.
Naposledy editováno 27.02.2021 16:44:00
1 reakcí na tento příspěvek Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
1 reakcí na tento příspěvek Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
baks píše: A co Yamaha XVZ 1300 Royal Star Venture
Tak o té toho moc nevím, jen že jsou to už dost starší kousky a budou to karbce, ne?
1 reakcí na tento příspěvek Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
pkkaca píše: Ať už cokoli,určitě miř výš než dragstar 1100.Malá,slabá,drahá
Chlape třeba Wildstar má při vyšší váze stejně koní jako Dragstar, takže o slabotě to není. A když je postavím vedle sebe - že by byl nějakej velkej rozdíl jsem si nevšiml. S cenou souhlas. To jen na obranu tý mojí holky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
Hawk domluvil jsem
2 reakcí na tento příspěvek Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
Rooks píše: Tymen> ještě bych řekl že Drag star oproti wilikovi brzdí jako prase, volnobezka odchází když je majitel retard a startuje s plynem, kardan podle mě povedenej ale může se stát že se posere ale to může i u jiného modelu motorky.
Hawk domluvil jsem
Dobře ty volnoběžku mám origo a kardan v poho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
riderr3 píše: Koukám že pro VTX1300 ani jeden hlas, je to tak trošku můj favorit...
Tak není špatná, ale mě se víc líbí Fury, ale tý zase chybí koně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
Tymen píše: Tak není špatná, ale mě se víc líbí Fury, ale tý zase chybí koně
Zdarec.....ale kolega píše a ptá se na cruisery. Krom toho..... za tu cenu, za kterou chce pořídit, tak Fury určitě nesežene. A taky jeho požadavek na pohodlné cestování ve dvou bych u Fury neviděl jako optimální. Tož tak.
Naposledy editováno 28.02.2021 18:30:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
dědoušek píše: Zdarec.....ale kolega píše a ptá se na cruisery. Krom toho..... za tu cenu, za kterou chce pořídit, tak Fury určitě nesežene. A taky jeho požadavek na pohodlné cestování ve dvou bych u Fury neviděl jako optimální. Tož tak.
Oo špatně pochopeno, pochválil jsem mu jeho favoritku VTX , ale napsal jsem, že MĚ se víc líbí Fury, toť vše.
1 reakcí na tento příspěvek Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
Tymen píše: riderr3 - teď jsem si všiml, že jsi přidal VN. Jestli ti můžu radit, pokud chceš jezdit ve dvou, nechoď pod 40 kW
Takže 39 kW ne a 40 kW už ano ? Jakou to má logiku a vypovídací hodnotu? Měl bys pravdu v případě, že dotyčný chce upřednostňovat sportovnější charakter jízdy. U motorek typu choper- cruiser bych se více zaměřil především na hodnoty točivého momentu (krouťáku) i když o další parametry bych se taky zajímal.
Naposledy editováno 01.03.2021 10:40:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
dědoušek píše: Takže 39 kW ne a 40 kW už ano ? Jakou to má logiku a vypovídací hodnotu? Měl bys pravdu v případě, že dotyčný chce upřednostňovat sportovnější charakter jízdy. U motorek typu choper- cruiser bych se více zaměřil především na hodnoty točivého momentu (krouťáku) i když o další parametry bych se taky zajímal.
Pokud chce cestovat ve dvou, tak cokoliv pod 40kW už přeci poznáš na výkonu při předjíždění například. Vidím to u nás v partě. A to neřeším, že oproti nim mám i nižší spotřebu. Mám 45kW a když si za mě sedne manželka ,tak to na výkonu nepoznám a jedu stejně , tak jak jsem zvyklej a pro mě je to docela důležitý .Nemusím řešit, jestli tam mám dost místa na předjetí. Ok, nejezdím 60-70km/h, tam je to možná jedno. Když už tedy řešíme jednotlivé kW, tak VN 900 přeci nemá 39kW Proč sedláš 1300 ? Nebylo to tím, že Shadow 600 a nebo 1100 neměly výkon ? Myslím, že je důležitý riderrovi říct hned na začátku o výkonu pro dva, aby pak nebyl časem zklamanej a neměl potřebu měnit A to vůbec nemluvím o tom, že jsem v Chebu vojančil, takže mám k tomu městu jinej vztah CELÉ to nemyslím zle, bereš to kluku ? Jen pro upřesnění - my po padesátce už jsme ZASE kluci, o tom žádná
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
SvakoDc píše: riderr3> VTX funguje... dobře když se o ní staráš...brzdy předek fakt slabší...rozdíl je jen design....krátké blatníky nebo kachňáky....jinak je to HONDA
Kdyby spojili výhody VTX1300+XVS1300 Midgniht Star byla by z toho ideální strojovna střední třídy...
Takhle jedna (díky pouze jednomu kotouči na předku) nebrzdí, má pro cruiser né až tak vzhlednej a vhodnej kardan(pouze můj subjektivní názor), co když se vysype, není to úplně levná záležitost a rozhodně to neopravíš na cestě na koleně, dále poddimenzovaný odpružení předku co chodí brzo na dorazy a bohužel karbec (pro někoho to naopak může být plus, pro mě ne), ale zase bere odspoda, má solidní poměr výkonu a krouťáku a není třeba s ní tolik řadit, prostě klasickej bublák co tam kopneš za pět a jedeš a zřejmě s tím projedeš i město, prostě moto s charakterem silnějšího cruiseru odpovídající obsahu 1300cm3, tak jak to má u téhle kategorie být
Druhá(Yamaha) má spíše točivější sportovnější charaker, kde nevíš, zda máš jet v obci za dva nebo za tři a v kopci musíš motor točit a podřazovat (což mi ke cruiserovi tohoto obsahu moc nesedí), ale zase má bombastickej, bezůdržbovej, bezporuchovej a krásně čistej a měkoučkej převod řemenem a bezúdržbovou stříkačku
To, že by ještě ty motorky měl člověk nejraději chlazený vzduchem už nezmiňuju, protože člověk prostě nemůže chtít všechno a dokonalej stroj pro mě prostě neexistuje (kromě Warriora, pokud bych měl jezdit pouze sólo, tam by nebylo co řešit).
Vycházím pouze z toho co jsem se dočetl a vydyndal zkušenosti od majitelů, osobní zkušenost může samozřejmě pocitově dost věcí změnit, ale myslím si že to tak nějak jak jsem napsal bude.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Legalizace osvětlení DOT, obrysovka... [1, 2] Honda VTX 1300 | Gad | 32 | Včera v 19:55 Georg2 |
Honda VTX 1300 seřízení karburátoru Honda VTX 1300 | Gad | 5 | 3.4.2024 v 17:07 Lucky_Boy |
Pneumatiky Honda VTX 1300 | Black72 | 5 | 1.9.2023 v 17:09 Krautkopf |
Binkr na VTX 1300 Honda VTX 1300 | matylda125 | 3 | 29.8.2023 v 20:48 poslední |
Honda VTX 1300 - Otevřené sání Honda VTX 1300 | Tyr_cz | 1 | 4.8.2023 v 13:07 Ppepek |