Téma: Start se slabou baterii
Ahoj, mam dotaz
Vzdy po zime klesne baterie z 12V na cca 10V. Pri tomto napeti uz mi motorka nenastartuje. Nevim, jestli to je normalni, nebo neni potreba neco vymenit, aby startovala i pod 12V? Nerad bych casem nekam dojel a tam uz nenastartoval, coz se nastesti zatim behem sezon nestalo. Omlouvam se zkusenym za dotaz, ale kdo se nezepta, nic nevi

Naposledy editováno 03.04.2021 19:40:22

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

8.4.2021 v 23:58 | Nahoru | #1

Milos1 píše: mari> Startovací proud v tomto případě není podstatný. Důležité je napětí na baterce při startování. Takže připoj multimetr k baterce a startuj. Pokud napětí na baterce klesne pod 10V (nebo někam k 9V) je baterka pravděpodobně v háji. Jenom pro jistotu píšu, že připojit měřák k baterce paraelně. Kdo by ho připojil do série, vytvořil by z něj pojistku, která by to nepřežila



A teď babo raď...

(reakce na) Start se slabou baterii

9.4.2021 v 05:26 | Nahoru | #2
mari> já bych takové měření digitálem nebral moc vážně. Ani nemá TRMS. Ale narovinu říkám, že nevím kolik procent chybu to může udělat u tohohle průběhu napětí.

Naposledy editováno 09.04.2021 05:31:52

(reakce na) Start se slabou baterii

9.4.2021 v 11:57 | Nahoru | #3

mari píše: A teď babo raď...



Takovým přístrojem za stokorunu (kdysi jsem takový dostal jako dárek při koupi mikropáječky) se samozřejmě nedá změřit pokles napětí při startování (to se nedá digitálním multimetrem ani za dvacet stokorun, ale některé lepší mají funkci, že si zapamatují nejnižší a nejvyšší měřené napětí a po stisku tlačítka ho zobrazí), analogový multimetr s ne moc silným tlumením pohybu cívky by ukázal víc, ale spíš by na takové měření byl vhodný osciloskop schopný ukazovat a měřit DC napětí a pomalé děje (pro osciloskop je to pomalé, pro digitální multimetr rychlé, ten měří zhruba třikrát za sekundu). Nebo stačí zatížit baterku starým zátěžovým voltmetrem nebo jen indikátorem s asi pěti LEDkama (bývalo to v bakelitovém pouzdře s rukojetí, ty úplně staré byly na měření jednotlivých článků ještě v době, kdy měly baterky propojky článků z venku a byly zalité asfaltovou zálivkou, měly dva měřící hroty o rozteči vývodů článků, ty modernější už byly na měření celé baterky a ten druhý hrot byl na tlustém kabelu, vyráběla to Metra) a tlustou zatěžovací spirálou, která při delším měření začne trochu svítit a při tom měřit napětí na svorkách tím digitálním multimetrem. Když při tomto testu klesne napětí moc (pod 10 až 9 V, záleží na odebíraném proudu), nebo v průběhu pěti až deseti sekund stále pomalu klesá, tak je pravděpodobné, že už ta baterka už moc startovat nebude.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel

TOPlist