Téma: BMW G650X, Rotax, Marzocchi víc dotazů
8.4.2021 v 15:20
Ahoj všem,
je zima, nudil jsem se, tak jsem projel nějaký zahraniční fora.
První dotaz je k víku spojky, zaregistroval jsem, že to je poměrně častej problém G650X, protože BMW se snažilo ušetřit asi nejen na váze. Zdálo se mi, že nechodí úplně super, objednal jsem lanko, to se neztratí, ale myslím, že to spíš bude načatý víko. Loncin už to měl pořešený, rotax z 2007 bohužel ne. Našel jsem i celkem použitelnej návod, ale abych neobjevoval Ameriku, nedělá to někdo, kdo už to má zmáklý? Objednávat loncin z Ali se mi nechce.
Druhej dotaz je na vidle, použil jsem tuby z marzocchi shiver 45 z Husqvarny, protože až na průměr ve spodních brejlích, kde je 1mm rozdíl jsou stejný. Zbytek jsem použil svůj, protože to mělo prd najeto. Na Advrider atd jsem ale zjistil, že všichni naopak shánějí cartridge z krosek, protože tady BMW taky ušetřilo. Odpružení úplně nerozumím, ale originál mají tuším na 1 vidli předpětí, na druhý odskok, ty husq. jsou údajně nastavitelný samostatně a prej to funguje úplně jinak. Jediná věc, co mi trochu vadí, že se to při brzdění dost potápí. Já mám ty vnitřky z těch husq. vidlí, kupoval jsem je komplet, poznám nějak, jestli jsou ty cartridge ok? Olej jestli se nepletu se dává 7.5, když je to na silnici, neměl bych dát o chlup hustší? Nebo trochu víc? 100mm by měla tuším bejt kroska a 90 enduro, tohle je SM, byť tupý.
Možná si ještě na něco vzpomenu. Každopádně díky za rady a tipy
Naposledy editováno 08.04.2021 22:23:01
je zima, nudil jsem se, tak jsem projel nějaký zahraniční fora.
První dotaz je k víku spojky, zaregistroval jsem, že to je poměrně častej problém G650X, protože BMW se snažilo ušetřit asi nejen na váze. Zdálo se mi, že nechodí úplně super, objednal jsem lanko, to se neztratí, ale myslím, že to spíš bude načatý víko. Loncin už to měl pořešený, rotax z 2007 bohužel ne. Našel jsem i celkem použitelnej návod, ale abych neobjevoval Ameriku, nedělá to někdo, kdo už to má zmáklý? Objednávat loncin z Ali se mi nechce.
Druhej dotaz je na vidle, použil jsem tuby z marzocchi shiver 45 z Husqvarny, protože až na průměr ve spodních brejlích, kde je 1mm rozdíl jsou stejný. Zbytek jsem použil svůj, protože to mělo prd najeto. Na Advrider atd jsem ale zjistil, že všichni naopak shánějí cartridge z krosek, protože tady BMW taky ušetřilo. Odpružení úplně nerozumím, ale originál mají tuším na 1 vidli předpětí, na druhý odskok, ty husq. jsou údajně nastavitelný samostatně a prej to funguje úplně jinak. Jediná věc, co mi trochu vadí, že se to při brzdění dost potápí. Já mám ty vnitřky z těch husq. vidlí, kupoval jsem je komplet, poznám nějak, jestli jsou ty cartridge ok? Olej jestli se nepletu se dává 7.5, když je to na silnici, neměl bych dát o chlup hustší? Nebo trochu víc? 100mm by měla tuším bejt kroska a 90 enduro, tohle je SM, byť tupý.
Možná si ještě na něco vzpomenu. Každopádně díky za rady a tipy
Naposledy editováno 08.04.2021 22:23:01
Nepočítám, že by to někdo další řešil, protože X je tady jak šafránu.Ale kdyby náhodou, kryt spojky zatím řeším přes allegro, měl by bejt 2010, takže loncin ale s nápisem BMW no a ten by tam to futro už měl mít. Až sundám ten svůj, zkusím ho dát tátovi, je šikovnej, určitě se mu tam povede vpravit nějaký futro, tak bude eventuelně záložní.
Co se vidlí týká, ty cartridge co mám, by šli na country nebo challenge, moto má asi jinou geometrii, ty spodní patky nebo jak to nazvat jsou lehce jiný a nedá se tam kvůli nedostatku materiálu vyvrtat díra pro to nastavení druhý nohy dole. Jsem rád, že to zkusil už někdo přede mnou a nemusím si kurvit svoje, takže dám jen tužší pružiny a nastavení bude tak jako původně. Což mě trochu sere, protože po tý úpravě je to údajně úplně jiná motorka...
Takže tady mám, kdyby někdo chtěl, téměř kompletní usd marzocchi shiver 45, jsou zralý na repas, použil jsem jen ty vrchní tuby. Ideálně výměna za ty vrchní tuby ve stříbrný, gas,tm? Se spodním průměrem 57mm (ve spodním oku) nebo výměna za nějaký bankovky, nabídněte.
Naposledy editováno 12.04.2021 20:13:53
Co se vidlí týká, ty cartridge co mám, by šli na country nebo challenge, moto má asi jinou geometrii, ty spodní patky nebo jak to nazvat jsou lehce jiný a nedá se tam kvůli nedostatku materiálu vyvrtat díra pro to nastavení druhý nohy dole. Jsem rád, že to zkusil už někdo přede mnou a nemusím si kurvit svoje, takže dám jen tužší pružiny a nastavení bude tak jako původně. Což mě trochu sere, protože po tý úpravě je to údajně úplně jiná motorka...
Takže tady mám, kdyby někdo chtěl, téměř kompletní usd marzocchi shiver 45, jsou zralý na repas, použil jsem jen ty vrchní tuby. Ideálně výměna za ty vrchní tuby ve stříbrný, gas,tm? Se spodním průměrem 57mm (ve spodním oku) nebo výměna za nějaký bankovky, nabídněte.
Naposledy editováno 12.04.2021 20:13:53
1 reakcí na tento příspěvek BMW G650X, Rotax, Marzocchi víc dotazů
Díky za tip,
tu husku jsem teď zkoumal, protože jsem našel na ebay hlavu, válec, s pístem, vačky atd, ale vzhledem k tomu, že to mělo papírově jen o 5 koní víc, možná lepší průběh, ale stejnejch 60Nm, tak jsem se na to vybod. K tomu bych musel pořídit ještě PC, nebo něco podobnýho, no zkrátka pár hodně drahejch koní navíc...
Na ten dekl jsem narazil na německým foru, že tam jde jak z ali, tak tenhle, ale ten z ali se mi vůbec nelíbil. Já už ten z allegra koupil, tak snad dorazí, měl by to bejt origo, akorát už ten vylepšenej.
Naposledy editováno 14.04.2021 22:07:22
tu husku jsem teď zkoumal, protože jsem našel na ebay hlavu, válec, s pístem, vačky atd, ale vzhledem k tomu, že to mělo papírově jen o 5 koní víc, možná lepší průběh, ale stejnejch 60Nm, tak jsem se na to vybod. K tomu bych musel pořídit ještě PC, nebo něco podobnýho, no zkrátka pár hodně drahejch koní navíc...
Na ten dekl jsem narazil na německým foru, že tam jde jak z ali, tak tenhle, ale ten z ali se mi vůbec nelíbil. Já už ten z allegra koupil, tak snad dorazí, měl by to bejt origo, akorát už ten vylepšenej.
Naposledy editováno 14.04.2021 22:07:22
Tak jsem to konečně poskládal. Po celkem důkladným pročtení zahraničních fór jsem zjistil následující. Špatnej přístup vzduchu, někdo sundaval dekl z filtru, někdo dával další, protože se na allegru válel takovej trochu jetej airbox, vzal jsem ho a zboku do něj udělal díru na druhej filtr velikosti originálního, plus jsem nahoru nedal ten dekl. Druhá věc, co jsem vyčetl, že je to kvůli emisním normám od přírody chudý, takže jsem objednal vstřik s o trochu větším průtokem. Nevím, jestli je tam půl koně navíc, ale o to nešlo, celkově mi to teď přijde míň ucukaný, na místě se to tak nehřeje, větrák rozhodně spíná pozdějc. Nevím jestli si to časem nezkoriguje jednotka, to se uvidí. Poslední, co jsem změnil, dal jsem do vejfuku DB Killer, takže teď jak je relativně otevřený sání, jde větší hluk odtamtud, než z vejfuku
Ale to bude možná tím, že ho má člověk přímo před sebou...
Dopředu jsem dal pružiny od Wilbersů a dozadu hyperpro, spolu s repasem centrálu a 10w olejem do předních vidlic, celkem jsem s tím takhle spokojenej.

Dopředu jsem dal pružiny od Wilbersů a dozadu hyperpro, spolu s repasem centrálu a 10w olejem do předních vidlic, celkem jsem s tím takhle spokojenej.
tak loncin vrací 650tku v euro5 na eu trh: https://www.voge-bi...dventure/voge-650dsx
Aspoň budou díly do bmw
Ale ta hmotnost cendura příšerná.
tady ještě stará fotka motorárny (s motorem do hq):
Aspoň budou díly do bmw

tady ještě stará fotka motorárny (s motorem do hq):

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spojka nefunguje jak má BMW G 650 Xmoto | Lukasinho | 0 | 17.3.2025 v 07:24 Lukasinho |
Tuhá spojka [1, 2] BMW G 650 Xchallenge, BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 ... | Lukasinho | 39 | 12.3.2025 v 12:53 krokoš |
Xmoto problém BMW G 650 Xmoto | Lukasinho | 18 | 12.3.2025 v 11:00 Lukasinho |
Bmw g 650 xmoto BMW G 650 Xmoto | Lukasinho | 10 | 26.11.2024 v 12:02 Slávek-TDM |
Sháním někoho šikovného kdo by mi v... BMW G 650 Xchallenge, BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 ... | berry78 | 22 | 17.10.2022 v 10:42 V_i_c_i |