Téma: Vstřikování a rezerva
29.4.2021 v 09:57
Zdravím, mám na zkušenější dotaz.
U kamarádovy motorky (xt660r) jsem narazil na problém - rozsvítí se hladové oko rezervy a po pár kilometrech začíná motorka cukat jako by docházel benzín.
Problém je v tom, že nádrž má 15 litrů a rezerva má být 2,5 litru - dotankování do plné je ale jen kolem 12 litrů - tj. jakoby to nevyjelo rezervu a to je mi divné - u kohoutů (norm/pri) a karburátorů bych věděl, ale u vstřikování kdy je čerpadlo uvnitř nádrže a sací filtr je u dna a tedy tam není nic jako rezerva - jen čidlo výšky hladiny.
Nesetkal se s tím někdo a kde by mohl bát problém? saje to jinudy? někde netěsnost co se projeví až není zalitá benzínem?
Díky za rady či nasměrování
U kamarádovy motorky (xt660r) jsem narazil na problém - rozsvítí se hladové oko rezervy a po pár kilometrech začíná motorka cukat jako by docházel benzín.
Problém je v tom, že nádrž má 15 litrů a rezerva má být 2,5 litru - dotankování do plné je ale jen kolem 12 litrů - tj. jakoby to nevyjelo rezervu a to je mi divné - u kohoutů (norm/pri) a karburátorů bych věděl, ale u vstřikování kdy je čerpadlo uvnitř nádrže a sací filtr je u dna a tedy tam není nic jako rezerva - jen čidlo výšky hladiny.
Nesetkal se s tím někdo a kde by mohl bát problém? saje to jinudy? někde netěsnost co se projeví až není zalitá benzínem?
Díky za rady či nasměrování
1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva
Dno nádrže je ploché a v tom je klasicky kruhový otvor je kterém je zašroubovaný celý ten držák čerpadla, čerpadlo je svisle a dole má placatý filtr v podstatě u dna, chápal bych u posledního půl litru, ale 2,5 litru mi přijde, že už je hladina dost vysoko na to aby to nejelo
Honza-TA950> Jen tak ze zajímavosti - je tam OPRAVDU to origo čerpadlo o kterém píšeš ( viděl jsi je ) ? Nebo tam event. předchozí majitel mohl z nějakého důvodu čerpadlo měnit za náhradu , která má výstup ( nádstavec ) výš . Jen taková úvaha - něco podobného řešil známý na jiném typu mašiny .
1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva
něco podobného řešil známý - bylo vyndáno čerpadlo a teklo samospádem. čtvrtka nádrže nešla vyjet.
edit: píšeš, že čerpadlo tam je...pak jen zkontrolovat jeho funkci
Naposledy editováno 29.04.2021 11:43:18
edit: píšeš, že čerpadlo tam je...pak jen zkontrolovat jeho funkci
Naposledy editováno 29.04.2021 11:43:18
Nevím jak u téhle moto, ale mě to dělá podobný cirkus a bohužel vím čím to je. Pokud mám rezervu a vezmu jakkoliv víc za plyn tak motorka přestává táhnout. Má nedostatek paliva a na vině je vysokotlaký filtr paliva, který je součástí čerpadla v nádrži a vůbec to není levná sranda na výměnu....
E: Ještě může být příčina ta, že většinou je tam před vstupem sítko které nikdo nikdy nečistí. Ale to pak většinou nesouvisí s množstvím paliva v nádrži a zlobí to pořád....
Naposledy editováno 29.04.2021 12:04:33
E: Ještě může být příčina ta, že většinou je tam před vstupem sítko které nikdo nikdy nečistí. Ale to pak většinou nesouvisí s množstvím paliva v nádrži a zlobí to pořád....
Naposledy editováno 29.04.2021 12:04:33
mariano> tohle ale nema podavaci cerpadlo a karbce… to je Fi ne?
me zacne motorka s malem paliva taky blbnout, nikdy jsem nevyjel udavanych 17litru. cerpadlo prestane spravne fungovat pokud klesne hladina, nenasel jsem logicke oduvodneni, vzduch by si tou dobou cucnout jeste nemelo , ale mensi hydrostatickej tlak muze zpusobit ze ten filtr na sani uz je moc velka restrikce…
mam tam uz druhe cerpadlo a na obe to delalo stejne. Cukat to zacne az kdyz je tam opravdu malo benzinu (30+km od blikani kontrolky dam), ale chcipa to pri prudkejch brzdach na semaforu.
me zacne motorka s malem paliva taky blbnout, nikdy jsem nevyjel udavanych 17litru. cerpadlo prestane spravne fungovat pokud klesne hladina, nenasel jsem logicke oduvodneni, vzduch by si tou dobou cucnout jeste nemelo , ale mensi hydrostatickej tlak muze zpusobit ze ten filtr na sani uz je moc velka restrikce…
mam tam uz druhe cerpadlo a na obe to delalo stejne. Cukat to zacne az kdyz je tam opravdu malo benzinu (30+km od blikani kontrolky dam), ale chcipa to pri prudkejch brzdach na semaforu.
Je to stříkačka s tlakovým čerpadlem v nádrži
čerpadlo tam skutečně je - viděl jsem ho, je originál a nejspíš včetně originál filtrů (z r.2004) v celé té plastové konstrukci s filtrem s regulátorem tlaku a pak už jen krátká propojovací hadice ke vstřikovači
ploché sítko před vstupem tam je - bylo trochu zasviněné, ale pořad je tam to stejné - zkusím se podívat po jeho rozměrech ev. ho vyměnit, ten filtr v tlakové části nevím jestli jde vyměnit, max. ho zkusím propláchnout nějakým čističem a profouknout v protisměru, uznám to u ktm 990 s EFI tam je na to celá sada filtrů k čerpadlu (sání i tlaková část) akorát je ta sada docela drahá
taky bych čekal, že to začne cukat po cca 30-40 km (spotřeba 5 - 2,5 litrů rezerva) až tam bude jen pár centimetrů benzínu od dna ev. při odlití benzínu akcelerací nebo bržděním
čerpadlo tam skutečně je - viděl jsem ho, je originál a nejspíš včetně originál filtrů (z r.2004) v celé té plastové konstrukci s filtrem s regulátorem tlaku a pak už jen krátká propojovací hadice ke vstřikovači
ploché sítko před vstupem tam je - bylo trochu zasviněné, ale pořad je tam to stejné - zkusím se podívat po jeho rozměrech ev. ho vyměnit, ten filtr v tlakové části nevím jestli jde vyměnit, max. ho zkusím propláchnout nějakým čističem a profouknout v protisměru, uznám to u ktm 990 s EFI tam je na to celá sada filtrů k čerpadlu (sání i tlaková část) akorát je ta sada docela drahá
taky bych čekal, že to začne cukat po cca 30-40 km (spotřeba 5 - 2,5 litrů rezerva) až tam bude jen pár centimetrů benzínu od dna ev. při odlití benzínu akcelerací nebo bržděním
1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva

Kohlstein> nejsu blbé, stejnou radu jsem dal kamarádovi - ať si nuluje trip2 a tankuje do 200 km
čerpadlo je skoro uprostřed, ale pokud nenajdu nic jiného špatného tak to prohlásím za vlastnost, kdyby tam byla alespoň nějaká ohrádka kolem čerpadla co by bránila rychlému odlivu paliva

čerpadlo je skoro uprostřed, ale pokud nenajdu nic jiného špatného tak to prohlásím za vlastnost, kdyby tam byla alespoň nějaká ohrádka kolem čerpadla co by bránila rychlému odlivu paliva
2 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva
Jestli je tam stejné čerpadlo jako u Tenerky, tak bych věděl čím to je, je tam velice fikané kurvítko. Plastové těleso čerpadla je ze dvou částí, pokud si to dobře pamatuji, tak v té horní části je jemný filtr a propojení průtoku paliva od čerpadla ve spodní části je utěsněno "O" kroužkem, který se tváří, dokud se kurvítko neaktivuje, že je normálně v drážce, ale ta jakoby drážka je tvořena tím, že je do výstupního otvoru od čerpadla zasunutá osazená trubička z toho samého plastu, jako je všude okolo. Kdyby byla ta trubička přitlačená osazením v otvoru té horní části, tak to bude fungovat stále, ale ta díra žádné osazení nemá a když ta trubička povyjede, tak "O" kroužek přestane plnit svoji funkci a palivo začne škvírou mezi vývodem od čerpadla a otvorem v horní části stříkat pod tlakem asi 325 kPa směrem dolů k sacímu koši (hrubému filtru), pokud je hladina v nádrži dost vysoko, nic se neděje, motorka jede, protože čerpadlo je dost předimenzované a udrží tlak i při tom větším průtoku, ale jak je hladina v nádrži níž, tak se kolem sacího koše vytvoří působením silného proudu paliva, dopadajícího na hladinu směs benzínu s bublinkama a s touto směsí už čerpadlo požadovaného tlaku nedosáhne a motor chcípá.
Přišel jsem na to až po druhém vymontování čerpadla z nádrže a opravil kouskem nerezového drátu, který jsem protavil v místě pod "O" kroužkem se zasunutou osazenou trubičkou skrz a zajistil ji tak před vysunutím. Dělal jsem to asi před pěti lety a od té doby můžu vyjet nádrž pokaždé až dosucha a k žádnému vynechávání chodu motoru nedochází.
Přišel jsem na to až po druhém vymontování čerpadla z nádrže a opravil kouskem nerezového drátu, který jsem protavil v místě pod "O" kroužkem se zasunutou osazenou trubičkou skrz a zajistil ji tak před vysunutím. Dělal jsem to asi před pěti lety a od té doby můžu vyjet nádrž pokaždé až dosucha a k žádnému vynechávání chodu motoru nedochází.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vstřikování a rezerva
Maxipes_Fík> hele, kde to tam je?

https://www.motorica...uel-pump-gauge_28809
Naposledy editováno 29.04.2021 18:52:31

https://www.motorica...uel-pump-gauge_28809
Naposledy editováno 29.04.2021 18:52:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vstřikování a rezerva
Maxipes_Fík> super, na něco takového jsem měl podezření, že to musí souviset s hladinou - čili je to ten O-kroužek na tom propojení spodního držáku (a vývodu paliva) a horní části a má přesně sedět ve vybrání, aby správně těsnil i za vyššího tlaku


Slávek-TDM píše: Maxipes_Fík> hele, kde to tam je?
https://www.motorica...-gauge_28809 [/quote]
Je to uvnitř, jak jsem psal, musíš rozdělat to plastové těleso na dvě části, je to jen secvaknuté západkama, hlavně nic neulom.
Honza-TA950 píše: Maxipes_Fík> super, na něco takového jsem měl podezření, že to musí souviset s hladinou - čili je to ten O-kroužek na tom propojení spodního držáku (a vývodu paliva) a horní části a má přesně sedět ve vybrání, aby správně těsnil i za vyššího tlaku
Asi správně nechápeš psaný text, vím že by bylo lepší to namalovat, ale u PC sedí paní domácí a učí dálkově studenty a v telefonu to malovat nebudu.
Je to mezi výstupem z čerpadla a vstupem do jemného filtru, tím že se vysune osazená trubička a zasune se hlouběji do otvoru vstupu do jemného filtru, tak drážka pro "O" kroužek zmizí. "O" kroužek i s tou osazenou trubičkou zůstane v otvoru vstupu do jemného filtru v horní části plastového tělesa, musí se vytáhnout zahnutým drátem nebo malým šroubováčkem.
2 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva
Možná si to už úplně přesně nepamatuji a nejedná se o spoj mezi výstupem z čerpadla a vstupem do jemného filtru, ale o spoj mezi výstupem z jemného filtru a vývodem ze spodní části plastového tělesa ven z nádrže, ale to nemá na funkci toho kurvítka, ani na postup opravy žádný vliv.
1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva
Škoda, že jsem to tenkrát nevyfotil, ale s rukama od benzínu by se mi nechtělo sahat na fotoaparát.
1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování a rezerva
To jsou Pňovice u Litovle, jsem Olomoučák, ale už jsem měl města plné zuby, tak už bydlím pár let na vesnici.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Propast mezi KLX 250 a XT 660 R Yamaha XT 660 R, Kawasaki KLX 250 | Manhart | 21 | 18.4.2025 v 13:40 Kohlstein |
Dají se použít kola z xt 660x na xt... Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 R | diskoun-1 | 16 | 18.6.2024 v 13:15 davidas |
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | sniper931 | 5 | 13.5.2024 v 09:08 svobodik |
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | johan6 | 0 | 20.12.2023 v 09:21 johan6 |
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere | Laz5 | 29 | 13.1.2023 v 21:28 Laz5 |