nechtěl by někdo v září/ říjnu (je mi to jedno, přizpůsobím se) provětrat moto někam co nejvíc mimo afalt? Např. TET Maďarsko nebo Slovensko nebo sever Německa. 5 - 7 dní max., pouze kempy nebo jen tak pod širákem. Mám KTM 1090, bližší je mi vše mimo asfalt, klidně i terén úměrný váze motorky (v Rumunsku v bahnitých výjezdech to fakt tahat nechci)...
Když tak PM, moc na stránky nelezu.
Naposledy editováno 03.02.2022 14:37:11
1 reakcí na tento příspěvek někdo TET září/ říjen
Terén úmerný 220 kg je diskutabilný. Samozrejme, že prejdeš veľa, len niekde v tom veľa zvykne byť úsek, kde je zas tých 220 kg veľa. Šiel som malý úsek TET Rumunska a presne tak to bolo.
Kto Ti garantuje, že nebudú bahnité výjazdy? Ešte aj TET prehlasuje, že je robená pre ľahké motorky.
Jazdíš aj na ľahkom endure?

"TET Maďarska šiel niekedy minulý rok jeden člen odtiaľ a utopil novú 790" = to zní zajímavě, tak tedy někdo TET Maďarsko?
Že by se někde psalo, že je TET pro lehká endura jsem nenašel, asi záleží země od země. Např. Polsko projedeš i na naháčovi, pokud mu oblíkneš nějaký vzorek - tam byl nuda terén...ale chápu, že kdo je zvyklý jen na asfalt, tak i v Polsku by měl problém. Na druhou stranu pokud nejedeš úplně sám, máš chuť se trochu kousnout, tak se dá projet vše...a navíc s kufry na straně to nepadá až dolů, takže se to zvednout dá

1 reakcí na tento příspěvek někdo TET září/ říjen
690 Enduro + Pirelli MT21.
Jeden do partie by sa zišiel, preto som sa pýtal, či vieš, čo je enduro. Ťažká motorka by v takom prípade nevadila, chcem pojazdiť na pohodu, nie ťahať motorku z blata, takže tak budem voliť trasu.
Odpoveď na kontrolnú otázku: Nie, TET Maďarska určite nejdem.
Píšem to vlastne preto, že jedno miesto je furt voľné, ak by niekto...
A inak, HP, km 1200.
https://sk.mapy.cz/s/pegupogeca
kdyby byla černá hora daleko, tak se dá projet i bosna a případně se zajet vykoupat přes hory k moři.
Tranzit dálnice, silnice, to je jasný, ale na místě co nejvíce mimo asfalt, klidně i kamenitější cesty a trochu bláta by mi taky nevadilo. Jestli tet, nebo netet nehraje roli. Ony i některý cesty do zapadlejch vesnic s prudším stoupáním a kamením dají tak trochu zabrat.
Vozím boční brašny, takže kozí stezky kde je problém i na horským kole bych vynechal a brodit se po blatníky v bahně se mi taky nechce, jinak je mi jedno kam se pojede, neplánuju. Jen si je potřeba uvědomit

Ale zase věřím tomu, že zkušenej jezdec na 220 kilovým cesťáku typu afrika, tenéré, adv apod. projede fakt hodně, když se nebojí a občas dá motorce trochu v terénu trochu zabrat. Akorát se tak trochu víc nadře, než na něčem lehčím.
Kratší verze než černá hora 750km
https://sk.mapy.cz/...9jL.wxA8yH&rut=1
Naposledy editováno 23.08.2021 08:37:33
1 reakcí na tento příspěvek někdo TET září/ říjen
Lízol som Bosnu a Hercegovinu a trocha pojazdil Čiernu horu.
Ráj.
Predpokladám, že TET Maďarska bude o niečom inom, ale kto chce blato, jeho vec (nič v zlom).
Čierna hora 2021
2 reakcí na tento příspěvek někdo TET září/ říjen
sjezd k potoku ze kterýho nejde vyjet ? zahrabání se v řece kde nikdo není ? mědvěd jak drápe sedadlo a hledá něco na zub ?
Naposledy editováno 26.08.2021 19:19:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) někdo TET září/ říjen
ZdendaZB píše: nějakej veselej zážitek
sjezd k potoku ze kterýho nejde vyjet ? zahrabání se v řece kde nikdo není ? mědvěd jak drápe sedadlo a hledá něco na zub ?
Mal som len jeden zjazd, ktorý by som nechcel ísť naspäť hore. Bolo to len pár metrov, ale "cesta" bola zjavne nepoužívaná už roky a "hrozilo", že by som sa musel vracať, ak by čosi fakt neprejazdné. Ale koňské hovná ma uistili, že to predsa len nejaká stezka bude a nakoniec aj padnuté stromy boli na šírku koža prerezané.
Ja som mal síce tých koní viac, ale zmestil som sa.
Inak, ráj na Zemi pre enduro. Dokonca voľne jazdiť v národnom parku..., nikto nič nerieši, nepi-uje, turisti s úsmevom zdravia... Porovnaj u nás, kde naťahujú lanká medzi stromy.
Čierna hora - krajina, kde ľuďom ešte neyebe.
Ale vyzrá to, že EU do nich tlačí prachy..., bude po slobode aj tam.
no a motorku bys vytlačil s jedničkou ne, zas tak smrtelný to určitě nebylo
Všetkých advenčurákoch som stretol na moste cez rieku Tara. Ale skutočne, ani nie 100 metrov pred a 100 metrov za, ale priamo pri a na moste. Nabalené "endurá" a všetky na tom moste.
Potom ešte partia nemcov na benzínke. Išli zo Skadaru priamo na ten spomínaný most cez Taru. Obuté mali samozrejme nejaké super edvenčr gumy (moja klasifikácia: asfaltové).
A potom ani nie 10 motoriek dokopy na zákrutovom asfalte nad Kotorom. Ale tí, aj keď na Afrikách, mali fakt obuté asfaltové gumy.
V horách nikto.
Motorku by som na tej jednotke nevytlačil. To bol úsek, kde len rozbeh a preskákať kamene, po ktorých stekala voda. Len pár metrov, ale strmé, preto by som nevytlačil ani nenabalenú.
A tys někdy viděl správnýho expedičního offrout pilota na něčem jiným než na africe, superedvenčrovi, nebo boxerovi jinde než na silnici, byť i prašný ? A čím víc nálepek rally, dakar a trofy, tím víc silniční guma a tím víc oběšená motorka. Přece po hotelech a kempech nestačí dvě boční brašny. Tam potřebuješ i topkejs


Naposledy editováno 27.08.2021 12:31:47
1 reakcí na tento příspěvek někdo TET září/ říjen
Tak sme sa pri ubúdajúcej rakii z fľaše dušovali, aká je Čierna hora perfektná, enduro ráj a proste best.
Tvrdili, že šli aj HARD ENDURO, a bolo také hard, že niekoľko kilometrov šli 6 hodín a posledných pár metrov dve hodiny. Proste total hard.
Lenže, na tých svojich dvojičkách mali obuté čisto asfaltové gumy, nie že nejaké akože enduro, ale komplet asfaltové, hladké s takými malými slzičkami (drážkami). A to hard enduro bolo preto, lebo mali ťažký stupák po šotoline a gumy proste neťahali a šmýkali.
Ale vyvrcholenie ešte len príde.
Odchádzali smerom na Podgoricu (asfaltom samozrejme), čo je presne opačný smer ako na Belehrad. A to preto, lebo v Podgorici dávali motorky na autovlak a oni tam mali auto.
Prišli totižto autom a motorky si poslali autovlakom. Vraj aby nemuseli ísť toľko km po vlastnej osi.
Na 790 ADV a na čisto asfaltových gumách neprišli do Čiernej hory po vlastnej osi, čo je cca 300km.
A už keď si tie motorky na tú smiešnu vzdialenosť nechali poslať, mohli si aspoň obuť E07 a hard enduro by sa nekonalo. A mohli by pojazdiť nejaú tú šotolinku a čosi aj vidieť priamo z hôr a nie len z asfaltu.
Ráno som si trocha prispal, bo rakija a pivo a..., tak som sa s nimi nerozlúčil, ale počul som ich odchádzať. Akrapoviče robili teda riadny rámus, ale fakt že poriadny.
Ta tak s advenčurákmi. Musí tam byť tá správna motorka, asfaltové gumy a riadne to musí rachotiť. A takto jazdia hard enduro.
Ale ruku na srdce, kdybys jel s nima, tak bys tam minimálně na tom úseku pětkrát spadnul a já bych se tam ani neodvážil.
Jednou sme jeli s jedním známým k moři na istryj, jen na víkend-4 dny, on jel na ninjovi, já na cestovním stroji -velký enduro víceválec. A tak jsem ho nadchnul pro "offroad" že se rozhodl zajet se strojem po polňačce k moři. Pět kilometrů tak hodinu a půl. Asi desetkrát kouřil a pořád odpočíval, byly to fakt nervy. Já nespěchal, takže jsem mu dělal morální podporu, ale je fakt že nespadl ani jednou. A to díky těm okruhovej slikům co tam měl. Ještě jsem mu vzal všechny věci, abych ho neznevýhodňoval.
Nikdy bych neřekl že na dokonale hladký cestě poprášený trochou písku a kamínkama se dá tak zapotit a užít takovej adrenalín

Ani těch 180 koňů co tam měl mu moc nepomáhalo a když jsem jel kousek za ním tak jsem vůbec neslyšel svůj motor až jsem chvílema sledoval otáčkoměr, jestli mi nechcípl.
Naposledy editováno 27.08.2021 21:19:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) někdo TET září/ říjen
jaro27 píše: Na penzióne som stretol dvoch Srbov, už taký páni v strednom veku. Z Belehradu. Jeden z nich robí KTM dílera už 20 rokov. Obaja mali motorky úplne jak dvojičky, 790 ADV. Jazdili po Čiernej hore 10 dní, bola to ich posledná noc. Vraj vedia jazdiť aj v teréne.
Tak sme sa pri ubúdajúcej rakii z fľaše dušovali, aká je Čierna hora perfektná, enduro ráj a proste best.
Tvrdili, že šli aj HARD ENDURO, a bolo také hard, že niekoľko kilometrov šli 6 hodín a posledných pár metrov dve hodiny. Proste total hard.
Lenže, na tých svojich dvojičkách mali obuté čisto asfaltové gumy, nie že nejaké akože enduro, ale komplet asfaltové, hladké s takými malými slzičkami (drážkami). A to hard enduro bolo preto, lebo mali ťažký stupák po šotoline a gumy proste neťahali a šmýkali.
Ale vyvrcholenie ešte len príde.
Odchádzali smerom na Podgoricu (asfaltom samozrejme), čo je presne opačný smer ako na Belehrad. A to preto, lebo v Podgorici dávali motorky na autovlak a oni tam mali auto.
Prišli totižto autom a motorky si poslali autovlakom. Vraj aby nemuseli ísť toľko km po vlastnej osi.
Na 790 ADV a na čisto asfaltových gumách neprišli do Čiernej hory po vlastnej osi, čo je cca 300km.
A už keď si tie motorky na tú smiešnu vzdialenosť nechali poslať, mohli si aspoň obuť E07 a hard enduro by sa nekonalo. A mohli by pojazdiť nejaú tú šotolinku a čosi aj vidieť priamo z hôr a nie len z asfaltu.
Ráno som si trocha prispal, bo rakija a pivo a..., tak som sa s nimi nerozlúčil, ale počul som ich odchádzať. Akrapoviče robili teda riadny rámus, ale fakt že poriadny.
Ta tak s advenčurákmi. Musí tam byť tá správna motorka, asfaltové gumy a riadne to musí rachotiť. A takto jazdia hard enduro.

Pár týždňov spet som bol MNE a AlB po sotolinach a žiadnu moto som v teréne nestretol, len ofroady PL/CZ. Total kľud , na gro usekoch ani živej duše. Paráda.
Na Kapetanovom jezere ,keď som majiteľovi ubytka vravel odkiaľ idem a po akej trase tak sa len za hlavu chytal, že mu jazdia Polskie edvencr grupy od Dubrovnika a že sú chlopci dorobeny na hovado ( len posledných 20km je sotolina ,luxusná ) Bolo super, šiel by som kľudne aj na predĺžený víkend do MNE je tam toho riadne v tak malej krajine
foxdive píše: akrapovic na 790 je docela hodně tichý, db kiler tam žádný není a takže nic nevydelas aby to dělalo bordel
Tak to som sa asi zmýlil. Musel ponad penzión preletieť vrtuľník.
Mendosk: Presne toto som už mal 2 roky v hlave. Deň presun autom s prívesom, dva dni jazdiť total na ľahko a deň domov. Bol som si istý, že za tie dva dni jazdenia sa to oplatí a len som sa utvrdil, že by to tak bolo. Hovorím o Čiernej hore, samozrejme. Ale podarilo sa mi mať trocha viac voľna, takže...
teď jsem slyšel to sání od radegarage a kdo tvrdí, že to nejni moc hlučnější tak kecá až se mu od pusy práší, takovej neskutečnej chrochot až sem se toho lekl, co se děje a k tomu měl vzádu akrapoviče, no peklo, na takový motorkce sem za chvíli hluchej a všichni o mě ví 2 kilometry dopředu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 1090 Adventure R - Zadni nadoba... KTM 1090 Adventure R | Tomas9010 | 5 | 3.7.2024 v 20:32 Koudy01 |
Zkušenosti s KTM 1090 Adventure R [1, 2] KTM 1090 Adventure R | Mates008 | 59 | 31.5.2024 v 12:46 Edy1 |
Jaký (nad) litrový zábavný enduro [1 ... 20, 21] Yamaha XT1200Z Super Tenere, KTM 1190 Adventure R, H... | KubaLC8 | 611 | 12.9.2023 v 14:57 KubaLC8 |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Odvzdušnění zadní brzdy KTM 1090 Adventure R | PavelSkuhrovec | 5 | 13.5.2023 v 21:41 PavelSkuhrovec |