Tak jsme jezdili tak trochu po albánii, v horách bylo nad 30 stupňů a když se jede nějakou dobu na jedničku, pomalu a trochu se i spojkuje a zastavuje tak teplota časem vylejzá až nad 120°C , při 122°C jsem raději zastavil a nechal vychladnout. A když se ještě víc oteplilo, asi na 36 tak to lezlo ke 120 i při pomalý jízdě na jedničku i bez spojkování.
V manuálu teda píšou že uvedená teplota 125°C je přípustná, aniž by se muselo počítat s funkčními poruchami. Takže to nemám řešit a jezdit i kolem těch 120 nebo to chce přidat druhej větrák.
Akorát nevím kam bych ho dal, páč tam není moc místa.
KTM se teda zase předvádí.
1 reakcí na tento příspěvek Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690
někdo přidává druhý větrák nebo větší větrák z LR + nižší teplotu sahary nebo rovnou ruční spínač
jedná se mi o chladící kapalinu, olej mi nikdy nepřelezl 125 a ten vydrží mnohem vyšší teploty
kontrolka chlazení se rozvěcuje docela brzy a při pomalý jízdě, nebo i delším stání s motorem a větších teplotách svítí skoro pořád, přičemž teplota u pumpy-výpustnej šroub vody, nedosáhne ani 115°C, což by podle manuálu mělo bejt OK
akorát nechápu proč se přehřátý chlazení rozsvítí už při 110°C a v manuálu je napsáno okamžitě zastavit
to si ale odporuje s další hodnotou v manuálu, kde píšou 125°C jako max trvalá přípustná teplota, kdy se nic neděje
tak jsem se chtěl jen zeptat jak to mají ostatní jezdci
mě osobně je fuk, jestli má voda pořád 80 na dálnici nebo 120 v terénu, jen aby se s motorem časem něco nepřihodilo, protože manuál je takovej zmatenej
Honza-TA950 píše: chladič oleje taky ne (na dakarských speciálech a na stavbách je a dost to pomáhá)
někdo přidává druhý větrák nebo větší větrák z LR + nižší teplotu sahary nebo rovnou ruční spínač
klidně bych na chladič přidělal druhej větrák, ale na pravý straně, kde byl kanystr s uhlím a klakson není místo, nejmenší větrák 10x10cm se tam nevejde, nemůžu ho nechat 2cm od rozžhavenýho kolene, navíc tam je takovej držák chladiče k rámu a ten taky vadí
ruční spínač mi nepomůže, protože teplota stoupá i když běží větrák nonstop a spínání při nižší teplotě taky ne
větrák to evidentně nestíhá
nemáš nějakej odkaz kde je popsaný jak tam přidělat druhej větrák a na olejovej chladič ? klidně bych ho tam přidělal, protože v hlubším písku, kdy ten motor fakt zabírá, je do dvou minut teplota na 115-120 a to se bavíme o teplotách kolem 30°C
na poušti jsem s tím zatím nebyl, ale tam se se seriovou motorkou snad ani nedá jezdit, protože by se za chvíli uvařila
Naposledy editováno 24.08.2021 09:20:41
1 reakcí na tento příspěvek Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690
tady je další info k radikálnímu řešení - větší větrák z LR + originál přesunutý - problém je že jak říkáš tam není místo takže šlo ven ABS
Chlazení 701
kluci byli několikrát s 701 v tunisku a problém s teplotou taky řeší - někdo doporučoval i fuel dongle nebo PC co trochu obohatí směs aby se snížila teplota spalin
nějaký stupeň za jízdy můžou udělat i víčka s žebra na obou olejových filtrech, ale problém to neřeší, spíš pro lepší pocit a delší kilometry k výměně olej na cestách
vlezl by tam ventilátor o průměru 8cm, ale takovej jsem nenašel a dávat tam něco z počítače považuju za nesmysl
chápu správně, že u přídavnýho olejovýho, udělají vložku místo sítka, to by na fréze a soustruhu nebyl problém, pak to vedou do nějaký žebrovaný nádobky, která je před vzduchovým filtrem, tady nechápu na co to je a chladič pod světlem je ok, to by šlo bez problémů, místo tam je
jen si nejsem jistej, jestli to bude při pomalý jízdě na jedničku vůbec fungovat bez přídavnýho větráku na olejovým radiátoru
a jestli to reálně sníží teplotu vody motoru
chladícím víčkům bych nevěřil,protože když si srovnáš plochu motoru kde se pohybuje olej s malinkejma víčkama,tak to je jen pro dobrej pocit
to nebudu řešit
protože to bude to dohromady vážit nejmíň kilo a půl, nebude to úplně zadarmo a aby to nakonec znatelně pomohlo
Naposledy editováno 24.08.2021 10:14:23
já to zatím řeším tak, že jedu do 122°C a pak zastavím, zas tak často se to neděje aby to nějak výrazně otravovalo
ale je fakt, že v poušti při vyšších teplotách a hlubším písku to může už otravovat, tam bych věřil, že se to dá uvařit docela rychle
každopádně se potvrzuje že ktm jsou nedodělaný motorky, pořád nějaký problémy a továrna s tím nic nedělá¨
viz přehřívání, spojka, čerpadla atd. atd.
zkusím jít cestou chlazení oleje s tlačným ventilátorem pod světlem, ale bude to teda vypadat fakt divně
Naposledy editováno 24.08.2021 10:29:36
Honza-TA950 píše: Chladič oleje na 690/701
ZdendaZB píše: ...
jen si nejsem jistej, jestli to bude při pomalý jízdě na jedničku vůbec fungovat bez přídavnýho větráku na olejovým radiátoru
a jestli to reálně sníží teplotu vody motoru
Fungovat to bude, protože i ten malý olejový chladič má poměrně velkou teplosměnnou plochu, pokud bys znal plochu a průtok oleje, tak se nechá spočítat o kolik stupňů ochladí olej, vezmi si že budeš ochlazovat olej o vstupní teplotě 110-120°C vzduchem o teplotě 35-45°C, jasně že přídavný ventilátor by tomu ještě pomohl.
Honza-TA950 píše:
zkusím objednat ten větší větrák a uvidím, zatím to řeším tím, že tam nemám teploměr
někde je více informací spíše na škodu
Informace na škodu sice ano, ale když se ti po chvíle jízdy rozsvítí červený světlo tak co budeš dělat ? zastavíš a nikam nedojedeš, ačkoliv teplota je hluboce pod kritickým bodem. Takže proto teploměr.
Kdyby měl někdo ten olejový chladič vyzkoušenej, tak bych neváhal ale takhle vůbec nevím jak a jestli to reálně to pomůže. Je jasný, že když budu chladit navíc olej, tak klesne i teplota vody, ale o kolik. To je ta otázka.
Jiná motorka než ktm v daný hmotnostní kategorii (160kilo) na který se dá jet i ve dvou neexistuje. Teda nevyrábí se a starou vránu určitě nechci. PR7 je jen pro jednoho, tím pádem vypadla. A ostatní jsou buď ostrý endura, na cestování nepoužitelný, navíc opět pro jednoho nebo těžký stroje začínající od tenere700. Tam je napytel ta hrozná hmotnost a zdvihy a světlá vejška a vůbec.
Naposledy editováno 24.08.2021 12:06:21
A úplně nejlepší je ve zkurvenym vedru do terénu nejezdit.Proto do albošky jezdim na jaře nebo na podzim!
a 25 tisíc za olejovej chldič teda nedám, to bych si vyrobil vedení svoje + nějakej univerzál a vyjde to na pár tisíc
ale mít jistotu, že to znatelně pomůže., kvůli intervalu oleje bych to neřešil, to raději měním častěji
v říjnu a listopadu je v horách fakt kosa, navíc ten přesun po dálnici by byl smrtící, fuj, do toho bych nešel
leda to tam dovýzt autem, ale to je pak o ničem
já si na počasí nestěžoval, za 3 tejdny ani kapka deště, hlavně aby to tak podobně bylo příští tejden v BIHu
Naposledy editováno 27.08.2021 12:25:32
Zkusím udělat nějakou krabici na pravou strnu chladiče a někam tam zapíchnout větrák, protože když uchladím vodu, tak to vyřeší i olej. Navíc olej snese klidně i 150°C a mě olej víc jak přes 130 nešel.
Naposledy editováno 27.08.2021 12:35:03
1 reakcí na tento příspěvek Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690
Jen tiše slintám u výměny upečenýho klaksonu při tý představě
Naposledy editováno 27.08.2021 21:21:41
1 reakcí na tento příspěvek Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690
takže montuju druhej ventilátor napravo, uříznu ten držák čehosi co je napravo od originál větráku, přivařím k tomu jinou packu a tím pádem tam budu mít místo 11x11 cm a tam nějakej větrák prostě narvu a kdyby vadil plast, tak ho nahřeju a trochu vyboulím a kdybych náhodou na ten plast spadl a větrák zničil tak novej spal stojí litr, takže to nebudu řešit, a navíc se snažím nepadat což se daří tfu tfu tfu
kdyby to mělo najeto 50 tisíc tak prosím, ale novej stroj 2021 ?
a navíc kydyž jsem se vracel, tak přestal fungovat úplně originál ventilátor, to je dobrý ne, po 7 tkm na nový motorce a ještě k tomu praskla pružinka na sklápění řadící páčky, ktm opět nezklamalo, je to fakt šmejd protože to už je třetí závada u novýho stroje a tohle se nedá svalit na špatný používání
Naposledy editováno 10.09.2021 10:39:12
1 reakcí na tento příspěvek Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690
Takže druhej větrák udělám na externí čidlo do hadice chlazení a k tomu extra vypínač natvrdo.
Tvůj pokus mě opět dokázat, jak to mám nedořešený opět nevyšel, protože ty kraviny vzduchu od chladiče vůbec nebrání. Všechno jde spodem pod plastama, vrchem těma dírkama v plastech nejde nic a duše už jsou daleko, ty tomu taky nevadí.
No nic, zkus to zase jinde.
Proud vzduchu jde spodem a když zapneš větrák a stojíš tak vrchem nejde vůbec nic, ani molekula. Všechno fučí na koleno vejfuku a spodem. A mě se jedná o chlazení když jedu jak s hnojem, nebo někde spojkuju v bahně nebo písku, ne během rychlejší jízdy 20km a vejš. To se pak chladí samo.
Naposledy editováno 14.09.2021 22:33:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 690R vs PR7 [1, 2] KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R | Petr11372 | 50 | Dnes v 15:21 ZdendaZB |
Minimální tlak, gumy, enduro mastod... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 1 | 8.10.2024 v 12:03 krokoš |
co s sebou vozím a jak mi ztěžkl st... [1, 2, 3, 4] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 120 | 2.10.2024 v 20:12 ZdendaZB |
Čurč Birč testuje HuSiKeWaNa 710 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 8 | 2.10.2024 v 08:49 ZdendaZB |
Snížení Husqvarny 701 enduro Husqvarna 701 Enduro | ondrej-ek | 15 | 29.9.2024 v 18:07 ZdendaZB |