Má s tím někdo zkušenost? Vždy jsem to přecházel , protože návratnost tam byla hodně diskutabilní. V současné době a s výhledem na budoucnost je to už ale otázka.
Další otázka je jestli jít cestou dotace, nebo vlastní cestou. Jde mi o tom, že když jsem v minulosti zjišťoval nějakou dotaci, tak v podstatě to bylo o tom, že ty peníze za dotaci sebrala firma za "služby" , zatímco když to člověk sháněl sám byl schopný ušetřit nalezením lepších cen atd.
Mám klasickou sedlovou střechu v zástavbě, bohužel přesně sklon směr východ-západ. Na druhou stranu plocha jak kráva. Nechtěl bych to asi na ohřev vody, protože ten mám napojený na plynový kotel a celé to přestavovat už by byly další velké peníze navíc (nevím, jestli třeba není možné do zásobníku dát nějaký el. ohřívač, pak by to bylo zajímavé).
Dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fotovoltaika
Nadbytek přes léto využívat k dopravě a po odstavení strojů na zimu to přepíchat do topení jako doplněk a snížení nákladů na vytápění.
Brůča. píše: P_B> Přes léto máš nadbytek, přes zimu nedostatek. Někteří to řeší "přepanelováním" na zimu s tím, že to tam přes léto zůstane na střeše. A protože to je v současnosti "nejlevnější" rozšíření........ostatní technologie již většinou uživatelé mají nainstalovány a používají je, tak mě dává na léto smysl el. motorka. Něco, na čem bych se přesouval......jen bohužel trh nic využitelného nenabízí. Potřebuji cca 100km/h, abych splynul s davem - bydlím na vsi, takže kousek cesty z města, a dojezd cca 100km+. Aby to zvládlo na jedno nabití 2x vesnice - město. Ráno do práce a odpoledne nákup,zábava. Auto bych asi neutáhnul - jak FVE, tak finančně při pořízení.
Nadbytek přes léto využívat k dopravě a po odstavení strojů na zimu to přepíchat do topení jako doplněk a snížení nákladů na vytápění.
Takový motocykl existuje, například ZERO SR/F ZF17,3. Jen ta cena je šílená.