Téma: Honda Forza 300 - jízdní vlastnosti
24.11.2021 v 15:05
Ahoj, pořídil jsem mírně jetou Forzu 300 (r.v. 2019, naj.13tkm) a musím přiznat, že si stále nemůžu zvyknout na její jízdní vlastnosti. Nevím, jestli je to její vlastnost, nebo je něco špatně někde u předního kola. Totiž v dlouhých táhlých zatáčkách mám pocit, že mě to musí přesně v dalším okamžiku uklouznout, přední kolo tak divně tancuje - je to řekl bych přesný pravý opak toho, když motorka drží stopu a neuhne z ní. Zatím mi to nikde neklouzlo, ale projíždět pravotočivou zatáčku, když v protisměru jede náklaďák a já mám pocit, že mi to uklouzne přímo pod něj, je na infarkt. Netuším, čím to může být a nechce se mi měnit zkusmo díly kolem předního kola. Dlouhodoběji jsem jezdil před lety na motorce (MZ 150) a tam jsem tyhle věci vůbec nepozoroval. Na motorce je od předchozího majitele měněno přední pneu a brzdový kotouč - což mi nepřijde úplně standardní.
A teď nevím, je to "tancování v zatáčce" vlastnost kvůli menšímu přednímu kolu a musím si zvyknout, nebo je nějak nakoplá vidlice, nebo pneu na výměnu, nebo co s tím může být a jak to případně zjistit? V servisu při koupi mi řekli, že to projížděli a technik nic zvláštního nepozoroval, ale já se na tom skůtr skoro bojim jezdit i po najetých 2,5tkm. Před koupí jsem projížděl i Forzu 125, tam to bylo podobné, jen ten efekt byl o dost slabší. Předem díky za rady, případně zkušenosti.
Martin
A teď nevím, je to "tancování v zatáčce" vlastnost kvůli menšímu přednímu kolu a musím si zvyknout, nebo je nějak nakoplá vidlice, nebo pneu na výměnu, nebo co s tím může být a jak to případně zjistit? V servisu při koupi mi řekli, že to projížděli a technik nic zvláštního nepozoroval, ale já se na tom skůtr skoro bojim jezdit i po najetých 2,5tkm. Před koupí jsem projížděl i Forzu 125, tam to bylo podobné, jen ten efekt byl o dost slabší. Předem díky za rady, případně zkušenosti.
Martin
tak primárně bych šel po gumě a jejím správném nahuštění, zrovna takto se to projevuje, to že byla měněna nemusí znamenat, že je taky dobrá.
S tím kotoučem je to ale divný. Není důvod ho po 13t měnit, pakliže to někdo nenaboril, ale to už by musela být rána. Možná to mohlo být zbořený tak, že to hnulo s geometrií rámu a tak vyměnil komplet předek....
S tím kotoučem je to ale divný. Není důvod ho po 13t měnit, pakliže to někdo nenaboril, ale to už by musela být rána. Možná to mohlo být zbořený tak, že to hnulo s geometrií rámu a tak vyměnil komplet předek....
Prezri si poriadne prednú vidlicu, aj krk riadenia. Posvieť si tam či tam nieje olúpaná farba. Prípadne si nejakou latou zmeraj či máš kolá v ose. Skús prípadne zistiť cez servis či nebola robená oprava. Forza by mala mať prednú vidlu ako moto, takže by mala byť stabilnejšia. Prípadne poriadne popozeraj, či nieje trochu ohnutá.
1 reakcí na tento příspěvek Honda Forza 300 - jízdní vlastnosti
Zkontroloval jsem tlak v přední pneu a měla místo předepsaného 2,0bar jen 1,8bar. Po dofouknutí jsem nevěřil. To nepříjemné měkké plavání v podstatě úplně zmizelo! Přijde mi až neuvěřitelné, co ty mizerné dvě desetiny baru udělají s jízdními vlastnostmi. Ještě to teda není úplně 100%, zůstala tam taková podivná tvrdá složka, jako by něco drhlo ve vidlici, tak ji nechám při přístím servisu pořádně zkontrolovat. Ale to nejhorší je pryč!
Díky moc za rady.
Díky moc za rady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Forza 300 - jízdní vlastnosti
Marty1077> a to je ještě otázka, jestli to čím jsi tlak měřil ukazuje správně.
Hodně manometru jsou spíš generátory náhodných čísel než měřidla
Hodně manometru jsou spíš generátory náhodných čísel než měřidla
1 reakcí na tento příspěvek Honda Forza 300 - jízdní vlastnosti
Co přesně je na to předku za gumu? Některé dezény se na předek vůbec nehodí a může se to projevovat tím pocitem nestability.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Forza 300 - jízdní vlastnosti
Kohlstein> Vzadu mám Pirelli Diablo Scooter a ve předu Michelin City Grip, ta Michelinka není původní, protože je mladší než skůtr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Forza 300 - jízdní vlastnosti
Johny_Servis> Ano, je to docela možný, upřímně se mi moc nezdá, že by ty dvě desetiny baru měly mít takovej vliv. Ale co, hlavně že už nemám konstatní pocit, že mě to musí někde v zatáčce vysypat

Marty1077> tos mi připomněl jednu věc. Mám na Yamaha Nmax 125 vpředu i vzadu Dunlop scoot Smart a už po nějakých 5, možná 8 tisich najetých km jde cítit hlavně předek, jak je i za lehkého mokra nejistej. Na suchu celkem dobrý, ale vodě mám taky blbej pocit.
Takže jak budeš mít spolehlivej manometr, ještě gumu trochu odjezdi a pak tam zkus něco jinýho. Michelin bych ale považoval za celkem slušnou značku, za sebe ten Dunlop můžu nakonec spíš doporučit (není to zas taková tragédie, spíš jen blbej pocit do řidítek). Možná bys mohl skusit skutr fórum, tam jsem pár obsáhlých vláken o pneumatikách viděl
Takže jak budeš mít spolehlivej manometr, ještě gumu trochu odjezdi a pak tam zkus něco jinýho. Michelin bych ale považoval za celkem slušnou značku, za sebe ten Dunlop můžu nakonec spíš doporučit (není to zas taková tragédie, spíš jen blbej pocit do řidítek). Možná bys mohl skusit skutr fórum, tam jsem pár obsáhlých vláken o pneumatikách viděl
Ještě by tam mohla být kombinace několika faktorů. Podle fotek máš top case a moc nevážíš. Můžeš se ale zaklánět dozadu, odlehčovat předek a zároveň mít malé předpětí na zadních pružinách a něco těžšího v té bedně. Zadek se zanoří a nezatáčí to. Zkus všechno obráceně, aby byl zadek výš a váha v zatáčce na předku. tlumiče na zadku snad tlumí a zadní kolo má správný tlak.
skútr se vodí jinak, než motorka, takže to nejde moc srovnávat, až třeba na Forzu 750, která je konstrukčně více motorka, než skútr, takže ideálně zkusit s někým domluvit záměnu skútru na krátké projetí, těch F300 jezdí docela hodně, tak by se snad někdo v okolí našel a porovnat jak se chovají, jinak spousta lidí mění přední kotouč protože se rozjeli se zámkem kotouče a tak si ho zničili, takže nemusí jít rovnou o havárku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zvlněný přední kotouč Honda Forza 300 | Marty1077 | 18 | 18.3.2025 v 17:45 FJRPEPA |
Přehřívání Honda Forza 300 | KZM | 9 | 17.3.2025 v 20:53 KZM |
Honda Forza 300 - ventilové vůle Honda Forza 300 | Prazak | 12 | 24.12.2024 v 18:55 motosvět |
Rebus s olejem Honda Forza 300 | jsmach | 7 | 17.6.2024 v 16:19 Krautkopf |
Utahovací moment variátoru a spojky Honda Forza 300 | Koryč | 7 | 18.1.2024 v 22:02 Koryč |