1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny Jawa
PetrL3 píše: ...ale notak...
Ne, vážně, podle mě nejde o patriotismus. Spíš převládá ta nostalgie.
Proto stejně frčí žiguliky, volhy, varťasy, barkasy, trabanti... Ne ČR výroba, ale to, co připomene předchozí život.
Že část těch vozidel je made in ČSSR je jen shoda okolností. Kdby tu nebyly škodovky, jawy a žiguly a místo nich tu byly převážně citroneny nebo renaulty, tak dnes bude hlad po nich, protože by to lidi znali a vzpomínali by na to.
To jsi vystihl. Nostalgie. Když jsem kolem roku 1980 začínal, žádná nostalgie se nekonala. Péráky nikdo nechtěl, o toho co mám dodnes nikdo nestál a první majitel, tehdy už pán 70letý nevěděl, co s ním. Veterán to nebyl a na ježdění chtěl každý Jawu 350 ( teda já taky, ale finance byly proti ), tak zůstal ten pérák, za pětistovku korun čs. A on byl rád, že motorka bude dál jezdit a nemusí se rozebrat na traktůrek.
Veterán bylo POUZE předválečné auto či motorka. Když jsem přijel předválečným autem na sraz, lidi ho obdivovali, protože to bylo jejich mládí. Dnes jsme o 40 let dál. A lidi obdivují či chtějí panelku, kejvačku, škodovku 100 a 120...protože to je jejich dětství, mládí.
Možná to je důvod, proč ceny předválečné techniky jsou nižší, než ceny socialistických vehiklů. Předválečnou techniku totiž už skoro nikdo nepamatuje.
Milan1963 píše: To jsi vystihl. Nostalgie. Když jsem kolem roku 1980 začínal, žádná nostalgie se nekonala. Péráky nikdo nechtěl, o toho co mám dodnes nikdo nestál a první majitel, tehdy už pán 70letý nevěděl, co s ním. Veterán to nebyl a na ježdění chtěl každý Jawu 350 ( teda já taky, ale finance byly proti ), tak zůstal ten pérák, za pětistovku korun čs. A on byl rád, že motorka bude dál jezdit a nemusí se rozebrat na traktůrek.
Veterán bylo POUZE předválečné auto či motorka. Když jsem přijel předválečným autem na sraz, lidi ho obdivovali, protože to bylo jejich mládí. Dnes jsme o 40 let dál. A lidi obdivují či chtějí panelku, kejvačku, škodovku 100 a 120...protože to je jejich dětství, mládí.
Možná to je důvod, proč ceny předválečné techniky jsou nižší, než ceny socialistických vehiklů. Předválečnou techniku totiž už skoro nikdo nepamatuje.
Úplně to není jen o nostalgii. A že by byly předválečný jawa a čzLevnější než Péráky a kývačky?spíš ani žádný nejdou koupit, je to vysbíraný.A a když na tom něco chybí, tak ten díl stojí jak třetina motorky. Prostě ta Stará technika je braná jako technický dědictví, proto to tolik stojí, je toho málo a víc už se toho nevyrobí. Jako třeba s obrazama A mrtvým autorem.
Navíc v tom kontextu, že už se tady pravděpodobně sériově žádná motorka se spalovacím motorem nikdy nevyrobí. Natož aby byla prodávaná v Evropě nebo celosvětově.…
Ono i ta kejva Byl vlastně majstrštyk,když vezmeme že to prodávali do 115 zemí světa...o motokrosový ch čzAni nemluvě, ty uspěly na Nejnáročnějším trhu v usa…
Naposledy editováno 12.10.2022 21:05:12
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 21 | 30.4.2024 v 07:51 cmiral |
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van | Kyselizeli | 36 | 8.4.2024 v 07:05 prcek123 |
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák | xbsalo | 12 | 20.2.2024 v 22:02 Dolin |
Uložto skončilo, co s tím [1, 2] Jawa 250 Pérák | Borntobewild | 45 | 22.12.2023 v 00:57 strecmen |