Téma: špatné starty za studena, kolísání otáček volnoběh
14.10.2022 v 14:31
Ahoj lidi
Mám už tři sezóny XJR1300 r.v. 2007. Od začátku co ji mám tak na to, že je se vstřikováním tak hrozně špatně startuje za studena, nebo teplá po půl hod +/- přestávce. Svíčky nové, filtry, oleje, ventily seřízené, baterka nová, házelo to chybu tlaku nasávaného vzduchu tak i toto čidlo je vyměněné. A stále ty starty a občas kolísání otáček u zahřáté motorky. Nesetkali jste se s tím na svých XJRkách? Jak se to řeší. Našel jsem na netu video a týpek to tam přes diagnostiku šteluje nevíte umí to tady někdo?
Mám už tři sezóny XJR1300 r.v. 2007. Od začátku co ji mám tak na to, že je se vstřikováním tak hrozně špatně startuje za studena, nebo teplá po půl hod +/- přestávce. Svíčky nové, filtry, oleje, ventily seřízené, baterka nová, házelo to chybu tlaku nasávaného vzduchu tak i toto čidlo je vyměněné. A stále ty starty a občas kolísání otáček u zahřáté motorky. Nesetkali jste se s tím na svých XJRkách? Jak se to řeší. Našel jsem na netu video a týpek to tam přes diagnostiku šteluje nevíte umí to tady někdo?
špatné starty za studena, kolísání otáček volnoběh
To je ladění CO. Má ve výfuku umístěný senzor a sleduje hodnoty. Není připojenej diagnostikou, u tohohle modelu to nejde, není tady v řídící jednotce rozhraní, ale je tady pouze taková diagnostika v přístrojovce, kde se to CO dá nastavit. Je otázka, jestli by ti to pomohlo, ale za zkoušku nic nedáš
1 reakcí na tento příspěvek špatné starty za studena, kolísání otáček volnoběh
skus sa opytat niekoho kto robi s powercommanderom ci by uprava doby otvorenia vstrekov
nezlepsila startovanie
na nete su info o tazkom startovani
Před pár lety mi mechanik u prodejce řekl, že některé xjr se vstřikováním jsou prostě problémové a některé ne.
Říkal, že při prvním denním startování otočte klíčkem do polohy zapnuto, počkejte, až přestane hlučet čerpadlo, pak stiskněte tlačítko start, ale jen na několik otáček startéru. pokud nenastartuje, uvolněte tlačítko start, pak znovu zapněte, počkejte, až čerpadlo znovu napumpuje palivo a štartujte.
Už by to malo štartovať cely den.
Mechanik říká, že pokud necháte startér příliš dlouho běžet, štartér se nadměrně zahřívá a svíčky se zanáší, což ještě více ztěžuje startování
Naposledy editováno 15.10.2022 05:14:06
nezlepsila startovanie
na nete su info o tazkom startovani
Před pár lety mi mechanik u prodejce řekl, že některé xjr se vstřikováním jsou prostě problémové a některé ne.
Říkal, že při prvním denním startování otočte klíčkem do polohy zapnuto, počkejte, až přestane hlučet čerpadlo, pak stiskněte tlačítko start, ale jen na několik otáček startéru. pokud nenastartuje, uvolněte tlačítko start, pak znovu zapněte, počkejte, až čerpadlo znovu napumpuje palivo a štartujte.
Už by to malo štartovať cely den.
Mechanik říká, že pokud necháte startér příliš dlouho běžet, štartér se nadměrně zahřívá a svíčky se zanáší, což ještě více ztěžuje startování
Naposledy editováno 15.10.2022 05:14:06
hondaman1> s tím startovním na dvakrát máš pravdu, zjistil jsem, že když to protočím tak napodruhé to chytne líp
proto mi to přijde divný proč to nejde nějak doladit ať to chytá hned
asi mám ten problémových a kus
diky
proto mi to přijde divný proč to nejde nějak doladit ať to chytá hned
asi mám ten problémových a kus
diky
2 reakcí na tento příspěvek špatné starty za studena, kolísání otáček volnoběh
klapky v sání máš taky seřízený? to se dost podceňuje
1 reakcí na tento příspěvek špatné starty za studena, kolísání otáček volnoběh
Jojo, a motorkam r.v. 2000 s karburatorem neni nic, jezdi do dneska a dlouho jezdit budou, bez zavad. To jen kdybys nekdy mel rec s nekym ohledne FI vs Karburatory.
Tenhle typ problemu jsem mel s VStromem, zdechalo to, a tak sla motorka pryc. Zkousel jsem toho dost, mel i diagnostiku.
Za me, jedine spolehlive reseni takoveho problemu je mi druhou XJR 1300 stejny rocnik, ktera ten problem nema, a budes postupne vymenovat dily a zkouset, jestli uz to funguje nebo ne.
Ale jeste predtim dej motorku nekomu na servis, kdo ji rozumi, a t udela presne krok za korkem to, co se ma servisovat.
Jo a jeste jedna vec. Synchro vstriku jsi delal jak? Nikde nevidim ani zminku. Je to zakladni ukon, ktery se ma delat pravidelne - to mas vedet! Se neptej na foru kdyz nemas udelane synchro.
Tenhle typ problemu jsem mel s VStromem, zdechalo to, a tak sla motorka pryc. Zkousel jsem toho dost, mel i diagnostiku.
Za me, jedine spolehlive reseni takoveho problemu je mi druhou XJR 1300 stejny rocnik, ktera ten problem nema, a budes postupne vymenovat dily a zkouset, jestli uz to funguje nebo ne.
Ale jeste predtim dej motorku nekomu na servis, kdo ji rozumi, a t udela presne krok za korkem to, co se ma servisovat.
Jo a jeste jedna vec. Synchro vstriku jsi delal jak? Nikde nevidim ani zminku. Je to zakladni ukon, ktery se ma delat pravidelne - to mas vedet! Se neptej na foru kdyz nemas udelane synchro.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatné starty za studena, kolísání otáček volnoběh
Mufiozo> jojo, majitelu tech karburatorovych motorek, kterym nic a jezdi do dneska, je tu plny forum s dotazy na problemy s karbci (zvlast po jejich cisteni)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatné starty za studena, kolísání otáček volnoběh
Slávek-TDM> Hele kdo mel babetu nebo jawu nebo mzetu, tak karbcum rozumi A ty japonske maji navic akorat membrany.
Naposledy editováno 14.12.2022 21:33:02
Naposledy editováno 14.12.2022 21:33:02
Pokud po tý výměně čidla tlaku sání už se ta chyba neobjevuje a stále ten problém přetrvává a motorka je jinak v cajku, tak bych nevymejšlel nějaký blbosti a upravil bych to softwarově v originál jednotce, žádnej drahej a nespolehlivej Powercommander. Dá se to udělat docela jednoduše, dělám takový úpravy běžně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatné starty za studena, kolísání otáček volnoběh
Mufiozo píše: Slávek-TDM> Hele kdo mel babetu nebo jawu nebo mzetu, tak karbcum rozumi A ty japonske maji navic akorat membrany.
Řekl bych, že obě tato tvrzení jsou dost odvážná. Už jsem pár karburátorů rozebíral (i po borcích, kteří měli jawu a mztu) a to že by karbcům rozuměli bych rozhodně netvrdil Ostatně, netvrdím to ani o sobě... Taková baterie 4 karburátorů na Hondě CB750 nebo dvojitej karburátor u jednoválcových endur (například XT) jsou lahůdky do kterých se pouštět moc nechci (a určitě mi ještě někdo dá lepší příklad).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatné starty za studena, kolísání otáček volnoběh
Slávek-TDM> Vsak ty karburatory vyndas naraz vsechny 4 spojene, sundas jim vanicky, ocistis vsechno benzinem, trysky profouknes kompresorem a je to. To nemusis vsechno demontovat, naco.
A i kdybys to demontoval, tak tech sroubku a dilu je tam na kazdem jenom par - jenze proc bys to delal, to nema efekt, jenom ocistit vanicky a profouknout trysky ma efekt.
Naposledy editováno 15.12.2022 20:49:08
A i kdybys to demontoval, tak tech sroubku a dilu je tam na kazdem jenom par - jenze proc bys to delal, to nema efekt, jenom ocistit vanicky a profouknout trysky ma efekt.
Naposledy editováno 15.12.2022 20:49:08
Mufiozo> zterely o-krouzky, vydreny kominky a osoupany jehly, vymackany a netesnici jehlovy ventily, popraskany podtlakovy membrany, zadrhavajici plovaky, praskly membrany akceleracni pumpy, ruzne potuneny trysky dratkama nebo jeste lip vrtakem, natazena pruzina nad soupatkem (a v pripade myho exTDM jeste podlozena vickem od koly a podobny laskominy A je to!
1 reakcí na tento příspěvek špatné starty za studena, kolísání otáček volnoběh
Na chlup přesně to samý dělalo i mě. Ale úplně stejně! Pak se to zhoršovalo, chytalo to jako nějaká vyběhaná plečka, na semaforech sem se rozjížděl jako začátečník skoro pod plným plynem, motor houpal atd. Bylo to čerpadlem. Dávalo malý tlak. Vyndej ho, uřízni si petku a dej tam trochu benzinu ale až na konec, potom, co tam budeš mít čerpadlo a elektriku zapojenou. Dělej to venku a daleko od hořlavých věcí. Já to měl napojený na nabíječku. Pak jsem nabíječku zapnul a prstem ucpal otvor, kterým má benzin proudit z nádrže ven. Ten jsem ucpal naprosto bez problémů. Ve vodovodu máš mít cca min 1,5 atm a to jde ucpat prstem daleko hůř tak čistě logicky čerpadlo by mělo jít ještě hůře, protože má dávat přes 3 atm. V benzimu jsem měl něco z čerpadla. Byl šedý, to jak se uvnitř rajbovalo. Nový stávalo cca 3500 Kč, tak jen pro srandu jsem zkusil koupit na Aliexpresu. Stálo 500. Všechno bylo super. Chytala na cvrnknutí ale pak se mi na vejletě seklo a byl konec. Tak jsem koupil z českýho obchodu nový, ikdyž je na chlup stejný jako z alíku, tak snad bude kvalitnější. Teď opět chytá na cvrnknutí.
Naposledy editováno 22.01.2023 00:47:25
Naposledy editováno 22.01.2023 00:47:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatné starty za studena, kolísání otáček volnoběh
LiborV>
tak vyzkouším to čerpadlo sice ho v servisu zkoušeli ale nic jneho mne nenapadá
Teď to navíc začalo zdechat (neudrží volnoběh).
Našel jsem čerpadlo https://www.demoto.....htm?tab=description
Mysliš že to je ten allik jen za českou cenu?
tak vyzkouším to čerpadlo sice ho v servisu zkoušeli ale nic jneho mne nenapadá
Teď to navíc začalo zdechat (neudrží volnoběh).
Našel jsem čerpadlo https://www.demoto.....htm?tab=description
Mysliš že to je ten allik jen za českou cenu?
Karelxjr1300> jo, vypadá jako z Alíku ale já ho tady taky kupoval a zatím funguje. Potom už nevím. Zbývá mi koupit origo, nebo Impex Japan, nebo USA. Odkaz nemám, jsem na dovolené ale umí všechny čerpadla, ten plast dole je modrej a lidi si je moc chválí.
Tak shrnutí
Nové čerpadlo z Allegra nesedlo jiná konstrukce vevnitř drážka a v origo není.
Ale použil jsem z něj palivový filtr, origo. byl v háji a starty se zlepšily, i když od motorky se vstřikováním bych čekal víc. Volnoběh a celkový chod motoru SUPER.
Nechápu ty vrtáky v servisech. Dva roky jezdím po různých servisech a nakonec to pomocí fóra opravím za pár stokorun součástkou sám.
Dík za rady
Nové čerpadlo z Allegra nesedlo jiná konstrukce vevnitř drážka a v origo není.
Ale použil jsem z něj palivový filtr, origo. byl v háji a starty se zlepšily, i když od motorky se vstřikováním bych čekal víc. Volnoběh a celkový chod motoru SUPER.
Nechápu ty vrtáky v servisech. Dva roky jezdím po různých servisech a nakonec to pomocí fóra opravím za pár stokorun součástkou sám.
Dík za rady
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Laďák na XJR-1300 r.v. 2010 Yamaha XJR 1300 | jirka-xjr | 5 | 6.11.2024 v 13:38 Frodo89 |
Yamaha XJR 1300 a palivo E10 Yamaha XJR 1300 | Apo-Rider | 30 | 7.9.2024 v 06:30 Apo-Rider |
Držák bočních brašen Yamaha XJR 1300 | koci84 | 8 | 4.7.2024 v 07:39 Ooooooo1980 |
Tlumič řízení XJR 1300 SP Yamaha XJR 1300 | xjrko1300 | 21 | 16.4.2024 v 12:07 Gahan37 |
Enduro pneumatiky Yamaha XJR 1300 | margolina | 20 | 7.4.2024 v 16:13 milonovo |