Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.
Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.
Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.
Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.
Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.
Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.
Děkuji za pozornost.
Naposledy editováno 11.06.2024 08:49:07
Nebo vzít CRF 300 L a dát jinej podvozek..,výška sedla je 88 cm,142kg pohotovostní
Jsou to samozřejmě rozdílný motorky.Záleží jak seš náročnej a kolik do toho chceš dát?
koukám Swm má taky výšku 96cm,váha 116kg suchá
Naposledy editováno 21.10.2022 22:09:07
Tady je zajímavá anketa: https://www.motorkari.cz/tema/?t=128146
Jinak jsem četl, že někdo jel dost velkou výpravu na EXC 450 a v podstatě jen furt měnil olej (ale hádám že si předtím udělal GO).
Vydechlej stroj s 30 koněma už nemůžu. Navíc ho za 150 koupit a hned ještě měnit podvozek. To mi přijde jako silný psycho. CRF, AJP PR5 a podobný stroje nepřipadají v úvahu. Co jsem přesedlal na 701-ku tak bez výkonu by mě to nebavilo na silnici, navíc těch 75 koní je tak akorát když se předjíždí a v terénu mi to vůbec nevadí, nějaký tahání za ruce nepozoruju. ALe nejezdím agresivně, takže možná proto. Možná to je tím, že když mi na severu trochu zmrzly ruce a upadly, tak jsem si nechal přišít medvědí tlapy a je to mnohem lepší. jen ty drápy občas vadí.
50 koní považuju za naprostý minimum pro cestování po asfaltu na lehkým stroji (120 kilo) sólo s nákladem. Mám to jako jedinou motorku, takže chci, aby to taky trochu jezdilo.
Ta anketa nic neřekne, neřeší se tam cestování.
Měnit olej častěji než 3000km bych asi nedal. To by bylo peklo a generálkovat každej rok taky nechci.
Cenu zatím nebudeme řešit, jinak se nikam nedostaneme.
Naposledy editováno 21.10.2022 22:08:41
a ten tankvak, to je zoufalost pro jízdu v terénu, to v žádným případě
a ten mosko systém je děsně těžkej, má to sám Nihilista a 70 litrovej váží 6 kilo, můj ocelovej nosič a motovaky explorer váží dohromady 7 kilo ! takže to je špatně u lehký motorky
Naposledy editováno 21.10.2022 23:51:36
Každopádne sólo jazdec je zas iná kapusta...
takhle by sis drkotal a vůbec se nevzrušoval a na severu už vůbec, tam by to byla balada
Naposledy editováno 22.10.2022 00:15:54
2 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
U Hondy šlo kdysi dělat kouzla s jednobuchy XR, XL, NX, stejně tak s dvouvály TA, XRV. Fůra věci záměnných
Mimochodem, jsem se chtěl podívat ze strany dynama co je pod tím plastovým šroubem na velkej imbus a normálně z toho začal týct volej. Jaktože je dynamo ve volejový lázni ? Docela mě to překvapilo, jsem se lekl, že mi prasklo nějaký gufero v motoru a nateklo to tam omylem, ale na videu tam mají taky olej.
3:40
Naposledy editováno 22.10.2022 00:59:01
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
A jinak k tématu - taková motorka proste neexistuje a hotovo.
Me se kdysi hodne líbila XT 660 Tenere - ale ta byla zbytečně vysoka. Tehdy uz jsem jezdil na XT600 a tam me srala reletivne malá nádrž.
Potom jsem dlouhé roky hledal něco ideálního a pokaždé to byl nějaký kompromis mezi výkonem, vahou, nádrží, spotřebou, spolehlivosti atd.
Ja sam bohuzel jezdim straszne moc po dalnicich, także jednovalec uz jsem nechtěl a spise jsem potřeboval trosku větší motorku s velkou nádrží atd.
Ted jezdim na okufrovane Africe a je to pro me pro cestování po asfaltu ideal.
Sam ale někdy přemýšlím o tom, ze bych se rad vrátil na něco s menším objemem, aby to melo menší váhu a aby si to člověk vice uzil na špatných cestách.
Jenomze nez tam clovek dojede, tak se bude trápit tisice km po dalnicich na nejakem malem jednovalci.....
A to všechno rikam jako někdo, kdo na 40ti konovem XTcku najel 174 tis. km a většinou jsem jezdil 80-90km/h. Stačilo to? Stačilo.
Když se na to všechno zpětné dívám po 20ti letech ježdění na motorkách, tak bych ted určitě výkon vyměnil na spolehlivost a jednoduchost konstrukce.
Na XT600 jsem mel stesti, ze me cestou do dalekých zemi žádné vážnější poruchy nepotkaly. Na Africe během 70 tisíc km mi jenom jednou odešla pojistka, jinak nic.
Jasne, me se taky libi 1290 adventure, ale nikdy si ji nekoupim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Holt budes muset v nejakych parametrech slevit. Ja tteba hledal neco mezi adv a dualsportem, kolem 30-35kw, servisnim intervalem minimalne 5t Km a vahou do cca 150 Kg. V podstate mi to vychazelo na DRZ400, jenze ta uz se do EU nedovazi. Tak jsem si vybral vydechlou kozu, nacpal do ni dalsich 30t Kc, krome toho vykonu na dalnici (kde ale nejezdim) jsem spokojenej.
Naposledy editováno 22.10.2022 08:40:54
K tým intervalom výmeny, 690 má v návode, že interval je 10 000 km, alebo po každom závode.
Čo je jeden závod? 1000, 2000 km? Takže civilné použitie predĺži interval aj 5x?
Ak má ostré enduro interval 1000km, prečo by pri jeho civilnom použití nemohol byť interval 3000km?
Je mi jasné, že piest v ostrom endure nebude asi tak dobre "tesniť" ako piest v civilnej motorke a aj jeho podmienky práce vzhľadom na jeho geometriu budú oproti civilnému motoru iné. Ale osobne si myslím, že 3000 km na civilné použitie môže byť reálna hodnota.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
FJRPEPA píše: Tak holt na přejezd dát motorku na káru a pak v pohodě dát expedici. Kdysi jsem také EXC převážel na káře.
A tam ja spejem aj so 690...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
A jinak kdybych ted vybíral ještě jednou motorku pro sebe, byla by to Yamaha T7. Deficit výkonu na dálnici bych nějak přežil, je ale mnohem lehci než afrika.
A take je dost levnejsi.
2 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Vzhledem k tomu, že mě s touhle radou stejně pošleš do prdele, jako vždycky všechny, ti tady už nechám jen odkazy a kdyžtak si počti.
https://rtwpaul.com/ktm-500-exc-build/
https://www.advpulse...ld-on-a-ktm-500-exc/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
T7 ma k lahkemu enduru minimalne 65 kg nadvahu. Ak nevies kolko je to 65 kg, tak to je 65 kg.
Pepa Srseň tvrdí, že najlapšia motorka na svete je 1250 GS o hmotnosti 249kg.
Strčte si tie svoje najdokonalejšie motorky do riti a ak nemate k teme čo povedať, tak ju maximalne len sledujte. Potom sa čudujete, že Zdendove temy končia tak ako končia.
Téma je o tom, ako by sa dalo ľahke enduro ( to jest do cca 120kg) použiť na dlhšie tripy.
S asfaltom chodte do riti tiež
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nové CRF450R versus EXC500 na cesto... [1, 2, 3, 4] Honda CRF 450R, KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 119 | Dnes v 11:55 ZdendaZB |
EXC 500 coby cestovní stroj pro del... [1 ... 10, 11] KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | Eso_Rimmer | 314 | Včera v 18:53 ZdendaZB |
TET Srbsko KTM EXC 500 F | erbe | 3 | 12.9.2024 v 18:28 Eso_Rimmer |
KTM EXC 23 24 jak se liší KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 0 | 5.9.2024 v 20:16 Kohlstein |
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R | KubAiS | 22 | 19.6.2024 v 06:48 krokoš |