globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlak v pneu v chladném počasí
Ahoj, mám dotaz ohledně tlaku pneu v chladném počasí. Zajímá mě, jak upravujete tlak, když se ochlazuje. Chápu, že když bude chladněji a ufouknu, díky většímu tření zahreji pneu rychleji, resp. víc. Jestli je to blbě, klidně mě opravte. Ale o kolik méně? A jak to upravujete v závislosti na teplotě. Řeším jak silnici, tak enduro.
Předem díky

E: Na silnici mám Metzeler M9RR, na enduro MCE 6 days extreme.
Bavíme se o teplotách - 10°C až + 10°C.

Naposledy editováno 31.10.2022 07:05:31

2 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí

1.11.2022 v 02:05 | Nahoru | #1
Jen na malé okruhovce a to se nepočítá. Doteď mě nikdy nenapadlo jezdit přes zimu. Jen šlapačku v hale. Proto budu rád za info od znalých. Ale fyzika by měla fungovat pořád, ne?
E: u Off ne, ale zajímá mě, jak foukáte, když jezdíte v zimě

Naposledy editováno 01.11.2022 02:08:56

(reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

1.11.2022 v 02:26 | Nahoru | #2

Šógun_ píše: Jen na malé okruhovce a to se nepočítá. Doteď mě nikdy nenapadlo jezdit přes zimu. Jen šlapačku v hale. Proto budu rád za info od znalých. Ale fyzika by měla fungovat pořád, ne?
E: u Off ne, ale zajímá mě, jak foukáte, když jezdíte v zimě



nevim, jak moc vypovidajici zkusenost to bude mit... ale ja tlaky u endura nemenim... asi jezdim nafoukanej vic, nez bych mel (v terenu) a min nez bych mel (kdyz jsem nahodou na ceste)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

Skvělá odpověď, děkuji! 1.11.2022 v 13:59 | Nahoru | #3
Šógun_> Hele, v teplotě pod nulou se nedá jezdit na motorce po silnici.
Neznám nikoho, kdo by to praktikoval. I ty největší drsňáci tady na fóru dávají motorku do garáže, když hrozí, že spadne sníh. Problémy jsou tři
1) zima pilota (dá se řešit, ale ne vyřešit)
2) přilnavost pneu a to dvojí
a) nedokážeš je pořádně zahřát
b) nikdy nevíš, kdy na cestě potkáš něco extra klouzavýho
3) všudypřítomná sůl, na kterou motorky nejsou stavěný a reznou jako prase (to je aspoň moje zkušenost s mojí motorkou)

Změny tlaku v pneu jsou až tvůj dvacátýpátý problém zimního ježdění, ale v principu prostě přijdeš k motorce, změříš tlaky a když se ti zdají moc nízký, tak dofoukneš. V zimě na silnici IMHO chceš jezdit tak nízký tlaky, jak to jen jde (kvůli přilnavosti).

Tohle nahoře platí pro silniční ježdění a vychází z mojí zkušenosti (jel jsem v zimě na silnici párkrát a je to VOSER A NEDOPORUČUJU).

Naopak enduro ježdění nemá ani jednu z výše uvedených nevýhod a v zimě je super. Tlaky bych řešil podle aktuální situace (prostě bych dofouknul na požadovaný tlaky těsně před jízdou). Pro účely transparentnosti ale musím napsat, že jsem na enduru pořádně nikdy nejel
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Páčky Probrake Honda CB 1000R WildOne 16 3.4.2024 v 23:11 Lbj23
Houpání volnoběhu Honda CB 1000R mik119 7 1.4.2024 v 04:43 PANKY-CB600F
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
přešití sedla na nové motorce Honda CB 1000R JARYN82 17 27.12.2023 v 13:44 Niki76
Jakou motorku si mám vybrat Hondu C... Honda CB 1000R VFR 13 18.12.2023 v 22:12 storeman


TOPlist