Téma: Co nejlehčí vybavení na trip do odlehlých míst
EDIT 10/24:
Celková váha nákladu bez vody a pití: 18436g, v nádržích na mašině 29l benzínu.
Ještě je kde ubrat, např. půl kila můžu uspořit na Keenech a jsem pod 18kg, ale to si nechám jako rezervu...
Když jedu něco jako Pyrenejská TET a pod., tak mám o kilo méně redukcí výbavy, některých ND a pod.
Náhradní ložiska, desky neberu, před dlouhou sestou dávám vše nové. kdo mě zná ví, že brzdím minimálně a nikdy jsem to nepotřeboval. Malý el.motorek na řezání, broušení jsem tam nezapočítal, zřejmě bude zůstávat doma.
Před cestou montuju i nové filtry do paliv.čerpadla a používám léto mnou vyzkoušené a osvědčené filtry Guglatech ve víčkách nádrže..
Každý má své potřeby a to, co považuje za důležité. nikoho nepřesvědčuju co má vozit, popisuju jen to, jak to mám vyřešené já.
Klidně zašlu PDF soubory, sem mi to nejde připnout.
Mimo civilizaci vezu standartně cca 29l v nádržích (KTM má dvě+přídavná 8l pod sedlem), 6lt v Desert Foxu, případně 2l petka a vleju to po chvíli do nádrže.
Benzín do Desert Foxu a pod. jen tam, kde očekávám problém.
Benzínák na mnohé výpravy neberu, vařím primárně na ohni. Z Pamíru jsem po dvou měsících přijel s bombičkou, ve který byla ještě polovina plynové náplně. Plavky jsem na posledních několika výpravách nepotřeboval, tak jsem je vyřadil. Stejně se koupu bez nich. A v nejhorším tam člověk vlítne v trenkách.
Pár lidí se mi ozvalo, jestli jim můžu poslat svůj podrobný seznam. Byl jsem kdysi osočen, že melu nesmysly ohledně mých osmnácti kilo, tak si můžete udělat obrázek sami. Ladil jsem ho (a stále ladím) nemálo let a upravoval si ho tak, aby mi vše maximálně vyhovovalo. Vše je léta vyzkoušeno mimo zpevněné cesty, v hlubokém sněhu i za velkého mrazu. Během dvou měsíců se to osvědčilo nejen u čínských hranic, ale i na březích Afgánistánu, v poušti Turkmenistánu i na nejsevernějším možném bodě pevninské Evropy. Ne, nebavím se o Nordkappu. Měl jsem to s sebou např. i během TETky ve Švédsku, Norsku i Finsku, jezdil jsem s ním po TETce ve vedrech Portugalska, Španělska, atd. Bylo se mnou dole v Řecku, Albánii i na balkáně. Jezdím ven celoročně a to nejen na mašinu, ale i pod širák, v zimě pod plachtu. Jsem venku jak jen to jde přes čtyřicet let. Já jen aby nevznikly zbytečné debaty o tom, jestli to mám tak nějak vyzkoušené. Hádat se s nikým nehodlám a nebudu, kdo chce, tak si z toho něco vezme. Rozhodně nehodlám kohokoliv přesvědčovat o tom, s jakým vybavením a pod. by měl jet a že jen tak je to správně. Každý má jiné priority, jinak nastavenou komfortní zónu atd. Jako první přikládám onen smazaný příspěvek, kde je uvedený i ten seznam. Tak ať vám to jezdí a šťastný návraty.
Naposledy editováno 04.10.2024 18:39:52
Celková váha nákladu bez vody a pití: 18436g, v nádržích na mašině 29l benzínu.
Ještě je kde ubrat, např. půl kila můžu uspořit na Keenech a jsem pod 18kg, ale to si nechám jako rezervu...
Když jedu něco jako Pyrenejská TET a pod., tak mám o kilo méně redukcí výbavy, některých ND a pod.
Náhradní ložiska, desky neberu, před dlouhou sestou dávám vše nové. kdo mě zná ví, že brzdím minimálně a nikdy jsem to nepotřeboval. Malý el.motorek na řezání, broušení jsem tam nezapočítal, zřejmě bude zůstávat doma.
Před cestou montuju i nové filtry do paliv.čerpadla a používám léto mnou vyzkoušené a osvědčené filtry Guglatech ve víčkách nádrže..
Každý má své potřeby a to, co považuje za důležité. nikoho nepřesvědčuju co má vozit, popisuju jen to, jak to mám vyřešené já.
Klidně zašlu PDF soubory, sem mi to nejde připnout.
Mimo civilizaci vezu standartně cca 29l v nádržích (KTM má dvě+přídavná 8l pod sedlem), 6lt v Desert Foxu, případně 2l petka a vleju to po chvíli do nádrže.
Benzín do Desert Foxu a pod. jen tam, kde očekávám problém.
Benzínák na mnohé výpravy neberu, vařím primárně na ohni. Z Pamíru jsem po dvou měsících přijel s bombičkou, ve který byla ještě polovina plynové náplně. Plavky jsem na posledních několika výpravách nepotřeboval, tak jsem je vyřadil. Stejně se koupu bez nich. A v nejhorším tam člověk vlítne v trenkách.
Pár lidí se mi ozvalo, jestli jim můžu poslat svůj podrobný seznam. Byl jsem kdysi osočen, že melu nesmysly ohledně mých osmnácti kilo, tak si můžete udělat obrázek sami. Ladil jsem ho (a stále ladím) nemálo let a upravoval si ho tak, aby mi vše maximálně vyhovovalo. Vše je léta vyzkoušeno mimo zpevněné cesty, v hlubokém sněhu i za velkého mrazu. Během dvou měsíců se to osvědčilo nejen u čínských hranic, ale i na březích Afgánistánu, v poušti Turkmenistánu i na nejsevernějším možném bodě pevninské Evropy. Ne, nebavím se o Nordkappu. Měl jsem to s sebou např. i během TETky ve Švédsku, Norsku i Finsku, jezdil jsem s ním po TETce ve vedrech Portugalska, Španělska, atd. Bylo se mnou dole v Řecku, Albánii i na balkáně. Jezdím ven celoročně a to nejen na mašinu, ale i pod širák, v zimě pod plachtu. Jsem venku jak jen to jde přes čtyřicet let. Já jen aby nevznikly zbytečné debaty o tom, jestli to mám tak nějak vyzkoušené. Hádat se s nikým nehodlám a nebudu, kdo chce, tak si z toho něco vezme. Rozhodně nehodlám kohokoliv přesvědčovat o tom, s jakým vybavením a pod. by měl jet a že jen tak je to správně. Každý má jiné priority, jinak nastavenou komfortní zónu atd. Jako první přikládám onen smazaný příspěvek, kde je uvedený i ten seznam. Tak ať vám to jezdí a šťastný návraty.
Naposledy editováno 04.10.2024 18:39:52
1 reakcí na tento příspěvek Co nejlehčí vybavení na trip do odlehlých míst
V úvodu autor článku napsal své zkušenosti.Voe: Máš to takhle spočítaný. Tak na co se se veřejným fóru ještě ptáš. Zkus a poznás.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.