paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Zvýšení rychlosti z 25km/h na 40km/h
8.12.2022 v 15:39
Cau napadla mě jedna věc, která mě celkem zajímá. Ja absolutně nerozumím elektrice a umím jenom zasroubovat žárovku nebo vyměnit pojistku. Mám doma elektroctyřkolku s výkonem 1kw a maximální rychlosti 25km/h a je mi to málo, chtěl bych aby to jelo alespoň 40km/h a je mi jedno ze to už potom nebude splňovat podmínky silničního provozu atd… mám to spíše jenom kolem baráku a na silnici výjezdu málo kdy. Tak potřebuji radu někoho kdo tomu alespoň trochu rozumí a dokázal by někomu neskusenemu poradit. Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti z 25km/h na 40km/h

10.12.2022 v 13:04 | Nahoru | #1

combust píše: 1kW je výkon kterej potřebuje škoda favorit k jízdě ustálenou rychlostí 50km/h po rovině. Takže o tom to nebude.

S velkou pravděpodobností je to podobnej systém jako u elektrokol takže motor je něco jako BM1418, což je bezkartáčovej elektromotor kterej má určitý maximální otáčky daný konstrukcí s vlastní redukční převodovkou. Navíc to potřebuje řídící elektroniku aby se to točilo.
Elektronika hlídá aby se to netočilo rychleji protože pak klesá účinnost toho motoru a výkon jde do tepla. No a protože ve vysokých otáčkách klesá výkon tak to stejně nezrychlí protože nad maximální otáčky to rychle slábne a víc topí.
Takže ani výkonnější motor nemusí tu věc urychlit pokud bude mít stejný převody a podobný max. otáčky.



Ten jeden kilowatt asi nebude úplně přesný údaj, když to srovnám s elektrokolem (obyčejné, asi 14 let staré horské kolo, pořízené tenkrát za 14000 Kč, s pohonnou sadou se středovým pohonem), tak to kolo jede s 1,5 kW výkonu a 130 kg zátěže skoro 60 km/h, ale že by mělo téměř stejné jízdní odpory jako Škoda Favorit, to se mi nezdá, odpor vzduchu, valivé odpory kol, odpory v ložiskách kol, v převodovce.

(reakce na) Zvýšení rychlosti z 25km/h na 40km/h

10.12.2022 v 13:42 | Nahoru | #2
Maxipes_Fík> To si pamatuju že to byl údaj z nějakýho měření co dělala sama fabrika. Byl uveden v nějakým článku na téma "spořivá jízda". Ten výkon byl na kolech (se ztrátama v převodovce, motoru, účinnosti motoru atd. to pochopitelně bude potřebovat víc).
E: mi to nedal tak jsem toho favála přepočítal, 1kW kryje +- aerodynamický odpor takže je to bez valivýho odporu. No každopádně pro tu 4-kolku to bude podstatně míň, u tý bude mít větší vliv valivý odpor. Každopádně 1kW je dost na to aby to jelo potřebnou rychlostí pokud by ten motor dokázal točit potřebný otáčky s tím výkonem. Akcelerace, terén a výjezdy do stoupání je ovšem jiná.

Kolo bude mít nejspíš stejnej problém co jsem popsal výše (s nárůstem frekvence klesá vlivem indukčnosti vinutí proud a tím pádem i dosažitelnej výkon) .


Naposledy editováno 10.12.2022 14:43:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Řidičák Čína Elektromoto Pako_345 30 9.8.2022 v 22:54 Julip2
Dobíjení alektro čtyřkolka Čína Elektromoto Pako_345 21 1.1.2022 v 11:04 Gazda4
Zvyšování výkonu nebo rychlosti u e... Čína Elektromoto Pako_345 7 26.11.2021 v 15:29 karavanista
Led Blinkry na Elektroskutr Čína Elektromoto madmaxking10 11 11.4.2020 v 20:30 udinar
Elektro skutr bez ridicaku nebo nec... Ostatní Motorová koloběžka, Ostatní Motokolo, Čína E... skandera221 29 14.1.2019 v 23:09 Petr4512


TOPlist