Téma: Na co si dát pozor
 
8.12.2022 v 22:11
Stali jste se poškozeným v případě nezaviněné nehody? Doufáte v odškodnění od pojišťovny viníka nehody? Věříte v bezproblémový a vstřícný průběh vedoucí k odškodnění materiální a zdravotní újmy?
Je možné, že patříte mezi pár šťastlivců jímž se to podaří, ale některé pojišťovny se jen tak lehce nedají. Já to štěstí bohužel neměl. Proto přidávám pár osobních zkušeností, které mohou budoucím adeptům na vyrovnání s pojišťovnou pomoci.

1. Došlo k nezaviněné nehodě a okolnosti nenaplňují nutnost přivolání asistence Policie ČR. Pokud jste jako poškozený řídil jednostopé vozidlo, volejte Polici vždy! Jedná se tu o zdravotní následky. I když se jedná jen o lehčí nehodu s pohmožděním. Bezprostředně po nehodě jste v šoku a ve vašem těle pracuje zvýšená hladina adrenalinu, který tlumí veškerou bolest. Takže poranění se projeví až po hodině i více. Pokud nebudete mít potvrzení o nehodě od Policie ČR, budete mít problémy při jednání s pojišťovnou.

2. Pokud se to už stane a vy Policii ČR hned nepřivoláte, budete mít s pojišťovnou problémy ať již s prokázáním, že jste neřídil pod „vlivem“, či jinými „detaily“, které pojišťovny velice dobře znají a rychle je pak proto vám použijí. Pravděpodobně budou stále toto potvrzení od Policie ČR vyžadovat. Pokud na tuto jejich hru přistoupíte a dostavíte se na dopravní policii s požadavkem zpětného prošetření, tak vás v lepším případě pouze vyhodí, nebo začnou nehodu zpětně řešit, a to se pak nebudete stačit divit! První věcí bude, že vám oznámí, že jste se vlastně dopustil trestného činu, protože jste nehodu hned nenahlásil (např. z důvodu, že nebylo viditelné zranění). Takže vás čeká postih pokutou 3.000 - 5.000,-Kč, k tomu 5-7 trestných bodů a ztráta bonusu při sjednání příštího povinného ručení po dobu příštích 20 let! To je pravda a bylo mi to dnes řečeno na oddělení dopravní policie.

3. Mějte sebou vždy EU-formulář a psací potřeby! Při vyplňování „Záznamu o nehodě“ nezapomeňte uvést do záznamu i svého spolujezdce, i když tam na to není vyhrazená kolonka! Dodatečně a hlavně pozdě mi bylo vysvětleno, že se to má napsat do kolonky č.14 – vlastní poznámky. Jinak pojišťovna neuzná nárok na odškodnění pro spolujezdce. Pro ni je to doklad o přítomnosti spolujezdce na nehodě! Lékařská zpráva z urgentního příjmu nemocnice prý pro ni nemá právní podklad. Manželka se dostavila na urgentní příjem do hodiny po nehodě. Tam jí vypsali, že byla účastníkem dopravní nehody s popisem jejího průběhu a popsali všechna místa poranění. Pojišťovna po obdržení této lékařské zprávy sdělila, že to není pro ní průkazný materiál ohledně její přímé účasti na nehodě. Prý taky mohla mezitím spadnout ze schodů!!!

Takhle se chová pojišťovna Allianz!

Tohle není bohužel pohádka na dobrou noc, ale tvrdá současná realita. Takže přeji všem více štěstí a snad to bude ku prospěchu příštím poškozeným... Řízení probíhá dál. Průběžně budu informovat.

1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát pozor

10.12.2022 v 10:57 | Nahoru | #1
Tom270>

Přesně tak jsem to myslel! Chtěl jsem jen upozornit některé ostatní , aby nedělali stejné chyby jako já. V době těsně po nehodě je každý v šoku a logické myšlení jaksi zrovna moc nefunguje. Rovněž hladina adrenalinu vás dočasně drží skoro v bezbolestném stavu, takže neshledáváte důvod volat sanitku, policii. Ten uvedený příklad je můj problém a řeším si jej prozatím sám. Jednání s pojišťovnou je nyní na mrtvém bodě. Takže píšu stížnost na její vedení. V případě, že to zůstane bez odezvy, budu postupovat dále. Na chování pojišťovny mne jen udivilo, že mne nepřímo obviňují z pojistného podvodu, i když v příjímací zprávě z urgentním příjmu je jasně uveden rozsah zranění, stav těsně po autonehodě a hlavně čas! Prý si to manželka mohla přivodit jiným způsobem, například pádem ze schodů!
Ještě jedna rada ohledně nehody. I v případě, že v době nehody nepociťujete žádnou bolest, ale lze předpokládat, že při střetu jednostopého vozidla s autem ke zranění dojde, zavolejte si sanitku i v případě, že to není zjevně nutné. Stěžujte si třeba na bolest hlavy, zmenšenou hybnost apod. Mně to sice připadá na první pohled jako zneužití a ta sanitka může tou dobou chybět někomu potřebnějšímu, ale jde o to, že když se na urgentní příjem dostavíte jiným způsobem, můžete si na něm počkat klidně 2-6 hodin, než přijdete na řadu. I když vám může být opravdu hodně blbě. Tohle na příjmu neřeší. Pokud z vás vyloženě nestříká krev, tak zkrátka čekáte. Ze sanitky jdete ale rovnou na řadu! Kamaráda tam takhle nedávno dovezla manželka s podezřením na plicní embolii. Po 4 hodinách čekání na příjmu a poté přemístění na lůžkovou část bylo do večera po něm!
Předpokládaná cena opravy mého skútru se pohybuje kolem 20.000,- Kč a na autě viníka je pouze na dveřích 5 cm dlouhá rýha od řídítek, takže škoda byla určitě v limitu. Jeli jsme po hlavní a z přilehlého parkoviště OD Albert mi tam vjela bezprostředně přede mne v mém směru jízdy KIA Sportage. Stihl jsem během 1-2 vteřin lehce korigovat směr jízdy a trochu přibrzdit. Víc místa tam nebylo a do vedle stojící značky se mi taky zrovna nabořit nechtělo. Takže jsem ho nenapálil natvrdo zezadu, ale zešikma do jeho LZ. dveří. Prý mne neviděl... Senior vinu přiznal a podepsal.
Zvolil jsem tohle téma spíše jako takové fórum informací, kde si budeme snažit svými zkušenostmi z nehod a následných komplikací svými radami navzájem pomáhat.
Jedna maličkost na závěr... Také vám připadá, že řidiče na jednostopých vozidlech (nemám teď na mysli nějaké koloběžky! ) neberou řidiči OA jako rovnocenné účastníky silničního provozu? Nedávno jsem si to počítal a jedná se asi o 15% řidičů, kteří si při kontaktu s vámi nedělají problém s právem v přednosti jízdě.
Přitom používám ohledně možnosti přehlédnutí spoustu reflexních doplňků ( refl. vesta, přilba LS žlutá reflex, na skútru osvětlení + denní světla).

(reakce na) Na co si dát pozor

10.12.2022 v 14:44 | Nahoru | #2

TOLREM píše: ... Také vám připadá, že řidiče na jednostopých vozidlech (nemám teď na mysli nějaké koloběžky! ) neberou řidiči OA jako rovnocenné účastníky silničního provozu? Nedávno jsem si to počítal a jedná se asi o 15% řidičů, kteří si při kontaktu s vámi nedělají problém s právem v přednosti jízdě.
Přitom používám ohledně možnosti přehlédnutí spoustu reflexních doplňků ( refl. vesta, přilba LS žlutá reflex, na skútru osvětlení + denní světla).

Tak opruzeny pumpickare, kolobezkare, segwejare a strupy na mopedech a skutrech opravdu neberu jako rovnocene ucastniky silnicniho provozu. Ani v aute, ani na motorce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist