paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Staré legendy
Zajímalo by mě, jaké to je jezdit na supersportech z 80. a 90. let. Motorku mám necelé dva roky, uplně jsem motorkám propadl. Mám hondu CB 500 X - pro mě zatím vstupenka do světa motorek, nevím, kam se od týhle motorky vydám, ale tlustý, těžký cendura mi nic neříkaj... no a grom 125 cc. V autoškole jsem jezdil na Kawasai eR 6n (povolená rychlost 80 km za hodinu, takže fakt nevím, co ta motorka normálně dělá) a testoval jsem Vitpilen 701 (horské kolo, které má šíleně nadupanej a zuřivě hlučnej motor...) a hondu CB 650 R (poprvé jsem měl na motorce pocit, že jsem chuligán, a ne slušný občan) . Ale pořád pokujuju po nějakých starých supersportech, ne že bych je chtěl koupit, ale zajímá mě, jaký je to pocit jet na ducati 888 nebo 916, nebo podobných strojích z té doby. V Itálii jsem viděl barmanku na hondě CB 750 four, s bulharskou RZ a uplně mě ta kombinace dostala - krásná sexy holka bůhvíodkud, která naprosto suverénně ovládá svou legendární motorku v serpentynách na pobřeží Amalfi. Jen kvůli ní a tý motorce se tam chci vrátit a doufat, že se spolu projedeme. Nefascinuje mě ani tak výkon, ale duch takové legendární motorky. Jsou tyhle supersporty hlučnější než ty dnešní? Jsou v zatáčkách nejistý, chovají se podivně oproti dnešním strojům? Je zvuk motoru mnohem návykovější než zvuk dnešních supersportů? Co se týká zvuků, tak videím na youtube moc nevěřím, vzhledem k tomu, že můžu posoudit, jak odlišně zní moje vlastní motorky oproti tomu, co slyším na youtube videu. Jo a poslední otázka, dala by se někde půjčit stará klasická jawa, kývačka nebo pérák? Je můj sen zkusit se na tom projet.

Naposledy editováno 01.02.2023 19:41:40

1 reakcí na tento příspěvek Staré legendy

Skvělá odpověď, děkuji! 1.2.2023 v 20:25 | Nahoru | #1
staré športy, s nimi mám trošku skúsenosť a mám pre ne slabosť. Môj názor ovplyvnený sentimentom ani spomienkovým optimizmom.
Staré jogurty 80-tých rokov ako moja GSX-R 1100 '86 je výborný ľahký stroj, na svoju dobu ale keď to porovnáme s R1 RN01 tak je to v podstate turistická motorka, pohodlnejší posed, pomalé riadenie, horšie tlmiče, 180 ideš za chvíľu ale ťažšie je to ubrzdiť, v zákrutách (Šturec, Černohorské sedlo a pod.) ťa naloží skúsený jazdec na modernom cendure alebo naháči s kratšou prevodovkou, nech si akokoľvek odvážny. Všetky tieto youngtimre najmä z 80-tych rokov majú brzdy katastrofické, raz som šiel na malej katane 400 a brzdy sotva stačili, nie to ešte na 1100!!
mám aj ZXR 750 H2 a to je nehorázne ťažká motorka.
Vynikajúca motorka je Ducna 748 (916 som nejazdil ale tiež bude skvelá určite) je lepšie použiteľná (naproti takmer nepoužiteľným litrom 80-tych v dnešnej premávke) oproti litrovým súčasníkom vrátane R1 a Fireblade, dvojcalček má vynikajúci apetít po otáčkach a výborný ergonomický posed. Ten motor ide krásne, ako KTM 890 akurát má príjemnejšiu zvukovú kulisu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré legendy

2.2.2023 v 08:15 | Nahoru | #2
Destroyer> Na GSX 1100E '84 jsem najezdil kolem 15.000 km, včetně několika delších zahraničních výletů, a nenapadá mě jedinej důvod, proč by ta motorka (a všechny jí podobný big biky z osumdesátek) měly bejt v současnym provozu nepoužitelná.
Člověk od toho nemůže očekávat jízdní vlastnosti moderní motorky ani spolehlivost moderní motorky, ale pořád se na tom může fajně povozit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati 748 / 916 jižní morava Ducati 748, Ducati 916 alien83 5 26.4.2023 v 22:51 -KAR-
motorky s investičním potenciálem [1, 2, 3, 4] Ducati 916 ConteZoncolan 108 1.2.2023 v 12:06 vilemx
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... ducatista 838 19.2.2018 v 08:34 Londoner
Youngtimer [1, 2] Ducati 916 RUTAN 32 28.1.2017 v 11:23 Lála
Ducati 916 Ducati 916 Sk8etnies 0 5.7.2016 v 08:15 Sk8etnies


TOPlist