paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Staré legendy
Zajímalo by mě, jaké to je jezdit na supersportech z 80. a 90. let. Motorku mám necelé dva roky, uplně jsem motorkám propadl. Mám hondu CB 500 X - pro mě zatím vstupenka do světa motorek, nevím, kam se od týhle motorky vydám, ale tlustý, těžký cendura mi nic neříkaj... no a grom 125 cc. V autoškole jsem jezdil na Kawasai eR 6n (povolená rychlost 80 km za hodinu, takže fakt nevím, co ta motorka normálně dělá) a testoval jsem Vitpilen 701 (horské kolo, které má šíleně nadupanej a zuřivě hlučnej motor...) a hondu CB 650 R (poprvé jsem měl na motorce pocit, že jsem chuligán, a ne slušný občan) . Ale pořád pokujuju po nějakých starých supersportech, ne že bych je chtěl koupit, ale zajímá mě, jaký je to pocit jet na ducati 888 nebo 916, nebo podobných strojích z té doby. V Itálii jsem viděl barmanku na hondě CB 750 four, s bulharskou RZ a uplně mě ta kombinace dostala - krásná sexy holka bůhvíodkud, která naprosto suverénně ovládá svou legendární motorku v serpentynách na pobřeží Amalfi. Jen kvůli ní a tý motorce se tam chci vrátit a doufat, že se spolu projedeme. Nefascinuje mě ani tak výkon, ale duch takové legendární motorky. Jsou tyhle supersporty hlučnější než ty dnešní? Jsou v zatáčkách nejistý, chovají se podivně oproti dnešním strojům? Je zvuk motoru mnohem návykovější než zvuk dnešních supersportů? Co se týká zvuků, tak videím na youtube moc nevěřím, vzhledem k tomu, že můžu posoudit, jak odlišně zní moje vlastní motorky oproti tomu, co slyším na youtube videu. Jo a poslední otázka, dala by se někde půjčit stará klasická jawa, kývačka nebo pérák? Je můj sen zkusit se na tom projet.

Naposledy editováno 01.02.2023 19:41:40

2 reakcí na tento příspěvek Staré legendy

16.2.2023 v 21:56 | Nahoru | #1
Díky za krásné komentáře a vysvětlení. Jen mi teda nejde do hlavy, jak ta holka, která s tou hondou 750 four jezdí po Jižní Itálii - kde evidentně přinejmenším v létě pracovala, možná i žila, ji udržuje v top stavu, když jsou to tak nebezpečný a nevyzpytatelný stroje. O to víc mě štve, že jsem se s ní minule nedal do řeči. Ale třeba má garáž a je mechanik v sukni. V tý oblasti, o který je řeč, jsou teda sakra nutný bezvadný brzdy - tam všichni všechny manévry dělaj na poslední chvíli, jde o milimetry a o milisekundy, v podstatě takový MotoGP na zakroucených veřejných silnicích. No a s takovou špatně ovladatelnou zastaralou hondou by se v tom divokym italským provozu, kde je strašná spousta motorek a všichni jedou naplno, tak s tou starou hondou, fakt si neumím představit, jak tam do toho zapadá. Viděl jsem ji jen odjíždět a na první pohled bylo znát, že je na motorce naprosto suverénní, což ovšem neříká nic o stavu její motorky.

Naposledy editováno 16.02.2023 21:57:18

(reakce na) Staré legendy

19.2.2023 v 13:12 | Nahoru | #2
ruinin> čau, nos tým divokým jazdením je to té, povedal by som ošemetné. Mám k tomu jednu príhodu. Roku pána cca 1996, sme sedeli na pive v záhradnej reštaurácii a okolo nás prešli tri SS motorky. hovorím si: ty hnusný ožran, kde máš motorku, ako to žiješ , toto je život! Chlapci , boli to Taliani síce mali pekný život ale už len asi 10 minút potom sa všetci a všetky tri motorky rozdrbali o zadné koleso traktoru čo liezol z poľa so sberačom slamy. Na mieste ich skonu sú tri pomníčky. Vraj šli 200 km/hod, jeden čo ich zbieral vraj videl zaseknutú ručičku na tacho jednej z motoriek. Skúšal som to na svojej Suzuki GS 750 a pri pomníčkoch som mal 190 km/hod, ale oni mali SS tak možno šli ešte viac. Mne na endure blokla kľuka a zadné koleso zablokovalo na fleku. Stalo sa mi to na motokrosovej trati asi v 60 km/hod rýchlosti. No z trate jazdím domov a okolo našich domov ( naše domy stoja mimo tabuľky koniec obce) tak tam to solím aj vyše 130 km/hod, nech si susedkovia trochu užijú pekný zvuk môjho akrapu. Keby mi to bloklo vtedy pri 130 -tke, , na štupľoch, čo ledva tú motorku udržím na ceste , tak tu nevypisujem tieto sračky.Všetky motorky, teda aj nové, sú divoké a nevyspytateľné , hlavne keď na nich sedia divoký a nevyspytateľný magory. A ako zisťujem tak sú divoké aj autá, keď ich riadia magory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré legendy

19.2.2023 v 14:07 | Nahoru | #3

ruinin píše: Díky za krásné komentáře a vysvětlení. Jen mi teda nejde do hlavy, jak ta holka, která s tou hondou 750 four jezdí po Jižní Itálii - kde evidentně přinejmenším v létě pracovala, možná i žila, ji udržuje v top stavu, když jsou to tak nebezpečný a nevyzpytatelný stroje. O to víc mě štve, že jsem se s ní minule nedal do řeči. Ale třeba má garáž a je mechanik v sukni. V tý oblasti, o který je řeč, jsou teda sakra nutný bezvadný brzdy - tam všichni všechny manévry dělaj na poslední chvíli, jde o milimetry a o milisekundy, v podstatě takový MotoGP na zakroucených veřejných silnicích. No a s takovou špatně ovladatelnou zastaralou hondou by se v tom divokym italským provozu, kde je strašná spousta motorek a všichni jedou naplno, tak s tou starou hondou, fakt si neumím představit, jak tam do toho zapadá. Viděl jsem ji jen odjíždět a na první pohled bylo znát, že je na motorce naprosto suverénní, což ovšem neříká nic o stavu její motorky.


Ty stroje nejsou nebezpečný, záleží na dostupnosti náhradních dílu které se s věkem některých modelů snižují , na ochotě majitelů platit vysoké částky pokud se najde alternativa dílů. A co jsem viděl před lety v Roma kde jsem par měsíců pracoval garaze kde se opravuje jsou na každém rohu….
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati 748 / 916 jižní morava Ducati 748, Ducati 916 alien83 5 26.4.2023 v 22:51 -KAR-
motorky s investičním potenciálem [1, 2, 3, 4] Ducati 916 ConteZoncolan 108 1.2.2023 v 12:06 vilemx
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... ducatista 838 19.2.2018 v 08:34 Londoner
Youngtimer [1, 2] Ducati 916 RUTAN 32 28.1.2017 v 11:23 Lála
Ducati 916 Ducati 916 Sk8etnies 0 5.7.2016 v 08:15 Sk8etnies


TOPlist