Chtěl bych se s vámi poradit, jestli někdo máte zkušenosti s výměnou žárovek za LEDky.
Nemohu najít, zda tam pasují H4 autožárovky, myslím si, že pasují. Jen se mi nechtějí kupovat 2kusy, abych zjistil, že nepasují a nebo nejsou "schválený"
Tak jestli někdo nemáte nějaký tip, co jste třeba koupili a použili, nebo vám nějaká nezbyla.
Díky!
Pak jsem to sladil aby to svítilo dolů a chvíli s tím jezdil ale byl jsem příslušníky SNB upozorněn že to je až moc poznat a že pro toto auto nejsou led žárovky vhodné natož povolené. Stejně jsem je chtěl dát do pryč a vrátit se ke staré žluté klasice.
1 reakcí na tento příspěvek LED žárovky
Naposledy editováno 13.03.2023 10:55:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky
david1 píše: řeknu ti jedno, schválený nejsou na 100%
Tak dělají se samozřejmě i schválený, ale stojej jako pěkná pařba... Takže řešit to u motorky mi přijde jako kokotina. Zkoušel jsem je v autě, kde mi H7 odcházely fakt rychle a muselo se kvůli výměně vyndat světlo. Samozřejmě to byly nějaký na zkoušku od číňana a pokud by je dělali s takovým světlem, který nepopíchne k akci každýho fízla, tak bych to z tohohle důvodu asi nechal, nebo i zaplatil za ty homologovaný, jinak v tom nevidím žádnej přínos.
Naposledy editováno 13.03.2023 12:56:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky
milonovo píše: Tak dělají se samozřejmě i schválený, ale stojej jako pěkná pařba... Takže řešit to u motorky mi přijde jako kokotina. Zkoušel jsem je v autě, kde mi H7 odcházely fakt rychle a muselo se kvůli výměně vyndat světlo. Samozřejmě to byly nějaký na zkoušku od číňana a pokud by je dělali s takovým světlem, který nepopíchne k akci každýho fízla, tak bych to z tohohle důvodu asi nechal, nebo i zaplatil za ty homologovaný, jinak v tom nevidím žádnej přínos.
Tak to mi teda ukaž nějaký homologovaný na motorku. Jedině Osram a Philips a to není homologovaný generálně, ale jen na přesný model vozidla a těch je pomálu
milonovo píše: Tak dělají se samozřejmě i schválený, ale stojej jako pěkná pařba... Takže řešit to u motorky mi přijde jako kokotina. Zkoušel jsem je v autě, kde mi H7 odcházely fakt rychle a muselo se kvůli výměně vyndat světlo. Samozřejmě to byly nějaký na zkoušku od číňana a pokud by je dělali s takovým světlem, který nepopíchne k akci každýho fízla, tak bych to z tohohle důvodu asi nechal, nebo i zaplatil za ty homologovaný, jinak v tom nevidím žádnej přínos.
Dodatečně homologované byly tyto světelné zdroje (myslím, že Osram a Philips, náhrada za žárovky H4 a H7) pro použití ve vozidlech provozovaných na veřejných komunikacích celkem nedávno, existuje seznam značek a typů, ale zatím se v něm vyskytují jenom automobily, na motocykly asi zatím s homologací kašlou.
1 reakcí na tento příspěvek LED žárovky
1 reakcí na tento příspěvek LED žárovky
CRF1000 píše: homologace může být i na obalu výrobku...předpokládám že pokud to bude svítit jinam nebo oslňovat ty žárovky tam nebudeš cpát
Ano může, ale ta světla to musí podporovat a byt na to schválena "Typ světelného zdroje určuje světlomet" Je na to nějaký kod, který je vyražený na světle
1 reakcí na tento příspěvek LED žárovky
2 reakcí na tento příspěvek LED žárovky
Díky
Pajas
Rooks píše: Ahoj, spíš by mě zajimálo co to udělá s regulátorem, který je stavěný na určitý odběr v motorce. Nahrazení 55/60W žárovky za něco s nižší watáží je na úkor regulátoru, který tu přebytečnou energii přemění v teplo ?
Díky
Pajas
takze kdyz mi za jizdy praskne zarovka tak mi po par km odejde i regulator?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky
Naposledy editováno 13.03.2023 19:27:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky
k tématu. HXX žárovky jsou halogeny. Všechny krámy z Číny s stejnou paticí jsou jakože "kompatibilní", ale svití zcela špatně, tohle by fakt tehnickou projít nemělo, ale samozřejme záleží na místě...
Asi před rokem Osram a Phillips (zatím) otevřeli po 10 letech snažení zlátý důl v podobně RetroFit LED zdrojů právě pro H4 a H7. Bohužel nedostali celoevropskou (ECE) homologaci a musí vždy prokázat na jednotlivém světlometu, že je photometrie OK.
První úřad, kdo jim to nechal, byl KBA v Něměcku a protože ten má v Evropě (nečekaně ) takové spec. postavení, že co on uzná, ostatní státní úřady převemou, tak teď to jde rychle a vlastně všechny evr. země už RetroLEDs povolují (vč. ČR), stačí se podívat na příslušný seznam, jestli je tam jeho auto, podívat se, co za kit je třeba (zdroj, CAN "eliminátor", vetší dekl ze zadu), vytisknout papír a měl by být v poho. Jako svití lépe (na urovni těch +200% halogenů) než bežná H4 a vydrží více, podle auta se těch ca. 3500Kč za sadu celkem rychle může vrátit. (samo ne ve srovnání s bežnou H4 za 50Kč, co má MTBF 1000h, ale právě ty extra svítivé, co májí tenké vlákno praskají jak mouchy, podle auta třeba jen 100h a stojí 300Kč/ks.)
A proč tam už nejsou všechny auta. Jak jsem psal, Osram musí koupit světlomet, přemeřit, poslat protokol a bumážku na KBA... To není uplně zadarmo, takže jdou podle pravidla největšího zisku, nečekaně první schválení bylo pro Golf VI
A protože všech motorek je na trhu méně. jak stříbrnýho Golfu z roku 2010, tak halt budou na konci, resp. až bude citít use case.
Každopadně někteří evropští výrobci se u Osramu přimluvili, trochu to popohnali a ca. v létě by mohlo být líp.
Čao Elf
Naposledy editováno 14.03.2023 14:15:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky
Yuri_CZ píše: Milos1> přesně tak , při té teorii by jsi nemohl ani vypnout světla
ono to není tak jednoduché jak to na první pohled vypadá, by bylo dobré začít tím podívat se jak regulátor na moto funguje (s výjimkou některých strojů co mají alternátor s buzením)
většina motorek má alternátor s trvalými magnety a vyrobená energie je přímo úměrná otáčkám a aby byl výstup stabilní tak jsou tam potřeba dvě věci - baterka a regulátor.
Klasický regulátor zatěžuje alternátor a tím udržuje napětí na dané úrovni, pokud dojde k omezení jiného odběru tak je regulátor víc zatížen ztrátovým teplem - v tom má Pajas pravdu, ale není to tak že regulátor hned odejde, nic se neděje do doby dokud se regulátor stačí chladit (odvádět ztrátové teplo), tedy dokud je na daný výkon dimenzovaný s tím, že mezi zátěž patří i baterka - tedy vypnu světla abych dobil baterku je v pohodě, dlouhodobý provoz s nižší zátěží, za vysokých teplot se špatným chlazením může vést k tomu že regulátor odejde.
mám na moto už pár let, nalítali se mnou 60tis a svítí furt cajk
jsou malé, takže se krásně se vším vejdou pod víko světlometu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky
Regulace funguje tak, že když je napětí příliš vysoké (většinou dosáhne hranice 14,4 V), tak řídící logika regulátoru pomocí tyristorů zkratuje všechny 3 vinutí alternátoru a krátkodobě tak přeruší dodávanou energii z alternátoru do elektrické sítě motorky. Protože motocyklový alternátor je "měkký zdroj", zkratování mu neublíží. Pro jednoduchost je to tak, jako by místo vinutí tam byl kus drátu. Z toho vyplývá, že regulátor není zatížen nadměrným ztrátovým teplem. Nic méně chlazený být musí, protože jeho elektronika "vyrábí" teplo, které se musí nějak mařit. Proto regulátory mají chladič, nebo jsou v chladiči přimo vestavěny a mají být umístěny tak, aby se při provozu ochlazovaly. V pravěkých regulátorech, když ještě na vozidlech nebyl alternátor ale dynamo, byly velké odpory, ve kterých se opravdu přebytečný výkon měnil v teplo.
U alternátoru není napětí úměrné otáčkám. To je u dynama.
Naposledy editováno 14.03.2023 19:30:22
...a proto měřit motoregler bez připojeného aku, naprázdno nebo jenom s odporovou zátěží často vede k chybný diagnózám, popř. lze takovým měřením ten regler i 'utýrat'. Zkratováním odzkratováním alternátoru vznikají napěťové piky a když nejsou tlumeny připojeným aku. občas to polovodiče v regleru napěťově nevydrží.
... u alternátoru není napětí, resp. účinnost úměrně otáčkám, a dokonce při hodně vysokých otáčkách napětí/účinnost alternátorů v zátěži paradoxně klesá-je to střídavý zdroj a zvyšují se jeho vnitřní magnetizační ztráty.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Skvrny na TFT displeji Kawasaki Z650 | Stolda420 | 23 | 26.8.2024 v 08:50 TomasNBK |
Kawasaki Z650, Honda CB750 Hornet n... Kawasaki Z650, Honda CB750 Hornet, Suzuki GSX-8S | Dodo01 | 18 | 2.8.2024 v 23:34 GajdaCB |
Pneumatiky Kawasaki Z 650 2021 Kawasaki Z650 | TobiasH | 3 | 29.5.2024 v 21:39 nevo7 |
Porucha startéru - Z650 Kawasaki 2017 Kawasaki Z650 | Killdr | 8 | 9.3.2024 v 13:12 diablo664 |
Z650 oprava převodovky Kawasaki Z650 | Addiioo | 3 | 8.7.2023 v 14:18 ja1 |