Téma: LED žárovky
13.3.2023 v 09:57
Zdravím přátelé,
Chtěl bych se s vámi poradit, jestli někdo máte zkušenosti s výměnou žárovek za LEDky.
Nemohu najít, zda tam pasují H4 autožárovky, myslím si, že pasují. Jen se mi nechtějí kupovat 2kusy, abych zjistil, že nepasují a nebo nejsou "schválený"
Tak jestli někdo nemáte nějaký tip, co jste třeba koupili a použili, nebo vám nějaká nezbyla.
Díky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky

14.3.2023 v 18:52 | Nahoru | #1
Honza-TA950>Máš pravdu v tom, že je zapotřebí vědět jak regulace funguje. Většina motorek (i aut) má tzv. zkratový regulátor, který funguje takhle:
Regulace funguje tak, že když je napětí příliš vysoké (většinou dosáhne hranice 14,4 V), tak řídící logika regulátoru pomocí tyristorů zkratuje všechny 3 vinutí alternátoru a krátkodobě tak přeruší dodávanou energii z alternátoru do elektrické sítě motorky. Protože motocyklový alternátor je "měkký zdroj", zkratování mu neublíží. Pro jednoduchost je to tak, jako by místo vinutí tam byl kus drátu. Z toho vyplývá, že regulátor není zatížen nadměrným ztrátovým teplem. Nic méně chlazený být musí, protože jeho elektronika "vyrábí" teplo, které se musí nějak mařit. Proto regulátory mají chladič, nebo jsou v chladiči přimo vestavěny a mají být umístěny tak, aby se při provozu ochlazovaly. V pravěkých regulátorech, když ještě na vozidlech nebyl alternátor ale dynamo, byly velké odpory, ve kterých se opravdu přebytečný výkon měnil v teplo.
U alternátoru není napětí úměrné otáčkám. To je u dynama.

Naposledy editováno 14.03.2023 19:30:22

(reakce na) LED žárovky

16.3.2023 v 18:45 | Nahoru | #2
Milos1> Přesně tak. U lepších voltmetrů se zobrazením křivky je vidět jak ten regler pracuje.
...a proto měřit motoregler bez připojeného aku, naprázdno nebo jenom s odporovou zátěží často vede k chybný diagnózám, popř. lze takovým měřením ten regler i 'utýrat'. Zkratováním odzkratováním alternátoru vznikají napěťové piky a když nejsou tlumeny připojeným aku. občas to polovodiče v regleru napěťově nevydrží.
... u alternátoru není napětí, resp. účinnost úměrně otáčkám, a dokonce při hodně vysokých otáčkách napětí/účinnost alternátorů v zátěži paradoxně klesá-je to střídavý zdroj a zvyšují se jeho vnitřní magnetizační ztráty.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Skvrny na TFT displeji Kawasaki Z650 Stolda420 23 26.8.2024 v 08:50 TomasNBK
Kawasaki Z650, Honda CB750 Hornet n... Kawasaki Z650, Honda CB750 Hornet, Suzuki GSX-8S Dodo01 18 2.8.2024 v 23:34 GajdaCB
Pneumatiky Kawasaki Z 650 2021 Kawasaki Z650 TobiasH 3 29.5.2024 v 21:39 nevo7
Porucha startéru - Z650 Kawasaki 2017 Kawasaki Z650 Killdr 8 9.3.2024 v 13:12 diablo664
Z650 oprava převodovky Kawasaki Z650 Addiioo 3 8.7.2023 v 14:18 ja1


TOPlist