Téma: LED žárovky
13.3.2023 v 09:57
Zdravím přátelé,
Chtěl bych se s vámi poradit, jestli někdo máte zkušenosti s výměnou žárovek za LEDky.
Nemohu najít, zda tam pasují H4 autožárovky, myslím si, že pasují. Jen se mi nechtějí kupovat 2kusy, abych zjistil, že nepasují a nebo nejsou "schválený"
Tak jestli někdo nemáte nějaký tip, co jste třeba koupili a použili, nebo vám nějaká nezbyla.
Díky!
Chtěl bych se s vámi poradit, jestli někdo máte zkušenosti s výměnou žárovek za LEDky.
Nemohu najít, zda tam pasují H4 autožárovky, myslím si, že pasují. Jen se mi nechtějí kupovat 2kusy, abych zjistil, že nepasují a nebo nejsou "schválený"
Tak jestli někdo nemáte nějaký tip, co jste třeba koupili a použili, nebo vám nějaká nezbyla.
Díky!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky
Honza-TA950>Máš pravdu v tom, že je zapotřebí vědět jak regulace funguje. Většina motorek (i aut) má tzv. zkratový regulátor, který funguje takhle:
Regulace funguje tak, že když je napětí příliš vysoké (většinou dosáhne hranice 14,4 V), tak řídící logika regulátoru pomocí tyristorů zkratuje všechny 3 vinutí alternátoru a krátkodobě tak přeruší dodávanou energii z alternátoru do elektrické sítě motorky. Protože motocyklový alternátor je "měkký zdroj", zkratování mu neublíží. Pro jednoduchost je to tak, jako by místo vinutí tam byl kus drátu. Z toho vyplývá, že regulátor není zatížen nadměrným ztrátovým teplem. Nic méně chlazený být musí, protože jeho elektronika "vyrábí" teplo, které se musí nějak mařit. Proto regulátory mají chladič, nebo jsou v chladiči přimo vestavěny a mají být umístěny tak, aby se při provozu ochlazovaly. V pravěkých regulátorech, když ještě na vozidlech nebyl alternátor ale dynamo, byly velké odpory, ve kterých se opravdu přebytečný výkon měnil v teplo.
U alternátoru není napětí úměrné otáčkám. To je u dynama.
Naposledy editováno 14.03.2023 19:30:22
Regulace funguje tak, že když je napětí příliš vysoké (většinou dosáhne hranice 14,4 V), tak řídící logika regulátoru pomocí tyristorů zkratuje všechny 3 vinutí alternátoru a krátkodobě tak přeruší dodávanou energii z alternátoru do elektrické sítě motorky. Protože motocyklový alternátor je "měkký zdroj", zkratování mu neublíží. Pro jednoduchost je to tak, jako by místo vinutí tam byl kus drátu. Z toho vyplývá, že regulátor není zatížen nadměrným ztrátovým teplem. Nic méně chlazený být musí, protože jeho elektronika "vyrábí" teplo, které se musí nějak mařit. Proto regulátory mají chladič, nebo jsou v chladiči přimo vestavěny a mají být umístěny tak, aby se při provozu ochlazovaly. V pravěkých regulátorech, když ještě na vozidlech nebyl alternátor ale dynamo, byly velké odpory, ve kterých se opravdu přebytečný výkon měnil v teplo.
U alternátoru není napětí úměrné otáčkám. To je u dynama.
Naposledy editováno 14.03.2023 19:30:22
Milos1> Přesně tak. U lepších voltmetrů se zobrazením křivky je vidět jak ten regler pracuje.
...a proto měřit motoregler bez připojeného aku, naprázdno nebo jenom s odporovou zátěží často vede k chybný diagnózám, popř. lze takovým měřením ten regler i 'utýrat'. Zkratováním odzkratováním alternátoru vznikají napěťové piky a když nejsou tlumeny připojeným aku. občas to polovodiče v regleru napěťově nevydrží.
... u alternátoru není napětí, resp. účinnost úměrně otáčkám, a dokonce při hodně vysokých otáčkách napětí/účinnost alternátorů v zátěži paradoxně klesá-je to střídavý zdroj a zvyšují se jeho vnitřní magnetizační ztráty.
...a proto měřit motoregler bez připojeného aku, naprázdno nebo jenom s odporovou zátěží často vede k chybný diagnózám, popř. lze takovým měřením ten regler i 'utýrat'. Zkratováním odzkratováním alternátoru vznikají napěťové piky a když nejsou tlumeny připojeným aku. občas to polovodiče v regleru napěťově nevydrží.
... u alternátoru není napětí, resp. účinnost úměrně otáčkám, a dokonce při hodně vysokých otáčkách napětí/účinnost alternátorů v zátěži paradoxně klesá-je to střídavý zdroj a zvyšují se jeho vnitřní magnetizační ztráty.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Skvrny na TFT displeji Kawasaki Z650 | Stolda420 | 23 | 26.8.2024 v 08:50 TomasNBK |
Kawasaki Z650, Honda CB750 Hornet n... Kawasaki Z650, Honda CB750 Hornet, Suzuki GSX-8S | Dodo01 | 18 | 2.8.2024 v 23:34 GajdaCB |
Pneumatiky Kawasaki Z 650 2021 Kawasaki Z650 | TobiasH | 3 | 29.5.2024 v 21:39 nevo7 |
Porucha startéru - Z650 Kawasaki 2017 Kawasaki Z650 | Killdr | 8 | 9.3.2024 v 13:12 diablo664 |
Z650 oprava převodovky Kawasaki Z650 | Addiioo | 3 | 8.7.2023 v 14:18 ja1 |