Dily na batbike





Téma: Vybíjení baterie
20.5.2023 v 20:34
Po odstávce na týden nebo dva nenastartuju. Posledně jsem nastartoval pomocí kabelů k autu. Po pár kilometrech se baterka zřejmě dobila a pak už ok. Ale po dalším odstavení na pár týdnů zase nic. Budíky, světla se rozsvítí. Ale pak jen cvakne relé, ale startér se nerozjede. Už se to takto tenhle rok opakovalo několikrát.
Dneska jsem tam přehodil litiovku z druhé moto a cajk.
Chci věřit tomu, že je baterka po smrti a stejně chci koupit "litiovku" i do téhle. Ale jednou se mi to stalo i s tou litiovkou. Po zimě jsem ji tam zapojil. Ale startoval jsem až po asi dvou týdnech a nechtělo se tomu. Po krátké jízdě už zase ok.
Předpokládám tedy, že to dobíjí. Ale neměřil jsem.
Vypadá to, že baterku něco vybíjí. Ale netuším co. Není tam žádný alarm, zásuvka, nic. Opět jsem to zatím neměřil.

Neměli jste někdo podobný problém? Na co se zaměřit, pokud tam opravdu je nějaký "parazitický" odběr?

Po vypnutí na budíkách bliká dioda imobilizéru. Ale ta po asi 24 h zhasne. A nevěřím tomu, že by to vybila. Dřív se to nestávalo.
Předchozí
1 2
Následující

Vybíjení baterie

20.5.2023 v 22:11 | Nahoru | #1
V první řadě by ses měl zaměřit na to, že si změříš, jestli ti to dobíjí a jaký je klidový odběr. Není to nic složitého, multimetr stojí pár stovek, třeba UT131B.

1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie

20.5.2023 v 22:20 | Nahoru | #2
Ano. budu to muset změřit. Multimetr nějaký mám. Jen na to dnes už nebyl čas.
Zato mám teď čas psát... :)
Napíšu pak co jsem zjistil. Zkusím postupně odpojovat pojistky a pak uvidím, jestli mě to někam nasměruje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

20.5.2023 v 22:29 | Nahoru | #3
__unq__> vymlátí to imobilizer.

V klidovém stavu odpojit baterku ( když moto nepoužíváš) nebo připojovat nabíječku co umí pak udržovací stav. Což nové nabíječky umí všechny. Liionka vydrží déle, ale taky se vymlátí když nejezdíš. Pokud otočíš klíčkem a baterka nemá dostatečnou sílu tak Duc nenastartuje.

Mám Duc 2 ks a udělají mne to oboje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

20.5.2023 v 22:43 | Nahoru | #4
P_B> hmm... dík za podnět . už jsem něco podobného dohledal i jinde.

Ale stejně se mi to nezdá.
Mám tu příšeru už několik let a nikdy takový problém neměla. Něco tam musí být špatně.
Je fakt, že jezdím poslední dobou jen příležitostně, ale i dřív určitě pár týdnů stála a nebyl problém.

Jasně, že můžu odpojovat nebo udržovat baterku. Už na to mám nachystané konektory a kabely. Ale to jaksi neřeší příčinu.

(reakce na) Vybíjení baterie

20.5.2023 v 22:44 | Nahoru | #5
__unq__> zestárla ti baterka a dřive si vic jezdil

Vybíjení baterie

20.5.2023 v 22:49 | Nahoru | #6
Na klidovej odběr je dobrý mít ampérmétr ať víš kolik si to bere. Ale stejně to skončí s tím odpojováním nebo připojováním dobíječky
Měsíc většinou nevadí, déle už se to při neježdění projeví.

Vybíjení baterie

20.5.2023 v 22:59 | Nahoru | #7
Mne ještě vytrestala i nová baterka. Původní majitel dal do moto novou. Jen ji nalil zazátkoval, ale nedobil na plnou kapacitu. Stačilo párkrát točit a baterka polomrtvá. Venku jsem baterku nabil a vše v poho.

Naposledy editováno 20.05.2023 23:01:35

1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie

20.5.2023 v 23:02 | Nahoru | #8
Baterku taky bez zátěžáku moc korektně doma nezměříš.

(reakce na) Vybíjení baterie

21.5.2023 v 18:16 | Nahoru | #9
P_B> Přesně tak.
...a jednou, až začnaš laborovat s měřením klidového odběru, třeba ne dnes ale až pozítří, nadejde čas kdy si odměříš zkratový proud aku.
Prostě ji přes tejden, či dva 2 nech odpojenou a zkus nastartovat. Bude v pohodě, motka ti to žere.
Nebude, tak je aku v piči. Současně za chodu ověřit měřákem na kontaktech baterky, mělo by tam tak nějak bejt 14,6 plusimus. Pokud bude něco kolem 13 nedobíjí, je to regler nebo přechoďáky.
Zdravej aku, by zdravou motku, z origoš inmobolizerem o měsíci stání rozhodně nastartovat měl.

Vybíjení baterie

21.5.2023 v 20:56 | Nahoru | #10
Dneska jsem byl na chvíli u moto, tak jsem to zběžně změřil starým levným multimetrem co mám doma.
Baterka měla 13,4 V. Po jednom dni v moto. Včera, předtím než jsem ji zapojil, měla 13,6 a to byla několik týdnů nepoužívaná. Ale to může být i jen chyba měření.
Klidový odběr po připojení ca 40 mA, po ca 10 vteřinách to kleslo na jednotky mA. Což by mohlo asi odpovídat tomu, že se po ca dvou týdnech vybije natolik, že už nenastartuju.
Otázka teď je, jestli je to teda normální a prostě ji budu muset odpojovat. Anebo je tam něco špatně.
Budu to zatím sledovat dál. Z práce si kdyžtak můžu půjčit nějaký přesnější měřák.

Vybíjení baterie

22.5.2023 v 11:02 | Nahoru | #11
Ty volty nějak nesedí, teda jestli tam máš olověnou aku.

Vybíjení baterie

22.5.2023 v 11:06 | Nahoru | #12
Vybitej levnej multimetr obvykle keca do plusu. Jednotky mA jsou problem, v horizontu mesicu… casto neco bere immobilizer, ale po nejake dobe by mel přepnout do rezimu kdy bere spis desetiny mA nebo i mene…

Vybíjení baterie

22.5.2023 v 11:36 | Nahoru | #13
Pro začátečníky s multimetrem.


Vybitou baterku by měl multimetr signalizovat na displeji.
Problém bejvají špatný měřicí šnůry, u lacinejch multimetrů i připojovací zdířky uvnitř měřáku,stočenej plech.
Jo a zkratový proud se nesnažte měřit ničím,hlavně né v zásuvce ve zdi.

Vybíjení baterie

22.5.2023 v 12:44 | Nahoru | #14
Volty jsou hausnumero jak už psali ostatní, po ustálení druhý den by tam mělo být mezi 12.6-12.8 u nabité baterie. Sehnat měřák co ukazuje reálné hodnoty napětí a pak se posunout k měření proudu. Ideálně změřit i ten odběr po 24h jestli tam není další úsporný režim po tom co zhasne ta kontrolka. Popravdě netuším jestli vypnutý měřák propouští proud, případně jak dlouho v něm vydrží baterie při nonstop měření, dal bych tam klemu, po 24h připojil měřák, vytáhnul klemu a změřil.

Vybíjení baterie

22.5.2023 v 12:47 | Nahoru | #15
Baterka je "litiovka".

A ano, měřením tím levným multimetrem bych nebral jako příliš směroplatné. Zkusím to jesště někdy změřit něčím lepším.

1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie

22.5.2023 v 13:43 | Nahoru | #16
Jo litlithiovka muze mit vyssi napětí, Kazdopadne, pokud jsi ji uz několikrát vybil do smrti (nestartuje) tak uz muze mit tak nízkou kapacitu, ze to vytluce za tyden i immo…

1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie

22.5.2023 v 13:56 | Nahoru | #17
Tak pokud to není levný šmejd nebo navrženo debilem tak tam bude ochrana která to odstaví kus před dosažením minimálního napětí člânku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

22.5.2023 v 21:48 | Nahoru | #18
assassin> Nemyslím si, že bych ji někdy vybil do mrtva. Většinou byla ta litiovka zapojená ve 40 let staré hondě, kde je odběr určitě nula.

Ten čas vybíjení počítám jen zcela zjednodušeně. Baterka má deklarovanou kapacitu 3 Ah. Pokud by odběr byl 10 mA, tak by se teoreticky měla vybít za ca 300 h? Což jsou necelé dva týdny.
V reálu je odběr snad menší a měla by teda vydržet o dost dýl.

(reakce na) Vybíjení baterie

22.5.2023 v 21:51 | Nahoru | #19

Kalasnikov píše: Tak pokud to není levný šmejd nebo navrženo debilem tak tam bude ochrana která to odstaví kus před dosažením minimálního napětí člânku.



Tak takovejch lithiovek na trhu moc neni - vim cca o dvou, z ameru a u nas stoji balik… (jakoze treba 8tis …)
Baterky do sportovních aut to maji, ale tam zas lítají vzduchem tisíce Eur..

Ono odpojovac co zvládne odpojit baterii a zároveň snese startovaci proud - tam neni asi jiny reseni nez mosfety, plus nejaka docela slusna elektronika… jak rikam. Bezne lithiove baterie do motorek nic takoveho nemají…

Naposledy editováno 22.05.2023 21:54:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

22.5.2023 v 21:53 | Nahoru | #20

__unq__ píše: assassin> Nemyslím si, že bych ji někdy vybil do mrtva. Většinou byla ta litiovka zapojená ve 40 let staré hondě, kde je odběr určitě nula.

Ten čas vybíjení počítám jen zcela zjednodušeně. Baterka má deklarovanou kapacitu 3 Ah. Pokud by odběr byl 10 mA, tak by se teoreticky měla vybít za ca 300 h? Což jsou necelé dva týdny.
V reálu je odběr snad menší a měla by teda vydržet o dost dýl.



Pokud lithiovka uz neotoci motorem, tak je vybita v podstate do nuly. Muze to rozhodit články a ten primitivni balancer to pri následném nabíjení uz nedokaze srovnat.. to nabíjení ji vetsinou uskodi vic nez to vybití… ale rada nema ani jedno. Ta baterka je designovana na to, ze se pouziva porad temer nabitá, s hlubokým vybijenim se nepočítá…

(reakce na) Vybíjení baterie

22.5.2023 v 22:17 | Nahoru | #21
assassin> S tou litiovkou jsem nenastartoval jen jednou někdy brzy letos. Ale teď už si fakt přestávám být jistý, jestli to opravdu byla ona. Možná jsem tam měl starou klasickou "olověnou" baterku.
Určitě bych ji totiž dal pak nabíjet. A rozhodně si nevybavuji, že bych kteroukoliv baterku musel nějak víc nabíjet... No sorry za možná zavádějící info. Nějak moc jsem to předtím neřešil.
Budu to teď trochu víc sledovat.

Vybíjení baterie

22.5.2023 v 22:23 | Nahoru | #22
Ta litiovka je obyč levná Skyrich. a původní olověná je tam snad možná ještě opravdu původní:) možná víc než 10 let stará. takže na smrt už má nárok.

Vybíjení baterie

23.5.2023 v 14:08 | Nahoru | #23
Řešil jsem kdysi to stejný. Nejdřív jsem to vyřešil vypínačem přímo od kabelu baterie. Koupíš jej třeba v autokelly.l, ale to spíš bylo řešeni důsledku. Pak mi kolega v práci poradil abych vyměnil alternátor. Že to může dělat. Tenkrát se mi to zdálo jako blbost, ale opravdu to pomohlo a už to nedělá.

2 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie

23.5.2023 v 14:10 | Nahoru | #24
PS.: Nejlépe vymen i regulátor dobíjení a nejlépe kabely prepoj natvrdo tzn. Bez konektoru. Každá motorka na to trpí. Už jsem to řešil u 3ks. Bohužel už nevím v jakém pořadí jsem postupoval. Ale až jsem to udělal vše tak to bylo ok

(reakce na) Vybíjení baterie

23.5.2023 v 20:50 | Nahoru | #25
Stana.k.> Tak snad nebudu muset vyměnit celou motorku :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

23.5.2023 v 22:57 | Nahoru | #26

Stana.k. píše: PS.: Nejlépe vymen i regulátor dobíjení a nejlépe kabely prepoj natvrdo tzn. Bez konektoru. Každá motorka na to trpí. Už jsem to řešil u 3ks. Bohužel už nevím v jakém pořadí jsem postupoval. Ale až jsem to udělal vše tak to bylo ok



Tak snad že bys napsal těm co to vyráběj že jsou úplně pitomí a už asi 50 let cpou do motorek konektory a regulátory co nefungujou.
A zvláštní je že to dělaj u všech značek a stejně.

A taky bych strašně rád viděl jak skrz regulátor kterej má na výstupu diodovej usměrňovač, a je v pořádku, procpeš nějakej reverzní proud co by byl schopen vyšťavit baterii (taková běžná schottky má dneska reverzní proud okolo 1mA při 100°C a při poklesu pod 80° to jde na uA, u obyč křemíkovejch to nepoleze přes 10uA ani nad 100°C).

Ad měření multimetrem - jako základní diagnostika ok ale občas je tam zrada.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

24.5.2023 v 06:43 | Nahoru | #27
combust> já neříkám že konektory dělají špatně pane chytrej. Jen je to stará vrána a ty závady bývají stejné! Jsou tam celkem vysoké proudy. Často je pak vidíš, jak je to tam začernale teplem. Může tam prostě vznikat odpor teplem. Nebo kolikrát jsou jen zoxidované. Samozřejmě pokud měníš rovnou oboje alternátor i regulátor a je to nové, tak asi jej můžeš nechat. Já to bohužel udělal postupně. myslím že první regulátor a pak alternator.
Proto je nejlepší zajít na americké fórum a hledat tam kde s tim mají zkušenosti a podělí se o řešení, než se ptát tady hejtru na motorkáři cz.
Kdyby jsi četl pořádně, sám jsem psal že se mi výměna alternátoru nezadala, ale fungovalo to. Btw jak víš že má v pořádku regulátor?

_unq_> ano, nová motorka je řešení, když nechceš řešit problémy :D

Naposledy editováno 24.05.2023 07:33:22

1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie

24.5.2023 v 07:01 | Nahoru | #28
Tady jde do tuhého nepohybující se altík, reglerem vymlátí při stojící moto akumulator

To bych potřeboval nějak objasnit

Vybíjení baterie

24.5.2023 v 07:13 | Nahoru | #29
Nevím... já to třeba vědět nepotrebuji. Já jen říkám že až jsem vyměnil oboje, tak mi baterie vydržela. Jo taky jsem te radě moc nevěřil. Ať dělá každý jak chce.

Naposledy editováno 24.05.2023 07:18:39

Vybíjení baterie

24.5.2023 v 07:31 | Nahoru | #30
Jinak problém může být i v kabelech ke startéru. Do některých modelů Ducati dělali i z tuším hliníku. Je lepší je vyměnit za silnější a měděné. Jestli se to jen točí málo po té větší odstávce, tak při startu zkus sáhnout na ty kabely jestli se nehřejou. Možná, že když je čerstvě nabitá, tak to ten odpor překoná, ale jinak ne. Nebo to ještě může být "vychozenou" startovací spojkou.

Naposledy editováno 24.05.2023 07:36:55
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Držák horního kufru Ducati Monster ... Ducati Monster 695 Neu94 0 11.5.2024 v 19:49 Neu94
Ducati Monster 695 přestala startovat Ducati Monster 695 blahi 7 5.7.2023 v 19:04 pma1
Výměna kapaliny a odvzdušnění spojk... Ducati Monster 695 __unq__ 8 19.7.2022 v 10:30 __unq__
Kryt sedla spolujezdce Ducati Monster 695 Šnek82 0 3.10.2021 v 17:00 Šnek82
budíky monster 695 Ducati Monster 695 pajis84 0 6.9.2021 v 10:39 pajis84

TOPlist