Dneska jsem tam přehodil litiovku z druhé moto a cajk.
Chci věřit tomu, že je baterka po smrti a stejně chci koupit "litiovku" i do téhle. Ale jednou se mi to stalo i s tou litiovkou. Po zimě jsem ji tam zapojil. Ale startoval jsem až po asi dvou týdnech a nechtělo se tomu. Po krátké jízdě už zase ok.
Předpokládám tedy, že to dobíjí. Ale neměřil jsem.
Vypadá to, že baterku něco vybíjí. Ale netuším co. Není tam žádný alarm, zásuvka, nic. Opět jsem to zatím neměřil.
Neměli jste někdo podobný problém? Na co se zaměřit, pokud tam opravdu je nějaký "parazitický" odběr?
Po vypnutí na budíkách bliká dioda imobilizéru. Ale ta po asi 24 h zhasne. A nevěřím tomu, že by to vybila. Dřív se to nestávalo.
1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie
Zato mám teď čas psát... :)
Napíšu pak co jsem zjistil. Zkusím postupně odpojovat pojistky a pak uvidím, jestli mě to někam nasměruje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie
V klidovém stavu odpojit baterku ( když moto nepoužíváš) nebo připojovat nabíječku co umí pak udržovací stav. Což nové nabíječky umí všechny. Liionka vydrží déle, ale taky se vymlátí když nejezdíš. Pokud otočíš klíčkem a baterka nemá dostatečnou sílu tak Duc nenastartuje.
Mám Duc 2 ks a udělají mne to oboje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie
Ale stejně se mi to nezdá.
Mám tu příšeru už několik let a nikdy takový problém neměla. Něco tam musí být špatně.
Je fakt, že jezdím poslední dobou jen příležitostně, ale i dřív určitě pár týdnů stála a nebyl problém.
Jasně, že můžu odpojovat nebo udržovat baterku. Už na to mám nachystané konektory a kabely. Ale to jaksi neřeší příčinu.
1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie
...a jednou, až začnaš laborovat s měřením klidového odběru, třeba ne dnes ale až pozítří, nadejde čas kdy si odměříš zkratový proud aku.
Prostě ji přes tejden, či dva 2 nech odpojenou a zkus nastartovat. Bude v pohodě, motka ti to žere.
Nebude, tak je aku v piči. Současně za chodu ověřit měřákem na kontaktech baterky, mělo by tam tak nějak bejt 14,6 plusimus. Pokud bude něco kolem 13 nedobíjí, je to regler nebo přechoďáky.
Zdravej aku, by zdravou motku, z origoš inmobolizerem o měsíci stání rozhodně nastartovat měl.
Baterka měla 13,4 V. Po jednom dni v moto. Včera, předtím než jsem ji zapojil, měla 13,6 a to byla několik týdnů nepoužívaná. Ale to může být i jen chyba měření.
Klidový odběr po připojení ca 40 mA, po ca 10 vteřinách to kleslo na jednotky mA. Což by mohlo asi odpovídat tomu, že se po ca dvou týdnech vybije natolik, že už nenastartuju.
Otázka teď je, jestli je to teda normální a prostě ji budu muset odpojovat. Anebo je tam něco špatně.
Budu to zatím sledovat dál. Z práce si kdyžtak můžu půjčit nějaký přesnější měřák.
Vybitou baterku by měl multimetr signalizovat na displeji.
Problém bejvají špatný měřicí šnůry, u lacinejch multimetrů i připojovací zdířky uvnitř měřáku,stočenej plech.
Jo a zkratový proud se nesnažte měřit ničím,hlavně né v zásuvce ve zdi.
1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie
Ten čas vybíjení počítám jen zcela zjednodušeně. Baterka má deklarovanou kapacitu 3 Ah. Pokud by odběr byl 10 mA, tak by se teoreticky měla vybít za ca 300 h? Což jsou necelé dva týdny.
V reálu je odběr snad menší a měla by teda vydržet o dost dýl.
Kalasnikov píše: Tak pokud to není levný šmejd nebo navrženo debilem tak tam bude ochrana která to odstaví kus před dosažením minimálního napětí člânku.
Tak takovejch lithiovek na trhu moc neni - vim cca o dvou, z ameru a u nas stoji balik… (jakoze treba 8tis …)
Baterky do sportovních aut to maji, ale tam zas lítají vzduchem tisíce Eur..
Ono odpojovac co zvládne odpojit baterii a zároveň snese startovaci proud - tam neni asi jiny reseni nez mosfety, plus nejaka docela slusna elektronika… jak rikam. Bezne lithiove baterie do motorek nic takoveho nemají…
Naposledy editováno 22.05.2023 21:54:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie
__unq__ píše: assassin> Nemyslím si, že bych ji někdy vybil do mrtva. Většinou byla ta litiovka zapojená ve 40 let staré hondě, kde je odběr určitě nula.
Ten čas vybíjení počítám jen zcela zjednodušeně. Baterka má deklarovanou kapacitu 3 Ah. Pokud by odběr byl 10 mA, tak by se teoreticky měla vybít za ca 300 h? Což jsou necelé dva týdny.
V reálu je odběr snad menší a měla by teda vydržet o dost dýl.
Pokud lithiovka uz neotoci motorem, tak je vybita v podstate do nuly. Muze to rozhodit články a ten primitivni balancer to pri následném nabíjení uz nedokaze srovnat.. to nabíjení ji vetsinou uskodi vic nez to vybití… ale rada nema ani jedno. Ta baterka je designovana na to, ze se pouziva porad temer nabitá, s hlubokým vybijenim se nepočítá…
Určitě bych ji totiž dal pak nabíjet. A rozhodně si nevybavuji, že bych kteroukoliv baterku musel nějak víc nabíjet... No sorry za možná zavádějící info. Nějak moc jsem to předtím neřešil.
Budu to teď trochu víc sledovat.
2 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie
Stana.k. píše: PS.: Nejlépe vymen i regulátor dobíjení a nejlépe kabely prepoj natvrdo tzn. Bez konektoru. Každá motorka na to trpí. Už jsem to řešil u 3ks. Bohužel už nevím v jakém pořadí jsem postupoval. Ale až jsem to udělal vše tak to bylo ok
Tak snad že bys napsal těm co to vyráběj že jsou úplně pitomí a už asi 50 let cpou do motorek konektory a regulátory co nefungujou.
A zvláštní je že to dělaj u všech značek a stejně.
A taky bych strašně rád viděl jak skrz regulátor kterej má na výstupu diodovej usměrňovač, a je v pořádku, procpeš nějakej reverzní proud co by byl schopen vyšťavit baterii (taková běžná schottky má dneska reverzní proud okolo 1mA při 100°C a při poklesu pod 80° to jde na uA, u obyč křemíkovejch to nepoleze přes 10uA ani nad 100°C).
Ad měření multimetrem - jako základní diagnostika ok ale občas je tam zrada.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie
Proto je nejlepší zajít na americké fórum a hledat tam kde s tim mají zkušenosti a podělí se o řešení, než se ptát tady hejtru na motorkáři cz.
Kdyby jsi četl pořádně, sám jsem psal že se mi výměna alternátoru nezadala, ale fungovalo to. Btw jak víš že má v pořádku regulátor?
_unq_> ano, nová motorka je řešení, když nechceš řešit problémy :D
Naposledy editováno 24.05.2023 07:33:22
1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie
To bych potřeboval nějak objasnit
Naposledy editováno 24.05.2023 07:36:55
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Držák horního kufru Ducati Monster ... Ducati Monster 695 | Neu94 | 0 | 11.5.2024 v 19:49 Neu94 |
Ducati Monster 695 přestala startovat Ducati Monster 695 | blahi | 7 | 5.7.2023 v 19:04 pma1 |
Výměna kapaliny a odvzdušnění spojk... Ducati Monster 695 | __unq__ | 8 | 19.7.2022 v 10:30 __unq__ |
Kryt sedla spolujezdce Ducati Monster 695 | Šnek82 | 0 | 3.10.2021 v 17:00 Šnek82 |
budíky monster 695 Ducati Monster 695 | pajis84 | 0 | 6.9.2021 v 10:39 pajis84 |