Jen tak ze zvědavosti, je na motocyklech BMW ten systém odpružení ESA "časovanou bombou"?
(jak jsem zahlídl např. v inzerátu tady )
Jako že po čase to bude drahé na servis?
Má tu někdo reálné zkušenosti, kolik takový servis stojí?
Nebo se to řeší i výměnou?
A druhý dotaz, jak často se vlastně u BMW dělá servis tlumičů a na kolik to vyjde?
díky
ptám se na ESU obecně, popř. konkrétně u BMW F850 GSA
díky za normální odpovědi
1 reakcí na tento příspěvek časovaná bomba jménem ESA
Ale hlavně BMW servis tlumičů nedělá, pouze výměna za nové. Tudíž asi i neprodává náhradní díly, aby jsi si repasi či opravu tlumičů mohl udělat sám.
Naposledy editováno 11.07.2023 05:36:21
http://www.prochymot...va_Moto/Vitejte.html
1 reakcí na tento příspěvek časovaná bomba jménem ESA
já se třeba opravám origo "nerepasovatelných" tlumičů nevěnuju, zastupuju několik podvozkových firem, od těch dodám tlumiče, spáruju s ESA elektronikou a jakmile tyto potřebují servis, není to problém, jsou vyrobeny jako repasovatelné.
Je taky fakt, že např. p. Procházka zmiňovaný výše, se věnuje servisování originálů, tedy tlumičů, které nebyly vyrobeny se záměrem, aby šly bez zásahů servisovat.
Osobní zkušenost nemám, tak nehodnotím.
Mám ale zákazníky, kteří tento přístup zkusili a dřív, nebo později stejně skončili u nákupu nových repasovatelných tlumičů pro ESA systém.
Osobně preferuju klasický "analogový" podvozek, tedy bez ESY, ale jsem už konzerva a rád eliminuju problémy předem

1 reakcí na tento příspěvek časovaná bomba jménem ESA
Myslím, že i hodně záleží, jestli člověk jezdí jen asfalt a nebo terén, jako více terén než rovné šotoliny. V terénu asi vše odchází o hodně dřív.
Jinak sám mám dlouhodobější zkušenost jen se dvěma motorkami, Honda Deauville 650 r.v. 2001 tam asi do 100 tis.km nic a na V-Stromu 650 r.v. 2008 mi zadní origo tlumič začal odcházet (tzn. přestával pracovat tak jak má) asi po 170 tis.km. Zadek začal kopat. Ten je samozřejmě bez elektronily, nastavitelné jsou na něm 2 věci, předpětí pružiny a pak rukou kolečkem (to je nejspíš na přepouštěcí nádržce, tak se tím nastavuje asi rychlost tlumení a odskoku, nevím jistě, ale asi jde o nastavení obojího).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
2 reakcí na tento příspěvek časovaná bomba jménem ESA
Ale rád si počtu co kdo kde zaslechl a posílá dál do éteru

Třeba "Co jsem zaslechl a přečetl, tak systém ESA má problém v zareznutí krokových motůrků a z 80% bývají tlumiče po nájezdu přes 60 000 km. nefunkční, či špatně funkční."
To je dobrá píčovina

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
assassin píše: Jarda-Bekr> jakoze maji 3x60tis km bez servisu?
Vážně musím vysvětlovat že nic na světě nedá 3x 60.000km bez servisu?
Samozřejmě že se musí servisovat. Jen říkám že vídám motorky s nájezdem 180k a ESA je v pořádku.
FJRPEPA píše: Jarda-Bekr> Zdroj informací je forum majitelů BMW.
Na fóru majitelů BMW někdo vytvořil studii ze které vyplývá že systém ESA má problém v zareznutí krokových motůrků a z 80% bývají tlumiče po nájezdu přes 60 000 km. nefunkční, či špatně funkční." ? Z čeho prosím čerpala ona studie vstupní data? Kdo onu studii vytvořil? Jedna paní povídala co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
Jarda-Bekr píše: Vážně musím vysvětlovat že nic na světě nedá 3x 60.000km bez servisu?
Samozřejmě že se musí servisovat. Jen říkám že vídám motorky s nájezdem 180k a ESA je v pořádku.
A jak se to teda servisuje, když tady někdo psal, že je to nerozebíratelné/neservisovatelné? Nebo to taky není pravda? Nemyslím to ironicky, zajímá mě to. Když už je tady člověk od "zdroje"...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
Jarda-Bekr píše: Vážně musím vysvětlovat že nic na světě nedá 3x 60.000km bez servisu?
Samozřejmě že se musí servisovat. Jen říkám že vídám motorky s nájezdem 180k a ESA je v pořádku.
..a je teda z pohledu BMW ten tlumic servisovatelnej?
Ono pokud je ten tlumic pravidelne servisovanej, tak je celkem logicky ze s ESA neni problem, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
Pohled autorizovaného servisu je jedna věc a pohled technika je druhá.
ESU lze rozebrat a repasovat, jen to nečekej v autorizovaném servisu. Viděl jsem ESU na motorce s nájezdem 224k a nikdy na ni nebylo sáhnuto (tím si sám házím klacek pod nohy s tvrzením že nic nedá 180k bez servisu. Ale je jezdec a je jezdec. Záleží jako u všeho, jak se k tomu chováš. Když jsem začínal u BMW byla ESA to čeho jsem se nejvíc bál a po devíti letech můžu říct že zbytečně. Teď jsem ještě zaběhl přímo na servis a tam pamatují jedinou pokaženou ESU.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
BlackSabbath píše: A jak se to teda servisuje, když tady někdo psal, že je to nerozebíratelné/neservisovatelné? Nebo to taky není pravda? Nemyslím to ironicky, zajímá mě to. Když už je tady člověk od "zdroje"...
Z pohledu BMW nerozebiratelné, ale rozebrat jde. Je to stejné jako modul ABS u modelů okolo roku 2008. Dle BMW vyměnit za 50k, ale rozebrat jde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
je mi to celkem fuk, jen vidam u kamarada na servisu ESA tlumic kazdou chvili...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
assassin píše: Jarda-Bekr> no a to je v autorizaku posilate na opravu jinam? nebo to preventivne menite? nebo to nechavate dokud se to nerozbije a ona se za tu dobu rozbila jen jedna?
je mi to celkem fuk, jen vidam u kamarada na servisu ESA tlumic kazdou chvili...
Preventivně měnit je nesmysl. Pokud někdo chce, a nebo se opravdu pokazí vymění se celá ESA. To je pohled BMW. BMW tedy nerozebere a nerepasuje, ale mění kus za kus. To je politika o které si můžeme myslet co chceme, ale nic s ní neuděláme. Ostatně taková je politika většiny autorizovaných servisů napříč značkami.
Pokud někdo chce repas, nebo opravu musí jinam a pak má tvůj kamarád práci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
Takže není pravda, že krokové motůrky trpí zareznutím. ?
Naposledy editováno 12.07.2023 14:28:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
Jarda-Bekr píše:
Pokud někdo chce repas, nebo opravu musí jinam a pak má tvůj kamarád práci
Takze to k nemu davaj z dlouhy chvile?

1 reakcí na tento příspěvek časovaná bomba jménem ESA


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
Pokud to je takhle, tak tvoje uvodni prohlaseni o tom, zes nevidel ani jedine pokazene ESA, ma nulovou vypovidaci hodnotu o tom, jestli to je nebo neni casovana bomba - coz byla puvodni Romanova otazka, pokud se nepletu.
Naopak tvrzeni assassina a Pepy o tom, ze videli/slyseli o spouste pokazenych ESA nejakou vypovidaci hodnotu ma.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
Kubák píše: Takze to k nemu davaj z dlouhy chvile?
Všechno na světě se může pokazit. Ale není to 80% těch co mají najeto 60K. O tom to celé je.
Cucat si čísla z prstu je snadné.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Čelní plexisklo, navigace a držák n... BMW F 850 GS Adventure | Majk18 | 3 | 22.7.2024 v 17:57 TomasNBK |
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure | Vikou | 2 | 27.4.2024 v 09:10 Woodpec |
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... | Edien | 60 | 8.3.2024 v 23:39 Metric |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
BMW GS 2013-2019: ovladač pro mobil... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW F 850 GS... | ulw-czech-s.r.o. | 1 | 6.7.2023 v 08:34 Krutorgrim |