Osazena VAPEM, svíčky jsou BRISK N 15, karburátor seřízený, benzín kvalitní a čerstvý, mazání1:40 (Mogul TS). Za studena (luxusně)a v běžných teplotách startuje normálně-za tepla miň ochotně.
Dostal jsem radu-kup BRISK N14. Tak jsem koupil a namontoval. Studené i teplé starty po montáži OK i s opravdu hooodně horkým motorem. Ale mám pocit, že ta motorka hůř jede a v kopcích musím víc a dřív podřazovat! Vysvětlí mi někdo prosím princip číslování svíček a jestli je možný vliv na výkon v téhle konfiguraci??? Děkuji
2 reakcí na tento příspěvek Svíčky-JAWA 350/638
Nezdá sa mi, že tvoj problém spočíva vo sviečkach.
Je tam súvislosť, to je pravda, ale niečo mi hovorí zmes alebo predstih.
Vela prezradí farba sviečky, hneď po takej horkej jazde.
Inak význam číslovanie Brisiek je taký
N14C studená sviečka tzn. "odvádza" veľa tepla.
Neskôr sa prehrieva, má sklon sa zanášat-karbonovat
N15C trosku teplejšia
N17C teplá sviečka odvádza málo tepla, skôr zostane čistá, lebo sama sa "vypaluje"
N19C extrém....
Osobne ja som začal 15-ky ale po max. mesiaci musel meniť.
17-ky už boli lepšie, aj rok dali.
Teraz mám ekvivalent od konkurencie, Denso W16FS-U
Už tretí rok.
Zapaľovanie NoName bezkontakt, ale predstih hádam aj 4 mm.
Karburátor Čína - PWK 28 ani neviem aké trysky má, len som to tam namontoval ako z krabice vybral.
3 reakcí na tento příspěvek Svíčky-JAWA 350/638
Jinak pro sichr zkontroluj vzdálenost elektrody na svíčce od středního kontaktu. Je pravda že se to muselo nastavovat hlavně na motorkách s kladívkem, kde ta jiskra nebyla bůhví co, ale třeba v nedávné době mě neskutečně zlobila sekačka s motorem B&S. Vynechávalo to, blbě to startovalo... svíčka nová, karbec několikrát rozebrany a vyčištěný, nový vzduch filtr, vyčištěná nádrž, nastavené ventily, nová fajka na svíčce, prostě všechno.... no a nakonec to bylo jen tím, že nová svíčka neměla předepsanou vzdálenost kontaktů, ačkoliv to byl přesně ten typ co výrobce motoru doporučuje. Po nastavení kontaktů všechny problémy jako zázrakem zmizely
Eastrider píše: Nazdar!
Nezdá sa mi, že tvoj problém spočíva vo sviečkach.
Je tam súvislosť, to je pravda, ale niečo mi hovorí zmes alebo predstih.
Vela prezradí farba sviečky, hneď po takej horkej jazde.
Inak význam číslovanie Brisiek je taký
N14C studená sviečka tzn. "odvádza" veľa tepla.
Neskôr sa prehrieva, má sklon sa zanášat-karbonovat
N15C trosku teplejšia
N17C teplá sviečka odvádza málo tepla, skôr zostane čistá, lebo sama sa "vypaluje"
N19C extrém....
Osobne ja som začal 15-ky ale po max. mesiaci musel meniť.
17-ky už boli lepšie, aj rok dali.
Teraz mám ekvivalent od konkurencie, Denso W16FS-U
Už tretí rok.
Zapaľovanie NoName bezkontakt, ale predstih hádam aj 4 mm.
Karburátor Čína - PWK 28 ani neviem aké trysky má, len som to tam namontoval ako z krabice vybral.
Předstih 4mm je brutálně moc a spalování to ovlivňuje. S velkým předstihem se to zbytečně hřeje a moc se tomu nechce... Na dnešní benzín je třeba jít na předstih tak o 0,5mm nižší, než je předepsán, pak to při správné směsi chodí dobře a se svíčkami nejsou žádné problémy. N15C jezdím mnoho let a bez potíží. Půl roku nebo rok? To neznamená, že je nahovno svíčka, ale něco úplně jiného. Já svíčky měním jen když udělám GO, abych začínal na čistých, kvůli lazení směsi a viděl to hned. Nikdy mně svíčka samovolně neselhala, nezastal se a to ani při zábězích a zvýšeném mazacím poměru...
Takže pokud se svíčky špiní, nebo selhávají, nejsou na vině on, ale špatný stav a nebo špatné seřízení motoru.
To že jsi tam dal nějaký karbec a ani nevíš, jaké má trysky, je toho plným důkazem. Prostě neumíš naladit motor, když se ani nezajímáš o otryskování karburátoru a nedochází ti, že nevhodným otryskováním lze ten motor poměrně snadno i zničit a pak tady nadáváš na to, že svíčky nic nevydrží... To není svíčkami, ale neznalostí a následně nepochopením toho, jak motor funguje, ze strany toho, kdo se v něm hrabe.... Zjisti ty trysky a pak se můžeme dobrat reálného důvodu, proč se tomu za tepla nechce a proč motor ničí svíčky, které tam mají být... Začal bych seřízením předstihu na cca 2,5mm, což je na N95 a hranaté motory nejlepší hodnota...
Naposledy editováno 05.08.2023 16:59:39
Johny_Servis píše: znalci tvrdí, že ta top nejlepší barva svíčky je lososová.
Jinak pro sichr zkontroluj vzdálenost elektrody na svíčce od středního kontaktu. Je pravda že se to muselo nastavovat hlavně na motorkách s kladívkem, kde ta jiskra nebyla bůhví co, ale třeba v nedávné době mě neskutečně zlobila sekačka s motorem B&S. Vynechávalo to, blbě to startovalo... svíčka nová, karbec několikrát rozebrany a vyčištěný, nový vzduch filtr, vyčištěná nádrž, nastavené ventily, nová fajka na svíčce, prostě všechno.... no a nakonec to bylo jen tím, že nová svíčka neměla předepsanou vzdálenost kontaktů, ačkoliv to byl přesně ten typ co výrobce motoru doporučuje. Po nastavení kontaktů všechny problémy jako zázrakem zmizely
Jako 0,7 je jezditelna hodnota, ale lepší je 0,5-0,6...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 | hurikans | 8 | 4.5.2023 v 11:42 mito7 |