paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Rada při výběru cestovního endura
Zdravím,
V současné době jezdím na cestovním enduru Kawasaki KLE 500 (2005, 35 kw, dvouválec), která mi na delší cestování nestačí (letošní cesta do Rumunska, Maďarská dálnice utrpení) proto bych potřebovat poradit s výběrem nové motorky (pro mě 183 cm/ 82 kg) jak na pohodové ježdění ,,kolem komína" vyjížďka zhruba 150 km, tak hlavně na vícedenní cesty ven Alpy, Balkán , do budoucna Ukrajina-Zakarpatská oblast. Ježdění co nejvíce po asfaltu, ale měla by zvládnout šotolinu, polní cestu, ale až když to nepůjde jinak, tudíž poměr asfalt/terén(šotolina) - 97/3. Motorka by měla zvládnout držet dálniční rychlost 140-150 km/h bez výrazných vibrací, být relativně pohodlná (pohodlnější než Kawasaki), dostatečně výkonná alespoň 60 kw, rok výroby zhruba od 2010, přední kolo minimálně 19" , možnost uchycení bočních hliníkových kufrů. Cenově motorka s kuframa od 160 do 190 000,- , čím méně tím lépe

Něco málo už jsem si vybral a rozdělil do dvou skupin:
Moto cenově kolem 160 000,- s obsahem 800 cm3
BMW F 800 GS - 63 kw, první ročníky, se dají sehnat kolem 160 000,-, jen mají najeté přes 70 000km, je to hodně?
Triumph Tiger 800 XC , popřípadě 800 XR,70 kw, tříválec zatím XC je favorit

Moto cenově do 190 000,- s obsahem přes 1000 cm3
Suzuki DL 1000 V-Strom - ročník od 2014, s kuframa se dá do 190 000, zvládne cesty na Ukrajině, šotolinu?
BMW R 1200 GS - přijde mi mohutné a těžké, drahé
Triumph Tiger 1200 / XC - opět jak u BMW, mohutné, cena vyšší
KTM 1050 Adventure - cenově už vyšší
KTM 1190 Adventure - cena taktéž vysoká

Největší favoriti zatím jsou Triumph Tiger 800 XC, BMW F 800 GS, a Suzuki DL1000 V-Strom

A teď co raději vzít, menší motorku s obsahem 800, lehčí nebo raději silnější ale za to těžkou?
Z hmotnosti a ovladatelnosti motorky mám největší obavy, proto bych raději volil ,,lehčí " motorku a cenově dostupnější (jak samotná motorka, tak servis/díly).
Děkuji za rady a doporučení jak uvedených, tak jiných motorek



2 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura

23.10.2023 v 12:51 | Nahoru | #1
Twl mám 70 kg a váha r 1200gs mi vůbec nevadí, když upadne, zvednu ji sám, motorku nenosím, váha není důležitá

Naposledy editováno 23.10.2023 22:45:17

(reakce na) Rada při výběru cestovního endura

23.10.2023 v 12:56 | Nahoru | #2
ja1> Az bys nedejboze musel zvedat 400kg motorku nebo jeste lepe nekde si po ceste zastavit, tak si taky jen tak kdekoliv nezastavis, obzvlaste bez zpatecky

(reakce na) Rada při výběru cestovního endura

23.10.2023 v 12:59 | Nahoru | #3
ja1> To není tak docela pravda. Osobně jsem si dost dlouho zvykal na větší váhu i rozvor a následnou manipulaci a stále se vracel k jednoválci. Určitě je spousta lidí kteří s tím problém nemají,ale autor vlákna očividně ano. Ostatně,KLE je proti GS opravdu šlapací kolo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
který ročník vybrat BMW R 1200 GS Kuzy 16 Včera v 17:54 TomH
Sportovně cestovní moto BMW F 800 GS, Kawasaki Z 1000 SX, KTM 790 Adventure,... Michalcdk 22 25.9.2024 v 12:32 Gahan37
EWS BMW R 1200 GS Fuksino 2 25.9.2024 v 09:47 servisák
Posunutí plotny Givi monokey M7 na ... Suzuki DL 1000 V-Strom Niki76 17 24.9.2024 v 19:53 Niki76
BMW servis Ostrava a okolí BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure Otmarlojzek 8 22.9.2024 v 19:00 FrancisR


TOPlist