paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Rada při výběru cestovního endura
Zdravím,
V současné době jezdím na cestovním enduru Kawasaki KLE 500 (2005, 35 kw, dvouválec), která mi na delší cestování nestačí (letošní cesta do Rumunska, Maďarská dálnice utrpení) proto bych potřebovat poradit s výběrem nové motorky (pro mě 183 cm/ 82 kg) jak na pohodové ježdění ,,kolem komína" vyjížďka zhruba 150 km, tak hlavně na vícedenní cesty ven Alpy, Balkán , do budoucna Ukrajina-Zakarpatská oblast. Ježdění co nejvíce po asfaltu, ale měla by zvládnout šotolinu, polní cestu, ale až když to nepůjde jinak, tudíž poměr asfalt/terén(šotolina) - 97/3. Motorka by měla zvládnout držet dálniční rychlost 140-150 km/h bez výrazných vibrací, být relativně pohodlná (pohodlnější než Kawasaki), dostatečně výkonná alespoň 60 kw, rok výroby zhruba od 2010, přední kolo minimálně 19" , možnost uchycení bočních hliníkových kufrů. Cenově motorka s kuframa od 160 do 190 000,- , čím méně tím lépe

Něco málo už jsem si vybral a rozdělil do dvou skupin:
Moto cenově kolem 160 000,- s obsahem 800 cm3
BMW F 800 GS - 63 kw, první ročníky, se dají sehnat kolem 160 000,-, jen mají najeté přes 70 000km, je to hodně?
Triumph Tiger 800 XC , popřípadě 800 XR,70 kw, tříválec zatím XC je favorit

Moto cenově do 190 000,- s obsahem přes 1000 cm3
Suzuki DL 1000 V-Strom - ročník od 2014, s kuframa se dá do 190 000, zvládne cesty na Ukrajině, šotolinu?
BMW R 1200 GS - přijde mi mohutné a těžké, drahé
Triumph Tiger 1200 / XC - opět jak u BMW, mohutné, cena vyšší
KTM 1050 Adventure - cenově už vyšší
KTM 1190 Adventure - cena taktéž vysoká

Největší favoriti zatím jsou Triumph Tiger 800 XC, BMW F 800 GS, a Suzuki DL1000 V-Strom

A teď co raději vzít, menší motorku s obsahem 800, lehčí nebo raději silnější ale za to těžkou?
Z hmotnosti a ovladatelnosti motorky mám největší obavy, proto bych raději volil ,,lehčí " motorku a cenově dostupnější (jak samotná motorka, tak servis/díly).
Děkuji za rady a doporučení jak uvedených, tak jiných motorek



1 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura

23.10.2023 v 22:43 | Nahoru | #1
Je vidět že ani jeden nevíte, že bmw nikdy díky válcům do boku nelehne na řídítka max si ustele ve 2/3 a kola jsou vždy na zemi , motorku lze snadno postavit zadama a nohama, nehledě na to že kufry můžeš odepnout kdybys měl problém se zvedání váhy

Naposledy editováno 23.10.2023 22:44:31

(reakce na) Rada při výběru cestovního endura

24.10.2023 v 10:32 | Nahoru | #2
ja1> Chápu. BMW si ustele na válce. No a pokud je to trochu prudší a dotyčný stroj nemá padány tak mu to později zvedne odtahofka která přijede pro motorku s díru ve ventilovém víku
Autor vlákna má 183cm, nepředpokládám chřipkoně neschopného zvednout trochu více váhy, ale ten návyk na ovládání lehkých strojů se některým z nás trochu hůř překonává. Zvedání je to to poslední.Třeba HD má dokonce instruktážní video pro ženy a muže ženské konstituce jak na zvedání Harleye ze země
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Které cestní enduro by jste vybrali Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 16 Dnes v 07:28 1705ol
Sever + Pobaltí BMW F 800 GS SVT 1 31.5.2024 v 12:10 Blueskye
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 Kadlina 4 30.5.2024 v 11:16 milor
KTM 1190 Adventure, vykon, motory... [1 ... 10, 11] KTM 1190 R Adventure, KTM 1190 Adventure RadisPCE 313 29.5.2024 v 18:26 KubaLC8
Rumunsko BMW R 1200 GS Tom73x 1 28.5.2024 v 20:09 DolphinXXL


TOPlist