globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rada při výběru cestovního endura
Zdravím,
V současné době jezdím na cestovním enduru Kawasaki KLE 500 (2005, 35 kw, dvouválec), která mi na delší cestování nestačí (letošní cesta do Rumunska, Maďarská dálnice utrpení) proto bych potřebovat poradit s výběrem nové motorky (pro mě 183 cm/ 82 kg) jak na pohodové ježdění ,,kolem komína" vyjížďka zhruba 150 km, tak hlavně na vícedenní cesty ven Alpy, Balkán , do budoucna Ukrajina-Zakarpatská oblast. Ježdění co nejvíce po asfaltu, ale měla by zvládnout šotolinu, polní cestu, ale až když to nepůjde jinak, tudíž poměr asfalt/terén(šotolina) - 97/3. Motorka by měla zvládnout držet dálniční rychlost 140-150 km/h bez výrazných vibrací, být relativně pohodlná (pohodlnější než Kawasaki), dostatečně výkonná alespoň 60 kw, rok výroby zhruba od 2010, přední kolo minimálně 19" , možnost uchycení bočních hliníkových kufrů. Cenově motorka s kuframa od 160 do 190 000,- , čím méně tím lépe

Něco málo už jsem si vybral a rozdělil do dvou skupin:
Moto cenově kolem 160 000,- s obsahem 800 cm3
BMW F 800 GS - 63 kw, první ročníky, se dají sehnat kolem 160 000,-, jen mají najeté přes 70 000km, je to hodně?
Triumph Tiger 800 XC , popřípadě 800 XR,70 kw, tříválec zatím XC je favorit

Moto cenově do 190 000,- s obsahem přes 1000 cm3
Suzuki DL 1000 V-Strom - ročník od 2014, s kuframa se dá do 190 000, zvládne cesty na Ukrajině, šotolinu?
BMW R 1200 GS - přijde mi mohutné a těžké, drahé
Triumph Tiger 1200 / XC - opět jak u BMW, mohutné, cena vyšší
KTM 1050 Adventure - cenově už vyšší
KTM 1190 Adventure - cena taktéž vysoká

Největší favoriti zatím jsou Triumph Tiger 800 XC, BMW F 800 GS, a Suzuki DL1000 V-Strom

A teď co raději vzít, menší motorku s obsahem 800, lehčí nebo raději silnější ale za to těžkou?
Z hmotnosti a ovladatelnosti motorky mám největší obavy, proto bych raději volil ,,lehčí " motorku a cenově dostupnější (jak samotná motorka, tak servis/díly).
Děkuji za rady a doporučení jak uvedených, tak jiných motorek



1 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura

29.3.2024 v 20:57 | Nahoru | #1
Jestli to chceš na cestování, kup si spíš něco velkýho. řeči o velký váze jsou irelevantní. zkusíš si to párkrát zvednout někde na trávě, aby jsi to uměl a pak je to už jen opakování. za jízdy to těžký přestává bejt zhruba od rychlosti 1 km/h. jezdím na 1200 gsa a přejezd 1000 km za den je na pohodu. každopádně, jdi do toho srdcem. najdi si něco, co se ti bude nejvíc líbit. a pak by bylo ideální si to alespoň na pár km zkusit. jak se ti na tom sedí. jinak jsou všechny tyhle rady na nic, každej máme zadek trochu jinej. nejvíc poznáš, až se víc seznámíte.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada při výběru cestovního endura

29.3.2024 v 21:15 | Nahoru | #2

FaktNeníCoŘešit píše: Jestli to chceš na cestování, kup si spíš něco velkýho. řeči o velký váze jsou irelevantní. zkusíš si to párkrát zvednout někde na trávě, aby jsi to uměl a pak je to už jen opakování. za jízdy to těžký přestává bejt zhruba od rychlosti 1 km/h. jezdím na 1200 gsa a přejezd 1000 km za den je na pohodu. každopádně, jdi do toho srdcem. najdi si něco, co se ti bude nejvíc líbit. a pak by bylo ideální si to alespoň na pár km zkusit. jak se ti na tom sedí. jinak jsou všechny tyhle rady na nic, každej máme zadek trochu jinej. nejvíc poznáš, až se víc seznámíte.


tady je špatně úplně všechno
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS 1705ol 92 15.5.2024 v 11:25 TomasNBK
Vybíjení baterie KTM 1190 Adventure [1, 2] KTM 1190 Adventure tomas21 37 7.5.2024 v 09:26 assassin
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 67 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure Navivai 9 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA


TOPlist