globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ulomený kousek pístu Jawa 05
24.11.2023 v 23:48
No prostě dělám generálku motoru z 05 a nevím jestli byl píst ulomený nebo ne (možná sem to náhodou a mou blbostí ulomil já-debil) , je ulomený na dvou místech
Tak se chci zeptat jestli to má cenu tam nasadit válec s hlavou ,abych to nezadřel
Ten píst tam byl a jelo to
Posílám fotku jak to asi je ulomený
Díkec za každou radu !

1 reakcí na tento příspěvek Ulomený kousek pístu Jawa 05

27.11.2023 v 21:25 | Nahoru | #1
Čiste teoreticky k "ilustračnému snímku":

Tento piest by si tam nemal používať, nie kvôli jedinému krúžku (vyrábajú sa aj takéto "závodné"), ale preto, lebo vidím tam zámok krúžku, ktorý by cez výfukový kanál nemal behať. Znamená to teda, že to ulomenie si vyznačil na ilustračnom snímku na strane sacieho kanálu - teda na vrchnej strane piestu. No a tam to ulomenie už ale môže trochu rozhodiť časovanie, nakoľko táto strana piestu riadi sanie do kľukovej skrine. Napríklad už by mala začať spodná kompresia, ale ti to bude fúkať aj späť do karburátora, stratíš možno z aj tak malého výkonu.
Ono to ale nie je jednoznačné, lebo "tuzery" laborujú s časovaním práve manipuláciou kanálov, no a Pionier je prístroj stvorený na "pokus - omyl"...

Preto by bola dôležitá fotka pôvodného poškodeného piesta, nie je jedno, ako veľká časť je ulomená a už vôbec nie je jedno, či z karburátorovej alebo z výfukovej strany. No a na dvou místech - tak kde teda?
Najlepšie by bolo kúpiť nový piest, normálny trojkrúžkový. Bacha na výbrus, aký tam máš, zistíš to meraním alebo po šetrnom očistení odčítaním priemeru na starom pieste (ten ilustračný piest má tam údaj 37,98, teda je originál do nového valca bez výbrusu).

No a ešte treba dávať pozor na zámky krúžkov, nemali by behať cez kanály vo valci. Obyčajne je tam šípka, ktorá má smerovať do výfukového kanálu, ale som už videl novodobé čínske piesty bez tej šípky, tak bacha...

Naposledy editováno 27.11.2023 21:34:44

(reakce na) Ulomený kousek pístu Jawa 05

28.11.2023 v 08:49 | Nahoru | #2
papiboy> Nevim proč zmiňuješ špatnej zámek, když je správně. První kroužek má být u sacího kanálu. Bystrému dojde, že zámek přes kanál nedojede.
Píst nezavírá sací kanál celou šířkou, tak to s tim časovánim nebude tak horký. Navíc u o5-ky kde je ještě "tupější" než u novějších modelů.

To pravý, co tu nezaznělo, je že uštípnutim se zbytek pístu mohl "ohnout" a mohlo by to dělat neplechu.
Navíc zazněly ložiska, spojka. Ale né klika ! To nejdůležitější. Takhle polovičatou go jsem nedělal ani na základce.
A zrovna jednokroužkovym pístem bych začal, při nákupu dílů. Až budeš chtít poradit, jak to trošku oživit, napiš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
pincek netáhne na trojku Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr, Ja... dom_burda 13 12.3.2024 v 19:51 kasssy
Jawa 50 indukční cívka [1, 2] Jawa 50/05, Jawa 50/05 Sport Pivo86 49 24.2.2024 v 19:42 Milos1
co za výplet Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr dom_burda 15 26.11.2023 v 18:42 Milos1
Jawa 05 evidenční kontrola bez motoru Jawa 50/05 Bluecz98 19 27.10.2023 v 15:00 rg250


TOPlist