Téma: Nabíjení gelové baterie
21.12.2023 v 16:17
Mám v motorce gelovou baterii (ne AGM baterii).
Před drahnou dobou jsem si koupil pro nabíjení baterie v autě nabíječku CTEK MXS 5.0, se kterou je možno nabíjet i motobaterie.
Na uvedené nabíječce je možno zvolit nabíjení normální (zaplavené) baterie nebo baterie AGM.
Stojím před dilematem, jakou možnost zvolit pro gelovou baterii.
Před drahnou dobou jsem si koupil pro nabíjení baterie v autě nabíječku CTEK MXS 5.0, se kterou je možno nabíjet i motobaterie.
Na uvedené nabíječce je možno zvolit nabíjení normální (zaplavené) baterie nebo baterie AGM.
Stojím před dilematem, jakou možnost zvolit pro gelovou baterii.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení gelové baterie
AGM
Aby tady řeč nestála, tak sem vložím citaci, která mě tak trochu znejišťuje:
"Charakteristika gelové baterie je dána jmenovitým napětím článku 2V maximální napětí 2,4 V a vybitý článek 1,7 V. Přebíjení jim škodí, protože článek začne plynovat a bubliny mohou vytlačit elektrolyt ven. Při nabíjení je nutno dodržet nabíjecí proud = 1/10 kapacity a měřit dosažené napětí. Tyto akumulátory by se měly nabíjet velmi opatrně a pokud možno speciálními nabíječkami, protože hodnota jejich plného nabití není 16,5 V (14,4 nezatíženo), nýbrž 14,4 V resp. 12,8 V. Palubní síť stroje je pro jejich použití uzpůsobena místo 14 až 14,3 V na 13,8 V."
V návodu k nabíječce CTEK jsou uvedeny charakteristiky nabíjení pro zaplavené baterie a pro baterie AGM,

Pro zaplavené baterie je nabíjecí napětí 14,4V a pro baterie AGM 14,7V.
Měl jsem tedy obavy z přebíjení gelové baterie při nastaveném režimu pro AGM baterie.
Nabil jsem moji gelovou baterii režimem pro AGM baterie a baterie měla po nabití o odstátí 12,8V, Normální zaplavená baterie má po nabití a odstátí 12,6V.
Musím se ještě podívat (až po zahájení sezony) s jakým nabíjecím napětím pracuje palubní síť na mé moto. Jestli se dobře pamatuji, tak mi to vždycky ukazovalo 14,3V.
Takže jsem z toho jelen.
Naposledy editováno 21.12.2023 22:56:31
"Charakteristika gelové baterie je dána jmenovitým napětím článku 2V maximální napětí 2,4 V a vybitý článek 1,7 V. Přebíjení jim škodí, protože článek začne plynovat a bubliny mohou vytlačit elektrolyt ven. Při nabíjení je nutno dodržet nabíjecí proud = 1/10 kapacity a měřit dosažené napětí. Tyto akumulátory by se měly nabíjet velmi opatrně a pokud možno speciálními nabíječkami, protože hodnota jejich plného nabití není 16,5 V (14,4 nezatíženo), nýbrž 14,4 V resp. 12,8 V. Palubní síť stroje je pro jejich použití uzpůsobena místo 14 až 14,3 V na 13,8 V."
V návodu k nabíječce CTEK jsou uvedeny charakteristiky nabíjení pro zaplavené baterie a pro baterie AGM,

Pro zaplavené baterie je nabíjecí napětí 14,4V a pro baterie AGM 14,7V.
Měl jsem tedy obavy z přebíjení gelové baterie při nastaveném režimu pro AGM baterie.
Nabil jsem moji gelovou baterii režimem pro AGM baterie a baterie měla po nabití o odstátí 12,8V, Normální zaplavená baterie má po nabití a odstátí 12,6V.
Musím se ještě podívat (až po zahájení sezony) s jakým nabíjecím napětím pracuje palubní síť na mé moto. Jestli se dobře pamatuji, tak mi to vždycky ukazovalo 14,3V.
Takže jsem z toho jelen.
Naposledy editováno 21.12.2023 22:56:31
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.