Před drahnou dobou jsem si koupil pro nabíjení baterie v autě nabíječku CTEK MXS 5.0, se kterou je možno nabíjet i motobaterie.
Na uvedené nabíječce je možno zvolit nabíjení normální (zaplavené) baterie nebo baterie AGM.
Stojím před dilematem, jakou možnost zvolit pro gelovou baterii.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2023/51/658686_15d94f059546f2641225d5dd56288617.jpg)
2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení gelové baterie
roadmagor píše: Jak už tu mimo jiné zmínil assassin - nechce se mi věřit, že by palubní síť na motorkách nějak extra řešila klasiku/gelovku/lithiovku. A ty baterky to nějak dávají. Tak bych ani to nabíjení tolik neprožíval.
Nevím jak to má např. nové BMW, ale u vetšiny motorek je regulátor napětí, který maří přebytky výkonu alternátoru. Napětí reguluje při chodu motoru na cca 14,3V, což je napětí, které tak nějak zaručí v závislosti na nabití baterky to, že sama pomalu snižuje svůj nabíjecí proud. Motorka tedy nabíjí jako CTEK ve 4. kroku - absorbce. Je to trochu zjednodušené, kdyžtak mě může někdo chytřejší doplnit.
roadmagor píše: Jak už tu mimo jiné zmínil assassin - nechce se mi věřit, že by palubní síť na motorkách nějak extra řešila klasiku/gelovku/lithiovku. A ty baterky to nějak dávají. Tak bych ani to nabíjení tolik neprožíval.
Neprožívám to. Ale dospěl jsem k názoru, že palubní síť na motorkách není nastavena na dobíjení gelových baterií. Takže příští nová baterie bude typu AGM.