Před drahnou dobou jsem si koupil pro nabíjení baterie v autě nabíječku CTEK MXS 5.0, se kterou je možno nabíjet i motobaterie.
Na uvedené nabíječce je možno zvolit nabíjení normální (zaplavené) baterie nebo baterie AGM.
Stojím před dilematem, jakou možnost zvolit pro gelovou baterii.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení gelové baterie
FORDKUGA píše: A ta tvoje baterie je typu AGM nebo gelová?
Moje baterie je AGM. Nabíječku mám sice stejnou, stejné označení, přesto je to trochu starší typ. U mě na té třetí kontrolce je vločka a v návodu je napsáno, že to je program pro chladné počasí a pro baterie AGM - max. dobíjecí napětí je zvýšeno z 14,4V na 14,7V. Problém je však v tom, že ta moje starší tento program má jen s nabíjecím proudem 5A, což je na motobateri moc. Nabíjím tedy na symbol motorky (max. 14,4V/0,8A). Ta tvoje půjde nejspíš postupně přepnout tak, že budou svítit symboly motorky a AGM současně, tedy max. 14,7V/0,8A. Přesto, že ale nabíjím baterku AGM napětím/programem pro gelovku, nemám žádný problém. Prostě 3.krok bude trochu kratší a 4.krok zase trochu delší. Nabití/napětí baterie je OK, na horním limitu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení gelové baterie
AveKT píše: Moje baterie je AGM. Nabíječku mám sice stejnou, stejné označení, přesto je to trochu starší typ. U mě na té třetí kontrolce je vločka a v návodu je napsáno, že to je program pro chladné počasí a pro baterie AGM - max. dobíjecí napětí je zvýšeno z 14,4V na 14,7V. Problém je však v tom, že ta moje starší tento program má jen s nabíjecím proudem 5A, což je na motobateri moc. Nabíjím tedy na symbol motorky (max. 14,4V/0,8A). Ta tvoje půjde nejspíš postupně přepnout tak, že budou svítit symboly motorky a AGM současně, tedy max. 14,7V/0,8A. Přesto, že ale nabíjím baterku AGM napětím/programem pro gelovku, nemám žádný problém. Prostě 3.krok bude trochu kratší a 4.krok zase trochu delší. Nabití/napětí baterie je OK, na horním limitu.
Jinými slovy: ty si tedy myslíš, že gelová baterie se má nabíjet jako zaplavená baterie?