poslal jsem mu toto video a fotky.
Nebudu zatím uvádět obchod, značku, zatím se mnou komunikují a tak čekám.
Měl jsem je namontované, jen destičky třely o kotouč nerovnoměrně, nešlo otočit rukou plynule kolem.
Kotouče jsem odmastil acetonem,jetli to teda není chyba? prý jsou lakované na povrchu brzdící plochya měli se zaběhnout.
Další věc je základna pro přišroubování - viz fotka. neopracovaná a je v ní drážka.
A ještě naměřená rovnoběžnost kotoučů s dosedací plochou????
Je to OK??
Naposledy editováno 08.01.2024 18:01:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů
Maxipes_Fík píše: Možná se pletu, ale myslím, že naprostá většina nýtovaných brzdových kotoučů pro přední brzdu motocyklu není axiálně plovoucí, ty nýtované spoje mezi unašečem a kotoučem jsou tam kvůli možnosti radiálního roztažení kotouče po zahřátí a jeho stažení po vychládnutí, bez toho, aby se při tom zkroutil - zvlnil. Ty nýtované spoje se zdají být úplně napevno, ale tu změnu průměru kotouče, podle jeho teploty umožňují.
nýty musí dovolit kotoučům se pohybovat do stran (axiálně), nikoliv nahoru dolů (radiálně). to pak postrádá smysl plovoucích kotoučů.
jde o to, aby ti kotouč nerozhazoval desky a lépe to brzdilo.
Zde video mezi full floating a floating kotouči
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů
dakarista píše: nýty musí dovolit kotoučům se pohybovat do stran (axiálně), nikoliv nahoru dolů (radiálně). to pak postrádá smysl plovoucích kotoučů.
jde o to, aby ti kotouč nerozhazoval desky a lépe to brzdilo.
Zde video mezi full floating a floating kotouči
Mám na motocyklu vpředu dva brzdové kotouče, co jsou spojeny s unašeči pomocí nýtů a podložek, jsou plovoucí pouze radiálně, axiálně je to úplně bez vůle. Kotouče samozřejmě nerozhazují brzdové desky od sebe (protože nejsou křivé), to by při síle potřebné k zasunutí pístků do třmenu bylo asi těžko možné, spíš by se axiálně pohyboval plovoucí brzdový třmen, za speciálních zvukových efektů a samovolného přerušovaného brzdění. Ty dvě přední brzdy už tak fungují bezvadně spoustu let a 90000 km, s jednou výměnou brzdových desek.
Axiálně plovoucí kotouče se asi používají hlavně na motocyklech určených pro okruhové ježdění, nedovedu si představit, že bych s tím jel po dlážděné vozovce, to bych se musel stále dívat dozadu, jestli mi nějaký šprýmař nepřivázal k motocyklu asi sto plechovek a netáhnu je za sebou.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer | alinn | 15 | 2.5.2024 v 20:39 alinn |
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer | salzi | 0 | 23.3.2024 v 14:15 salzi |
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer | Langobardi | 5 | 11.2.2024 v 20:39 Rooks |
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer | alinn | 16 | 16.12.2023 v 13:40 Krovak |
Spojka FZS 600 Yamaha FZS 600 Fazer | Ondrus84 | 1 | 16.12.2023 v 00:28 Jirrri |