globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: házení nových kotoučů
Ahoj, tak nějak potřebuji vyjádření odborníka k házení nových kotoučů. zakoupeny nové přední kotouče přes net, domlouvám se s obchodem jak postupovat dále, zatím mám čekat, zda je mám posílat zpět na reklamaci, nebo jsem neco udelal špatně.
poslal jsem mu toto video a fotky.
Nebudu zatím uvádět obchod, značku, zatím se mnou komunikují a tak čekám.
Měl jsem je namontované, jen destičky třely o kotouč nerovnoměrně, nešlo otočit rukou plynule kolem.
Kotouče jsem odmastil acetonem,jetli to teda není chyba? prý jsou lakované na povrchu brzdící plochya měli se zaběhnout.
Další věc je základna pro přišroubování - viz fotka. neopracovaná a je v ní drážka.
A ještě naměřená rovnoběžnost kotoučů s dosedací plochou????
Je to OK??


Naposledy editováno 08.01.2024 18:01:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

10.1.2024 v 12:10 | Nahoru | #1

Maxipes_Fík píše: Možná se pletu, ale myslím, že naprostá většina nýtovaných brzdových kotoučů pro přední brzdu motocyklu není axiálně plovoucí, ty nýtované spoje mezi unašečem a kotoučem jsou tam kvůli možnosti radiálního roztažení kotouče po zahřátí a jeho stažení po vychládnutí, bez toho, aby se při tom zkroutil - zvlnil. Ty nýtované spoje se zdají být úplně napevno, ale tu změnu průměru kotouče, podle jeho teploty umožňují.



nýty musí dovolit kotoučům se pohybovat do stran (axiálně), nikoliv nahoru dolů (radiálně). to pak postrádá smysl plovoucích kotoučů.
jde o to, aby ti kotouč nerozhazoval desky a lépe to brzdilo.
Zde video mezi full floating a floating kotouči

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

10.1.2024 v 14:07 | Nahoru | #2

dakarista píše: nýty musí dovolit kotoučům se pohybovat do stran (axiálně), nikoliv nahoru dolů (radiálně). to pak postrádá smysl plovoucích kotoučů.
jde o to, aby ti kotouč nerozhazoval desky a lépe to brzdilo.
Zde video mezi full floating a floating kotouči



Mám na motocyklu vpředu dva brzdové kotouče, co jsou spojeny s unašeči pomocí nýtů a podložek, jsou plovoucí pouze radiálně, axiálně je to úplně bez vůle. Kotouče samozřejmě nerozhazují brzdové desky od sebe (protože nejsou křivé), to by při síle potřebné k zasunutí pístků do třmenu bylo asi těžko možné, spíš by se axiálně pohyboval plovoucí brzdový třmen, za speciálních zvukových efektů a samovolného přerušovaného brzdění. Ty dvě přední brzdy už tak fungují bezvadně spoustu let a 90000 km, s jednou výměnou brzdových desek.
Axiálně plovoucí kotouče se asi používají hlavně na motocyklech určených pro okruhové ježdění, nedovedu si představit, že bych s tím jel po dlážděné vozovce, to bych se musel stále dívat dozadu, jestli mi nějaký šprýmař nepřivázal k motocyklu asi sto plechovek a netáhnu je za sebou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer alinn 15 2.5.2024 v 20:39 alinn
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer salzi 0 23.3.2024 v 14:15 salzi
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer Langobardi 5 11.2.2024 v 20:39 Rooks
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer alinn 16 16.12.2023 v 13:40 Krovak
Spojka FZS 600 Yamaha FZS 600 Fazer Ondrus84 1 16.12.2023 v 00:28 Jirrri


TOPlist